zhaket logo

بررسی مشکلات رایج در قالب های وردپرس و راه‌حل آن‌ها

وردپرس

5 دقیقه زمان مطالعه

وردپرس به طور باور نکردنی میلیون‌ها کاربر دارد و این کاربران در سطوح مختلف، وبسایت خود را بر پایه آن بنا کرده‌اند. برخی از آن‌ها بسیار حرفه‌ای بوده و مشکلات خود را در این مسیر رفع می‌کنند… اما برخی دیگر به مشکلاتی در قسمت‌های مختلف آن برخورد می‌کنند. یکی از مشکلاتی که افراد با آن درگیر می‌شوند، مشکلات رایج در قالب های وردپرس است. همه ما به عنوان یک کاربر وردپرسی می‌دانیم که تعداد قالب‌های وردپرسی رایگان و پرمیوم فراوان بوده، و محال است در بین آن‌ها به مشکلاتی برنخورد… این امری کاملاً طبیعی است. پس باید به دنبال این مشکلات و روش‌های حل آن بگردیم.

مشکلات رایج در قالب های وردپرس

از این جهت که کاربران زیادی با مشکلات رایج در قالب های وردپرس مواجه‌ شدند، بر آن شدیم تا امروز این موارد را بررسی کنیم و در مورد هر کدام از آن‌ها توضیحاتی ارائه کنیم، و سپس برای هر یک راه حل قانع کننده‌ای بیاوریم. امیدواریم شما نیز تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

آیا پس از فعال ‌سازی قالب، به صفحه سفید برخورد می‌کنید؟

اگر قالبی را انتخاب کرده و سپس آن را فعال می‌کنید و با صفحه سفید مواجه می‌شوید، اول از همه اطمینان حاصل کنید که پی‌اچ‌پی هاست بروز است. بررسی نسخه پی‌اچ‌پی برای بیشتر وبسایت‌ها ضروری است و باید سازگار باشد. برای حل این مسئله چه کنیم؟

راه حل:

بعضی از سرورها داخل خود دارای بخشی برای بروز رسانی نسخه php هستند، و می‌توانید به راحتی با مراجعه به php configuration این مشکل را حل کرده و بالاترین ورژن را انتخاب کنید… اما اگر این امکان برای شما در دسترس نبود، به پشتیبان هاست خود تیکت بزنید و از او بخواهید تا نسخه پی اچ پی را به 5.6 یا 7.0 یا بالاتر (مطابق با تغییر نسخه و بروز رسانی  (php تنظیم کند. با این کار یکی از دلایل مشکلات رایج در قالب های وردپرس را بررسی کردیم.

اسلایدر حرکت نمی‌کند؟ تب‌ها نیز حرکتی ندارند؟

این مشکل نیز بسیار رایج است و البته راه حل آن بسیار ساده است. اسلایدر، تب‌ها و تمام موارد مشابه، از جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند و همین امکان به آن‌ها حرکت می‌بخشد. قالب‌ها و افزونه‌های وردپرسی هر دو از چنین عنصری در خود، بهره‌مند هستند. چنانچه این مشکل برای شما پیش آمد، حتماً افزونه‌ای باعث ناسازگاری شده و امکان حرکت را از اسلایدر و تب‌های وبسایت شما گرفته است. برای حل این مشکل چه کنیم؟

راه ‌حل:

  1. به پیشخوان وردپرسی خود وارد شوید… سپس در بخش افزونه‌ها تمامی آن‌ها را یک به یک غیر فعال کنید و مرتب وبسایت را بارگذاری کنید، تا افزونه مخرب را بیابید. پس از پیدا کردن افزونه مخرب، می‌توانید سایر افزونه‌ها را فعال کنید.
  2. راه ‌حل بعدی این است که به توسعه دهنده افزونه تیکت بزنید و مشکل را برای او شرح دهید. او برای بهبود کار خود، حتماً تصمیم می‌گیرد تا مشکل را برطرف کرده و نسخه بروز شده‌ای از افزونه را منتشر کند. حتی اگر افزونه پرمیوم باشد، توسعه ‌دهنده موظف است نسخه سالم آن را مجدد بدون هیچ هزینه‌ای برای شما ارسال کند.

قالب را نصب می‌کنید اما شبیه به پیش‌نمایش موجود نیست؟

یکی از مشکلات رایج در قالب های وردپرس، همین امر است. بسیاری از کاربران پس از خرید یا دانلود قالب وردپرسی، می‌گویند ما قالب را نصب کردیم اما اصلاً شبیه به دمویی که شما به ما نشان داده‌اید، نیست! بله نیست… نباید هم باشد… زیرا شما هنوز هیچ تنظیمی برای قالب مورد نظر خود انجام نداده‌اید. راه‌ حل این مشکل چیست؟

راه‌ حل:

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش قالب فروشگاهی دیناکالا

برای اینکه بتوانید قالب خود را شبیه به دمو بارگذاری کنید، باید محتوای دمو را نیز دریافت کنید و داشته باشید. پس از دریافت محتوا، می‌توانید آن را درون‌ریزی کنید. با این عمل تمامی پست‌ها و برگه‌هایی که در پیش ‌نمایش مشاهده می‌کردید را، می‌توانید در وبسایت خود وارد کنید. می‌پرسید محتوای قالب را از کجا دریافت کنیم؟
از جایی که قالب خود را دانلود می‌کنید یا خریداری می‌کنید، می‌توانید محتوای دمو را نیز دریافت کنید. مثلاً شما پس از خرید قالب وردپرس از ژاکت، محتوای پیش ‌نمایش را با بسته نصبی دریافت خواهید کرد؛ که به راحتی با چند کلیک ساده قابل نصب است.

اما اگر قالبی بسته نصبی نداشت، باید محتوا را از قسمت‌هایی در وردپرس درون‌ریزی کنید. برای این منظور به بخش ابزارها >> درون‌ریزی مراجعه کرده و روی گزینه wordpress کلیک کنید تا فعال شود.

import - مشکلات رایج در قالب‌های وردپرس

پس نصب این گزینه، امکان‌ بارگذاری محتوای دمو برای شما فراهم می‌شود.
حالا اگر بخواهید ابزارک‌های موجود در پیش ‌نمایش را نیز وارد کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب انتقال ابزارک‌ها به سایت وردپرسی را مطالعه بفرمایید.

البته فراموش نکنید قالبی که نصب می‌شود، از بخش سفارشی‌ سازی یا بخش مربوط به تنظیمات قالب باید تنظیم شود، تا به شکلی که در پیش ‌نمایش مشاهده می‌کنید تبدیل گردد.

آیا تصاویر به خوبی نشان داده نمی‌شوند؟

تصاویر مرتبط و با کیفیت، بخش اعظمی از یک سایت را تشکیل می‌دهند و باعث جذابیت آن می‌شوند… اما یکی دیگر از مشکلات رایج در قالب های وردپرس، عدم نمایش درست تصویر است. این مشکلات به صورت‌های زیر در قالب‌ها ظاهر می‌شوند:

تصاویر کشیده شده

strech- مشکلات رایج در قالب‌های وردپرس

برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید، می‌توانید از افزونه Regenerate Thumbnails استفاده کرده و یک اندازه مشخص را برای تصاویر خود در نظر بگیرید.

آیا تصاویر شاخص همانند دمو، به خوبی نمایش داده نمی‌شوند؟

معمولاً در دموها از تصاویر با کیفیت و زیبایی استفاده می‌کنند، که پیدا کردن آن نمونه از تصاویر برای شما کمی دشوار است. این مشکل با پیدا کردن برخی وبسایت‌های حرفه‌ای مانند freepik، pixabay،  dribbble و… قابل حل است.

تغییراتی را انجام می‌دهید اما آن را روی قالب مشاهده نمی‌کنید؟

یکی دیگر از مشکلات رایج در قالب های وردپرس این است که، تغییراتی را اعمال می‌کنید اما نتیجه را نمی‌بینید. در این مواقع با دو راه‌ حل می‌توانید مشکل را برطرف کنید:

  1. پاک کردن کش مرورگر و بارگذاری مجدد سایت یا استفاده از کلید‌های  ctrl+ F5
  2. پاک کردن کش افزونه‌ها: چنانچه از افزونه‌هایی مانند WP super cache یا W3 total cache استفاده می‌کنید، قبل از انجام هر تغییری، اول کش را با کمک آن پاک کنید.

قالب خود را عوض کردید، اما در حال حاضر هیچ بازدید کننده‌ای ندارید؟

این مشکل بسیار راحت قابل حل است! شما فراموش کرده‌اید گوگل آنالیتیکس را نصب کنید.

google analytics- مشکلات رایج در قالب‌های وردپرس

با نصب گوگل آنالیتیکس می‌توانید کد ارائه شده را در قالب خود قرار دهید، تا بازدید سایت شما را اندازه‌گیری کرده و تحلیل‌های مختلفی را در وبسایت آن مشاهده کنید. اگر می‌خواهید این امکان را در سایت وردپرسی خود داشته باشید، حتماً از افزونه Google analytics استفاده کنید.

جمع‌بندی

همه ما وقتی با مشکلی مواجه می‌شویم، در مرحله اول وحشت کرده و از آن فرار می‌کنیم! حتی فکر نمی‌کنیم که شاید این مشکل با یک دستور ساده قابل حل باشد و سریع نباید تصمیم به تغییر قالب یا افزونه دیگری گرفت. در مقاله امروز سعی کردیم مشکلات رایج در قالب های وردپرس را مطرح کنیم و راه‌ حل‏های آن را نیز ارائه دهیم. امیدوارم مفید واقع شده باشد.
اگر شما هم با مشکلات دیگری مواجه شده‌اید، می‌توانید با ما درمیان بگذارید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران


نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه