آشنایی با ژاکت گارد

اخبار

4 دقیقه زمان مطالعه

ژاکت گارد | گارد حفاظتی ژاکِت | محافظت از کپی غیرمجاز محصولات | گارد ژاکت

چرا هر محصول به ژاکت گارد نیازمند است؟

هر محتوایی نیازمند مراقبت است. یکی از نگرانی های دایمی تولید کنندگان  و توسعه دهندگان محتوای وب ،کپی برداری، نصب چند باره و انتشار بدون رعایت حقوق  مالک اثر است. باتوجه به اهمیت این مساله، قوانین متعددی برای حفظ حق مالکیت فکری در سال های اخیر شکل گرفته اند و هدف از اجرای این قوانین علاوه بر نظام مند نمودن تعیین مالکیت اشخاص و شرکت ها بر محتوای تولیدی، ایجاد ساختار مناسبی برای انجام معاملات امن و پیگیری نقض قوانین در مراجع مرتبط بوده است.

متاسفانه در شرایط فعلی امکان پیگیری کپی برداری و فروش نسخه های غیر اصل عملا وجود ندارد و یا بسیار دشوار و هزینه بر است و به همین جهت، ژاکت در حمایت از محتوای تولیدی توسعه دهندگان وب پیشقدم شده است.

ژاکت برای حمایت از ناشران محتوا و توسعه دهندگان محصولات به زبان پارسی، سامانه ی “ژاکِت گارد” را راه اندازی کرده است. گاردِ ژاکِت با ایجاد فضایی قانونمند برای تولید کنندگان آثار فکری، بستری امن برای معاملات فراهم کرده تا سازنده محتوا و خریدار با اطمینان به خرید و فروش بپردازند. اکنون این امکان در ژاکت فراهم است که هر برنامه نویس یا شرکت توسعه دهنده وب با پذیرش قوانین بتواند از حمایت  “ژاکت گارد” بهرمند گردد.

 

افزایش درآمد با ژاکت گارد

تولید محصولات ارزشمند و بروزرسانی مداوم علاوه بر نیازمندی به سرمایه های انسانی، از نظر اجرایی بسیار هزینه بر و زمانگیر است . بنابراین ایجاد بستری اطمینان بخش برای تضمین سلامت معاملات و حفظ حقوق فروشندگان جهت بازگشت این سرمایه ها، کاملا ضروری است.

ژاکت گارد پس از فرایند اعتبار سنجی به منظور بررسی محصولات توسعه داده شده توسط فروشندگان و تایید اصالت فروشنده، امکان دسترسی به سامانه مدیریت لایسنس بر روی محصولات را برای توسعه دهنده فراهم می نماید. بنابر راهکار”ژاکت گارد “خریداران برای استفاده از محصولات خریداری شده روی هر سایت نیازمند یک کد انحصاری هستند و نمی توانند با یک بار خرید، محصول را روی تعداد نامحدودی از سایت ها نصب کنند. بنابراین خریدار برای بهره مندی از امکانات محصول در سایت های مختلف نیازمند خریداری مجدد محصول است و در نتیجه تعداد بیشتری از یک محصول با شناسه انحصاری بفروش می رسد.

در این روش از انتشار کپی های غیر مجاز محصولات، بدون پرداخت جلوگیری شده و منافع توسعه دهنده محصول توسط سامانه گارد ژاکت تضمین می گردد که این حفظ منافع و افزایش درآمد فروشندگان، بروزرسانی مستمر و پشتیبانی در زمان کوتاه تر را برای خریداران به همراه خواهد داشت.

عملکرد سپر حفاظتی ژاکت گارد

ژاکت گارد | گارد حفاظتی ژاکِت | محافظت از کپی غیرمجاز محصولات | گارد ژاکت

سامانه ژاکت گارد برای هر خرید از محصول یک شناسه لایسنس انحصاری صادر میکند. این لایسنس یکتا صرفا برای یک خریدار و روی یک دامنه معتبر است. بنابراین خریدار امکان فعالسازی محصول روی دامنه های دیگر را ندارد و برای استفاده از محصول روی هر دامنه جدید میبایست همان محصول را همراه با کد شناسه لایسنس جدید از ژاکت خریداری نماید.

البته این فقط ظاهر سامانه گارد ژاکت است و کاربر به جز یک کد فعالسازی که می باید به روشی بسیار ساده آن را در کادر مربوطه وارد کند به انجام هیچ کاری نیاز ندارد. در باطن سپر حفاظتی گارد ژاکت پس از ارائه شناسه منحصر به فرد جهت استفاده روی یک دامنه، عملیات حفاظت از شناسه را آغاز می کند. در این عملیات ابتدا شناسه روی یک دامنه ثبت می شود و نام دامنه در ژاکت گارد تایید می شود. در ادامه ژاکت گارد در بازه های زمانی مختلف (همچون هر 24 ساعت یکبار) عدم استفاده از کد شناسه منحصر به فرد روی دامنه ای به جز دامنه ثبت شده برای آن کد را بررسی می کند و در صورتی که نقض قوانین و استفاده از لایسنس روی دامنه دیگری مشخص گردد، به سرعت کد شناسه تولید شده را مسدود می سازد تا محصول مورد استفاده روی دامنه های غیرمجاز به وضعیت غیرفعال درآید. این روش حفاظتی و بررسی مستمر توسط سامانه ژاکت گارد به فروشندگان این اطمینان را می دهد تا با کمترین دردسر، به صورت کاملا خودکار همواره از محصولات خود حفاظت کنند.

تصویری نمونه از لایسنس موجود در محصول هماهنگ‌ساز وردپرس و میلرلایت
تصویری نمونه از لایسنس موجود در محصول هماهنگ‌ساز وردپرس و میلرلایت

 

تصویری نمونه از لایسنس موجود در محصول هماهنگ‌ساز وردپرس و میلرلایت
تصویری نمونه از ثبت لایسنس در محصول هماهنگ‌ساز وردپرس و میلرلایت

 

منافع ژاکت گارد برای خریداران

ایجاد حس یک خرید سالم و امن از مزیت های گارد ژاکت است. فرایند اعتبار سنجی گارد با جلوگیری از کپی غیرمجاز یک محصول، افزایش درآمد فروشنده را به همراه دارد و واضح است که هر فروشنده ای با کسب درآمد بیشتر، زمان و هزینه بیشتری را به توسعه محصول و پشتیبانی اختصاص می دهد و در نتیجه، کاربر نهایی یا همان خریدار محصول از خدماتی همچون پشتیبانی واقعی در زمان کمتر و بروز رسانی های مستمر با افزودن امکانات بیشتر بهره مند خواهد شد.

کاربران با خرید محصولات مورد تایید ژاکت گارد، در حمایت از تولید کننده ایرانی شریک شده و علاوه بر استفاده از محصولاتی کاملا ایرانی با قابلیت توسعه پذیری و شخصی سازی بیشتر، در توسعه محصولات با کیفیت نیز اثرگذار خواهند بود.

محصول نمونه مجهز به سرویس گارد ژاکت
محصول نمونه مجهز به سرویس گارد ژاکت

از کجا شروع کنیم؟

پیش از هرچیز باید توجه داشته باشید که استفاده از سرویس گارد ژاکت، برای توسعه دهندگان محصولات ایرانی مجاز است. پس در درجه اول شما باید یک توسعه دهنده محصول باشید.

در ادامه مراحل زیر برای استفاده از این سرویس می باید طی شود:

1- عضویت در سایت ژاکت و تبدیل حساب کاربری به فروشنده

2- دریافت تفاهمنامه همکاری با ژاکت و ارسال تفاهمنامه امضا شده به همراه سایر مدارک مورد نیاز جهت تایید حساب کاربری

3- ثبت محصول جدید در ژاکت

4- تایید محصول توسط کارشناسان ژاکت

5- ارسال درخواست استفاده از سرویس گارد ژاکت در بخش تیکت پشتیبانی سایت

6- دریافت مجوز استفاده از سرویس و آغاز فرایند ثبت لایسنس روی محصول به کمک مستندات موجود و راهنمایی کارشناسان ژاکت

7- تست محصول نهایی پس از لایسنس گذاری

8- انتشار محصول دارای لایسنس در ژاکت

 

فروشنده هستید یا خریدار؟ نظر خود را درباره سپر حفاظتی ژاکت گارد با ما در میان بگذارید.


نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه