zhaket logo

آموزش فروش محصولات دانلودی و فروش فایل در سایت

وردپرس

5 دقیقه زمان مطالعه

همانطور که می دانید فروش محصولات دیجیتال از طریق سایت مزایای زیادی دارد. فروش فایل در سایت نه تنها باعث ایجاد ترافیک بیشتر می شود بلکه منبع درآمدی برای شما خواهد بود و دیگر لازم به پرداخت هزینه های گزاف مربوط به مکان، حمل و نقل و … وجود ندارد. با این حال ، فروش محصولات از طریق سایت چالش های خود را به همراه دارد و پیش از انجام این کار، چند مورد وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید.

ما در این مقاله تمامی مراحل مورد نیاز برای فروش محصولات دانلودی در سایت وردپرس را ارائه خواهیم داد و نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین متمرکز بر محصولات دیجیتال و فایل های دانلودی را بررسی خواهیم کرد.

چرا باید محصولات دانلودی را به فروش برسانیم؟

فروش محصولات دانلودی در سایت

تجارت الکترونیکی یک بازار رو به رشد است و فروش محصولات دیجیتال و فروش فایل در سایت قسمت عمده ای از آن را تشکیل می دهد. فروش فایل با ووکامرس یک راه عالی برای شروع تجارت آنلاین است ، به چند دلیل:

  • آن ها می توانند به تعداد نامحدودی فروخته شوند.
  • به طور متوسط ​​هزینه ایجاد و فروش آن ها بسیار کمتر است.
  • دیگر نیازی به نگرانی در مورد موجودی کالا، حمل و نقل و … نخواهید داشت.
  • اضافه کردن پرونده های دیجیتال و فایل به وب سایت خود و خرید آن ها توسط کاربران بسیار آسان است.

 گزینه هایی برای فروش محصولات دیجیتال در وب سایت

برای فروش محصولات دانلودی، افزونه ها و ابزار های بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند آن ها را در وب سایت خود بفروشید. برای شروع فروش فایل در سایت ، بیایید سه مورد از بهترین گزینه ها را بررسی کنیم.

فروش فایل در سایت

  • ووکامرس

ووکامرس یک راه حل کاملاً قابل تنظیم برای کاربران وردپرس است و شما می توانید از آن برای فروش محصولات دیجیتالی و فیزیکی استفاده کنید.

استفاده از ووکامرس رایگان است و ابزارهای افزودنی زیادی برای ویژگی های جدید و متنوع وجود دارد. اگر به تازگی شروع به فروش محصولات دیجیتالی کرده اید و به خصوص اگر قصد فروش محصولات فیزیکی را نیز دارید ، فروش فایل با ووکامرس یک انتخاب عالی است. اگر تنها قصد فروش محصولات دیجیتالی و فایل را دارید، ممکن است بخواهید گزینه های دیگری را نیز در نظر بگیرید.

  • افزونه Easy Digital Downloads

اگر به دنبال فروش محصولات دانلودی و فایل به طور انحصاری هستید ، این ابزار به اندازه WooCommerce قدرتمند است اما استفاده از آن آسان تر است. این افزونه در دو نوع پولی و رایگان وجود دارد که شما می توانید بر اساس نیاز خود یک کدام از آن ها را استفاده کنید.

نحوه فروش محصولات دانلودی در سایت وردپرس

اکنون وقت آن فرا رسیده است که نحوه فروش فایل ها در سایت خود را بررسی کنیم و در مراحل زیر ، ما روند کار را نشان خواهیم داد.

انتخاب قالب فروش فایل وردپرس

برای ساخت فروشگاه آنلاین فروش فایل کافی است از  یکی از قالب های فروش فایل وردپرس استفاده نمایید. با استفاده از این قالب های وردپرس، ویژگی های مخصوص و لازم برای فروش فایل در سایت در اختبار شما قرار می گیرد. مثلا می توانید در زمان اضافه کردن محصول جدید به فروشگاهتان، ویژگی های فایل مثل حجم، فرمت و … را اضافه کنید. طراحی پیشخوان کاربری سمت خریدار نیز در این قالب خا به صورت متفاوتی صورت گرفته است و با فروشگاه های محصوات فیزیکی که طراحی آن ها بر اساس درج آدرس های پستی و پیگیری مرسوله های پستی است، تفاوت دارد.

 

 پلاگین Easy Digital Downloads را نصب و پیکربندی کنید.

برای نصب Easy Digital Downloads ، به صفحه افزونه ها در داشبورد وردپرس خود بروید. ” Easy Digital Downloads ” را جستجو کرده و سپس آن را نصب و فعال کنید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید به تمامی ویژگی های آن دسترسی پیدا کنید نسخه ی پرو آن را خریداری کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش ساخت ایمیل رایگان و سازمانی در 5 دقیقه

پس از فعال شدن افزونه، باید تنظیمات آن را پیکربندی کنید. بر روی قسمت “دانلود ها” در داشبورد خود کلیک کنید و گزینه “پیکربندی ” را انتخاب کنید.

نصب افزونه فروش فایل در سایت

در اینجا می توانید صفحات اصلی افزونه را برای فروش فایل در سایت شخصی سازی کنید و همچنین می توانید از تنظیمات پیش فرض استفاده کنید. Easy Digital Downloads به طور خودکار صفحات تسویه حساب ، پرداخت ها و معاملات را برای سایت شما تنظیم می کند.

در قدم بعد باید تنظیمات مربوط به ارز موردنظر خود را تنظیم کنید و برای انجام این کار شما باید در قسمت بالای صفحه ، روی تنظیمات ارز کلیک کرده و تنظیمات مربوط به فروشگاه خود را انجام دهید. علاوه بر این ، شما می توانید تنظیمات دیگر مانند نحوه نمایش قیمت ها را تغییر داده و سفارشی کنید.

روش پرداخت خود را تنظیم کنید.

سپس باید نحوه ی پرداخت مبالغ توسط کاربران را تنظیم کنید. این ابزار این امکان را به شما می دهد تا درگاه پرداخت اینترنتی موردنظر خود را تعیین کنید و برای انجام این کار کافی است که گزینه “درگاه های پرداخت” را در تنظیمات افزونه انتخاب کنید:

تنظیم درگاه پرداخت

کادرهای موجود در کنار درگاه های پرداختی که می خواهید فعال کنید و آن ها را علامت بزنید و سپس انتخاب کنید که کدام یک از آن ها به عنوان درگاه پرداخت پیش فرض فروشگاه شما باشد.

 فایل های دیجیتالی و قابل دانلود شدن را به سایت خود اضافه کنید.

در این مرحله ،شما دیگر Easy Digital Downloads  را تنظیم کرده اید و آماده پردازش پرداخت های شما است. اکنون ، تنها کاری که شما باید برای فروش فایل در سایت انجام دهید این است که برخی محصولات دیجیتالی و دانلودی را به سایت خود اضافه کنید. برای انجام این کار باید به قسمت “دانلود ها ” بروید و سپس افزودن را انتخاب کنید. در آن قسمت نام و توضیحات مربوط به محصولات خود را وارد کنید.

در قسمت “قیمت های دانلود”یک قیمت را برای محصولات خود تعیین کنید و سپس با استفاده از گزینه “اضافه کردن فایل” فایل موردنظر خود را بارگذاری کنید.

فروش فایل در سایت

همچنین می توانید نوع فایل موردنظر خود را تعیین کنید و یا حتی آن را در حالت تنظیمات پیش فرض قرار دهید. در هر صورت ، فراموش نکنید که به پرونده خود یک نام دهید.

سپس ، تنها کاری که شما باید انجام دهید کلیک کردن بر روی دکمه ی انتشار است و پس از انجام این کار شما موفق شده اید که اولین محصول دیجیتال را به سایت خود اضافه کنید.  همچنین شما می توانید پیش نمایش صفحه محصول خود را ببینید و بررسی کنید.

نتیجه گیری

در حالت کلی و به صورت خلاصه این چند مرحله ساده را دنبال کنید تا در کمترین زمان ممکن فایل ها را در وب سایت وردپرس خود قرار دهید.

  • یک قالب فروش فایل در سایت انتخاب کنید.
  • یک پلاگین اختصاصی برای انجام این کار را نصب کنید و تنظیمات اصلی آن را پیکربندی کنید.
  • روش های پرداخت خود را تنظیم کنید.
  • محصولات دیجیتالی و دانلودی خود را به سایت خود اضافه کنید.

راه اندازی فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات دانلودی در ابتدا می تواند یک چالش بسیار بزرگ باشد. اگر راه اندازی و تنظیمات اولیه فروش فایل در سایت را به پایان برسانید ، می توانید روی قسمت های دیگر کسب و کار خود تمرکز کنید. شما می توانید با هزینه های بسیار کمی تمامی این مراحل را انجام دهید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

14

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام و خسته نباشید ، بنده میخواهم برای هر کاربر یک محصول انحصاری همان کاربر تعریف کنم (لینک یا فایل PDF) چه افزونه ای مناسب من هست؟
با تشکر

سلام
برای سایت فروشگاهی آموزش‌هایی دارم که میخوام تا زمانیکه کاربر آن پکیج آموزشی را خریداری نکرده فایل‌های دانلودی آن پکیج را نتواند ببیند. با این افزونه میشه یا افزونه‌ای رو می‌شناسید که این امکان رو داشته باشه؟

سلام
همه افزونه های معرفی شده در این مقاله این امکان رو میدن که تا فرد خرید انجام نداده نتونه به فایل ها دسترسی داشته باشه

فرض کنید میخواهیم چندین فایل زیپ بفروشیم که داخل هر فایلی با فایل دیگر متفاوت است. مثلا یوزنیم پسورد اکانت آفیس. ولی از نظر محصول همگی یک نوع محصول حساب می شوند. آیا راه حلی هست که بشه یک محصول تعریف کرد ولی هر بار که کسی خرید میکنه یکی از این فایل ها برایش ارسال بشود ؟ مثلا n تا فایل زیپ قراره فروخته بشه که همگی یونیک هستند ولی یک محصول به حساب می آیند و آن هم مثلا اکانت آفیسه. پس این غیر اصولیه که بیایم برای هر فایل یک محصول با همان مشخصات تعریف کنیم. آیا راه حلی دارد ؟

سلام
از افزونه های مدیریت لایسنس استفاده کنید و یوزرنیم و پسوردهای خود را به صورت فایل اکسل بارگذاری کنید. این افزونه در هر سفارش یک یوزر و پسورد به خریداران می دهد. فایل محصول را هم برای همه یکسان در نظر بگیرید.

سلام
میخوام برای هر کاربر محصول دانلودی یکتا تعریف شه با این افزونه میشه یا افزونه ای رو میشناسید که این امکان رو داشته باشه؟

با سلام و وقت بخیر.
بنده میخوام قبل از پرداخت برای دانلود فایل از کاربر ایمیل و شماره دریافت کنم.
افزونه Easy Digital Downloads این قابلیت را دارد؟
به جز افزونه ووکامرس از چه راهکاری میشه برای این کار استفاده کرد؟

با تشکر

سلام
بهترین راه کار استفاده از ووکامرس است
از edd هم میتونید استفاده کنید ولی به نظر بنده این افزونه دیگر منسوخ شده است و سمتش نرید

ارسال دیدگاه