بروزرسانی جدیدی از گوگل در راه است، آیا پروداکت رویو به زبان فارسی می آید؟

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل در حال تدارک برای یک بروزرسانی سیستمی است

با انتشار سیستم رتبه بندی محتوای مفید helpful content که نتایج جستجوی وب فارسی را درنوردید و همینطور آپدیت لینک اسپم که ویژگی های اسپم برین را توسعه داد، حال بنظر می رسد ضلع سوم مثلث یعنی پروداکت رویو – Product Review نیز در افق ظاهر شده است.

هنوز در اوایل سال 2023 به سر می بریم و گوگل فعلا سرگرم رونمایی از برنامه های هوش مصنوعی خود است. فناوری هایی که یک نمونه آن را با نام Bard معرفی کردیم. این موتور جستجو که بتازگی از میدان نبرد با HCU و link spam بیرون آمده و تمام تعطیلات کریسمس خود را مشغول رول اوت بوده است، حال باید به سنت سالانه خود در این روزها نیز با انتشار یک بروزرسانی سیستمی اصلی پایبند باشد.

سیستم رتبه بندی محتوای مفید یک سیستم فعال در پس زمینه تمام سیستم های رتبه بندی دیگر است که ویژگی های بخصوصی دارد. همینطور اسپم برین نیز با این سیستم همراه شده تا کیفیت صفحات و وبسایت ها از هرنظر قابل اعتماد و ارزشمند باشند و خروجی حداکثری را به مخاطب ارایه دهند.

اما پروداکت رویو ترکیبی از محتوایی بسیار ارزشمند و عمیق و تجربه محور است و کار را جایی حساس تر می کند که رگه هایی از EEAT نیز در نوشتن محتوای پروداکت رویو وجود دارد. بررسی نتایج وب انگلیسی و گزارش کاربران نشان می دهد طی 2 ماه گذشته وبسایت هایی که محتوای شرح محصولات شان را با سیستم پروداکت رویو تحت نظر دارند، تلورانس های متعددی را تجربه می کنند که اخیرا شدیدتر شده است. هرچند اکنون نسل 5 این الگوریتم توسعه یافته و بالغ را در زبان انگلیسی و سایر زبان های محدود شاهد هستیم، با اینحال تصور می شود نسخه 6 پروداکت رویو بزودی برای تمام زبان ها از جمله وب فارسی رول اوت شود.

هرچند اینها فعلا در مرحله گمانه زنی و تحلیل ست، اما در صورتیکه بروزرسانی بعدی گوگل برای توسعه پروداکت رویو به زبان فارسی باشد، شرایط چالش آفرینی را برای سایت های فروشگاهی می توان متصور بود. در خصوص محتوای Product Review مطالعه و امکان سنجی داشته باشید و از راهنمای خودارزیابی محتوای مفید نیز غافل نشوید.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه