الگوریتم پروداکت رویو برای پنجمین بار ارتقا پیدا کرد

اخبار

5 دقیقه زمان مطالعه

طبق اعلام گوگل پنجمین بروزرسانی الگوریتم پروداکت رویو راه‌اندازی شده که طی روزهای آتی منتشر خواهد شد. این در حالی است که تنها چند روز از نسخه 4 این الگوریتم مهم است که اکنون جزو توصیه های گوگل در بروزرسانی helpful content بشمار می رود. در واقع سبک نوشتاری پروداکت رویو  بقدری اهمیت دارد که عصر جدیدی را در تولید محتوای people-first content ایجاد کرده است.  بروزرسانی پرواکت رویو برای شرح محصولات در سایت هایی است که انواع کالا را به بهترین شکل ممکن توصیف می کند. سبک پروداکت رویو بر روی تولید محتوای بسیار ارزشمند و غنی تمرکز دارد و از نویسنده می خواهد تا محصول را از تولید کننده بهتر شرح دهد.

لیست بروزرسانی های پروداکت رویو

July 27, 2022 – July 2022 Google Product Reviews Update and ended on August 2nd
March 23, 2022 – March 2022 Google Product Reviews Update and ended on April 11th.
December 1, 2021 – December 2021 Google Product Reviews Update and ended on December 21st
April 8, 2021 – April 2021 Product Reviews Update and ended on April 22nd.

الگوریتم پروداکت رویو – Product Review

هدف موتورهای جستجو از رتبه بندی سایت ها این است که اطمینان حاصل کنند، نتایج بدست آمده، دقیق ترین و با کیفیت ترین محتوا برای کاربران شان است. این موضوع برای افرادی که به تحقیق در مورد محصولات مشغول بوده و برای تصمیمات شان به آن متکی اند نگرش متفاوتی دارد. در آپریل ۲۰۲۱ الگوریتم جدیدی به نام پروداکت رویو معرفی شد که وظیفه آن اطمینان از منطبق ترین و بهترین محتوای ممکن برای اهداف تجاری با تمرکز بر روی شرح محصولات است.

الگوریتم پروداکت رویو به محتوایی اشاره دارد که بجای نوشتن یک متن ساده با معرفی خلاصه چند محصول، تحقیقات عمیق و داده های بصری را برای مخاطبین به اشتراک می گذارد. گوگل با این الگوریتم به مقالاتی که بدین شکل نوشته باشند، رتبه بهتری می دهد. محتوای پروداکت رویو – product review content به ارایه شرح محصولی اشاره دارد که تجزیه و تحلیل دقیق و تحقیقات واقعی را مبنی قرار داده و بدست متخصصان علاقه مند که موضوع بخصوصی را بخوبی می شناسند نوشته می شود. لازم است بدانید شاخص های پروداکت رویو بر روی کل سایت تاثیر می گذارد و صرفا مبتنی بر یک محصول نیست. بروزرسانی الگوریتم پروداکت رویو بر روی سایت هایی نقش دارد که این فاکتورها را رعایت و اجرا می کنند و صدالبته برندها و محصولاتی که شرج محصول به سبک پروداکت رویو ندارند، تاثیر منفی یا رنک متفاوتی نخواهند داشت.

بهینه سازی محتوای سایت برای پروداکت رویو

در پروداکت رویو هرچقدر برای کاربر بهتر بنویسید و از رویکردهای ماشینی فاصله بگیرید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. هدف گوگل این است که تجزیه و تحلیل کارشناسانه و هوشمندانه را به صدر نتایج جستجو بیاورد. هانطور که اشاره کردیم، محتوای نوشته شده باید توسط متخصص علاقه مند نوشته شود، کسی که بخوبی موضوع را می شناسد و قادر است ارتباط خوبی میان محصول با مشتری ایجاد کند.

برای اینکه بدانید آیا محتوایی مناسب شرح محصول پروداکت رویو وجود دارد باید این نکات را مدنظر قرار دهید:

  • باید دانش کافی داشته باشید و اطلاعات تخصصی در مورد محصولات را بیان دارید.
  • محتوایی منحصر بفرد بنویسید، چیزی فراتر از آنچه توسط سازنده ارایه شده است. باید نشان دهید محصول از نظر فیزیکی چگونه است و چطور می توان از آن استفاده کرد.
  • شاخص های کمی را طوری بیان کنید که بتوان محصول را در دسته‌ های مختلف از نظر عملکرد طبقه بندی کرد.
  • باید توضیح دهید چه فاکتورهایی وجود دارد که یک محصول از رقبای خود متمایز شده است.
  • محصولات قابل مقایسه را برای بررسی شرح دهید. اینکه کدام محصولات ممکن است برای استفاده یا شرایط خاص بهترین باشند بسیار اهمیت دارد.
  • در مورد مزایا و معایب یک محصول بر اساس تحقیقاتی که انجام داده اید توضیح دهید.
  • توضیح دهید چگونه یک محصول به نسبت مدل‌ها یا نسخه‌های قبلی اش تکامل یافته است.
  • محصولی که در حال استفاده هستند چه بهبودهایی را پشت سرگذاشته و چه مشکلاتی را برطرف کرده. این کمک می کند تا کاربران بتوانند بهتر تصمیم بگیرند.
  • عوامل کلیدی برای تصمیم گیری را در دسته های مختلف بیان کنید. برای مثال وقتی یک خودرو را بررسی می کنید، عواملی چون مصرف سوخت، ایمنی و هندلینگ نکات کلیدی تصمیم‌گیری هستند که بسیار موثر اند.

برای بهینه‌سازی بهتر محتوا، نکات ذکر شده به نویسندگان محتوا کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند می‌توانند نیاز های کاربر را برآورده ساخته و فقط کلمات را تایپ نکنند. همانطور که گوگل بارها گفته، بر روی ارایه بهترین تجربه کاربری ممکن تمرکز کنید، از خود بپرسید آیا به اطلاعات ارایه شده در سایت خود اعتماد دارید؟ در این سبک محتوا باید از نوشتن مطالب تکراری اجتناب کنید. خود را به جای مخاطبان هدف تان قرار دهید و سپس محتوایی ایجاد کنید که حضور آنها در سایت همراه با رضایت باشد.

قبل از اینکه بخواهید به مسایل فنی برای ارتقای سطح محتوای خود بپردازید، ابتدا باید مطمئن شوید مطالب وب سایت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و برای مخاطبین مورد نظر ارزش بیشتری ارایه می کند. هنگام نوشتن یک مقاله شرح محصول، به سوالات و نگرانی های مخاطبان هدف خود پاسخ دهید زیرا این موضو بسیار تثایر گذار است. اگر مخاطبین شما ارزشی در محتوا پیدا نکنند، دیگر هیچ اهمیتی ندارد رتبه یک روی تمام کلمات کلیدی باشید زیرا این انسان ها هستند که نرخ تبدیل را میسر میک نند، نه هیچ چیز دیگر.

 

نکاتی در خصوص محتوای پروداکت رویو

  • یک وبسایت مفید و غنی از اطلاعات داشته باشید که صفحات آن بطور واضح و دقیق محتوا را برای مخاطبین هدف توصیف می کند.
  • به کلماتی که کاربران برای یافتن محتوای شما تایپ می کنند فکر کنید و مطمئن شوید که سایت تان واقعا بر روی آنها هدف گذاری شده است.
  • اطمینان حاصل کنید که عناصر <title> و ویژگی‌های alt بوطر خاص و دقیق درج شده باشند.
  • از تولید محتوای اسپم، دستکاری شده یا گمراه کننده خودداری کنید.
  • محتوا را در درجه اول برای کاربران بنویسد نه برای موتورهای جستجو.
  • یادتان باشد نباید کاربران خود را فریب دهید.
  • از حقه هایی که می تواند رتبه سایت تان را افزایش دهد پرهیز کنید. یک راه حل خوب این است که ببینید آیا در صورتیکه موتور جستجویی نبود آیا بازهم اینگونه می نوشتید.
  • به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند و جذاب می کند. تمام کارهایی که برای متمایز شدن لازم است را با رویکرد کیفی انجام دهید.

نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه