مدیریت تاریخچه جستجو و فعالیت ها در گوگل

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

موتور جستجوی گوگل به عنوان محبوب ترین سرچ انجین دنیا، کاربران زیادی دارد که با موضوعات مختلف به جستجو می پردازند. به عنوان یک کاربر عادی که وقت خود را برای رسیدن به انواع پاسخ ها می گذرانید، لازم است بدانید جستجوی شما برای اطلاع از سایت هایی که بازدید کرده اید ذخیره می شود. هرچند این ابزار تحولات زیادی داشته و اکنون امکانات زیادی را در خود جای داده، اگر به دنبال جستجوهای قبلی خود در گوگل هستید یا قصد دارید آنها را دوباره مورد استفاده قرار دهید لازم است تا بخش های مختلف مدیریت تاریخجه را بشناسید. همانطور که می دانید همه جستجوهایی که در گوگل انجام می دهید در تاریخچه آن ذخیره می شود. این موضوع در مورد همه جستجوهایی که از اول تاکنون انجام داده اید، صدق می کند حتی اگر شما وارد جیمیل یا حساب گوگل خود شده باشید، در پنل توسعه یافته اخیر گوگل، تمام جستجوهایی که انجام می دهید ثبت خواهند شد. این موضوع ارتباطی به دستگاه مورد استفاده ندارد و فرقی نمی کند از موبایل یا دسکتاپ استفاده کنید.

اگر در مرورگر به مسیر myactivity.google.com/myactivity بروید، بخشی در اختیارتان قرار میگیرد تا جستجوهایی که انجام داده اید برایتان نمایش داده شود. بدین ترتیب می توانید همه چیز را با تاریخ و زمان دقیق آن مشاهده کنید. در این قسمت نتنها تمام جستجوهایی که در گوگل انجام داده اید را خواهید داشت، بلکه می توانید تاریخچه مرور در اینترنت از جمله جستجو برای عکس ها، فعالیت های کروم و حتی جستجوهایی که در گوگل Maps انجام داده اید، را با جزئیان بیشتر مرور کنید.

 

Manage search history and activities in Google

 

 

در اینجا می توانید به لیستی از جستجوهای قبلی و اطلاعات مهمی که شاید به دردتان بخورد نیز دسترسی پیدا کنید. گفتن این نکته ضروری است که کل تاریخچه جستجوی شما در صورتیکه حساب جی میل تان در سیستم دیگری در دسرس باشد، همه می توانند به تاریخچه جستجوی شما را ببینند. اما در صورتیکه چیزی برای پنهان کردن ندارید و می خواهید یک کپی فیزیکی از تاریخچه جستجو خود داشته باشید، می توانید این کار را انجام دهید.  با کلیک بر روی گزینه details یا جزئیات در زیر هر جستجویی که انجام داده اید یک پنجره پاپ آپ ظاهر می شود که شامل اطلاعات بیشتری در مورد آن جستجو است.

 

 

Manage search history and activities in Google


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه