آموزش طراحی وب سایت آژانس مسافرتی با وردپرس

وردپرس

12 دقیقه زمان مطالعه

اگر شما صاحب یک آژانس مسافرتی تازه تأسیس هستید، قطعاٌ می دانید که به یک وب سایت عالی جهت ارائه ی خدماتتان به صورت آنلاین احتیاج دارید. در این مقاله ما قصد داریم با شما اطلاعاتی را در مورد پیش نیازهای وب سایت یک شرکت مسافرتی و نحوه طراحی وب سایت آژانس مسافرتی، توصیه ها و نکات کاربردی برای انجام آن به روشی آسان و بدون دردسر در میان بگذاریم.

در ابتدا می خواهیم برخی از مهم ترین جنبه ها و یا ویژگی هایی که وب سایت هر شرکت مسافرتی نیاز دارد را بررسی کنیم.

برای طراحی وب سایت آژانس مسافرتی چه مواردی لازم است؟

بدیهی است که انتخاب عناصر مختلف مورد نیاز در وب سایت شرکت مسافرتی از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است. نیازهای یک آژانس مسافرتی مجازی کوچک بسیار متفاوت از نیازهای یک آژانس مسافرتی بین المللی بزرگ تر است. اما عناصر اصلی ساخت و ساز در تمام وب سایت های شرکت های مسافرتی بزرگ، کم و بیش ، مشابه هستند.

طراحی وب سایت اژانس مسافرتی

بنابراین ، اولین قدم در طراحی وب سایت آژانس مسافرتی ، تجزیه و تحلیل و شناسایی انواع بخش ها و ویژگی هایی است که باید در وب سایت خود داشته باشید. در حالت کلی، یک وب سایت حرفه ای آژانس مسافرتی یا یک شرکت تور گردشی اساساً به ویژگی های زیر نیاز دارد:

ارائه داستان شرکت شما

قبل از اینکه بتوانید توجه هر بازدید کننده یا مشتری بالقوه ای را به کسب و کار خود جلب کنید، باید سعی کنید در نگاه اول احساس خوبی را به عنوان یک آژانس مسافرتی مجازی عالی در مخاطب ایجاد کنید و کمی در رابطه با پیشینه و تاریخچه ی خود صحبت کنید. داستان شما درباره اینکه چرا و چگونه شرکت تان به وجود آمده است، یکی از مهم ترین مواردی است که می توانید به وسیله ی آن با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. اگر بازدیدکنندگان، شما را به عنوان یک شرکت مسافرتی دوست داشته باشند، احتمال خرید خدمات از شما بیشتر است، بنابراین ، داستان شرکت شما برای برقراری ارتباط به روش صحیح و به زیباترین شکل ممکن، بسیار مهم است.

نمایش بسته های تور شگفت انگیز

اما داستان شما به خودی خود و به تنهایی مشتری را به کسب و کار شما جذب نخواهد کرد. در نهایت، شما باید بسته های تور جذاب و رقابتی به آن ها ارائه دهید. باید بتوانید به طور واضح به مشتریان خود بگویید که خدمات شما چیست ، تفاوت آن ها با دیگر خدمات مربوط به چه مواردی می شود، مزایای سفر با استفاده از کسب و کار شما چیست و شرکت شما چه تجربه منحصر به فردی را به مشتریان خود ارائه می دهد. تا زمانی که طراحی وب سایت آژانس مسافرتی شما نتواند جزئیات مربوط به سفرهای مسافرت را به شکلی زیبا و جذاب ارائه دهد ، موفقیت چندانی نخواهید داشت.

امکان رزرو آنلاین خدمات برای سفر

وب سایت شما باید به بازدید کنندگان و مشتریان بالقوه امکان رزرو آنلاین محصولات را از طریق وب سایت بدهد. بیشتر افراد ترجیح می دهند که  گزینه های سفر خود را به راحتی در خانه انتخاب کنند و اگر راهی آسان و راحت برای رزرو فوری و یا حتی خرید آن ها فراهم کنید، شانس بیشتری برای تولید لید و مخاطب دارید. ممکن است بیشتر موفقیت شما به عنوان یک شرکت مسافرتی به این امر بستگی داشته باشد.

خرید آسان و راحت از طریق تجارت الکترونیک

بهتر است که طراحی وب سایت آژانس مسافرتی شما قابلیت پرداخت های آنلاین را به کاربران بدهد تا بتوانید فروش های خود را افزایش دهید. این نوع پرداخت، برای مشتریان شما نیز بسیار راحت تر است و در عین حال شما هم می توانید از این طریق شانس جمع آوری لید را برای کسب و کار خود افزایش دهید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که وب سایت شرکت مسافرتی شما با پرداخت آنلاین سازگار است و درگاه های پرداخت مطمئنی را در سایتتان استفاده کنید.

نمایش اطلاعات کامل مربوط به تماس با شرکت

اطلاعات تماس شرکتقطعاً قصد دارید که بازدید کنندگانتان به راحتی با شما تماس بگیرند و ارتباط برقرار کنند و در صورت بروز هر گونه مشکلی آن را با شما در میان بگذارند. بنابراین فراموش نکنید که شما باید تمامی اطلاعات مهم در مورد شرکت خود را به کاربر نمایش دهید ، از جمله نقشه ای که به بازدید کنندگان نشان می دهد دقیقاً کجا می توانند شما را پیدا می کنند.

ارائه دیدگاه ها و نظرات مشتریان قبلی

همانطور که می دانید، توصیفات و نقل قول های مشتریان در هر حوزه ای قدرت بسیار زیادی دارد. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما بازخورد مثبت مشتریان راضی را به گونه ای برجسته می کند که مشتریان بالقوه شما را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و از شما خدمات می گیرند.

اکنون که از این ملاحظات مهم مطلع هستید، باید برای طراحی وب سایت آژانس مسافرتی خود درباره ظاهر و همچنین ویژگی های وب سایت تصمیم بگیرید.

این موارد برای شما بسیار مهم و سودمند خواهد بود و بر روی تجربه ی کلی کاربر تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر: این موارد هنگام تصمیم گیری در مورد موضوع وب سایت شما بسیار مهم خواهد بود.

برای اطمینان از اینکه هیچ یک از این عناصر اساسی طراحی وب سایت آژانس مسافرتی موفق را از دست ندهید، ما می خواهیم به شما توصیه کنیم از قالب وردپرس آژانس مسافرتی رایگان و ریسپانسیو استفاده کنید ، که یک راه حل کامل برای وب سایت شرکت مسافرتی آنلاین ارائه می دهد. این نوع قالب ها با داشتن سکشن ها و بخش های مختلف، به کاربران بیشتر توضیح خواهد داد که چرا آژانس مسافرتی شما یکی از بهترین مکان هایی است که می توانند برای سفرهای خود استفاده کنند. یک راه دیگر، استفاده از اسکریپت راه اندازی سایت آژانس مسافرتی کوچر است.

اما پیش از اینکه بتوانید این کار را انجام دهید ، چند مرحله وجود دارد که ابتدا باید آن ها را در مسیر خود در نظر بگیرید. بنابراین در ادامه هر یک از این مراحل را بررسی خواهیم کرد.

راهنمای گام به گام طراحی وب سایت آژانس مسافرتی و رزرو آنلاین سفر

  1. بستر مناسب را انتخاب کنید.

اولین قدم بدیهی این است که تصمیم بگیرید کدام یک از بسترها را برای طراحی وبسایت آژانس مسافرتی خود انتخاب کنید. شما باید هاست و یا بستری را انتخاب کنید که به شما آزادی و انعطاف زیادی می دهد تا بتوانید در حالت کلی وب سایت خود را شخصی سازی کرده و کنترل کاملی بر روی وب سایت خود داشته باشید.

اگر به سراغ سایر سیستم عامل های وبلاگ نویسی رایگان بروید، ممکن است در ابتدا کمی پس انداز کنید و درآمد زایی کنید، اما آن ها قادر به ارائه هیچ یک از ویژگی های مورد نیاز برای ایجاد یک وب سایت آژانس مسافرتی آنلاین بسیار جذاب نیستند.

یک پلتفرم مانند WordPress.org به شما امکانات و همچنین قابلیت های قدرتمندی را می دهد و شما کنترل کاملی بر روی آن خواهید داشت. این کار شما را از دردسرهای کدنویسی، برنامه نویسی و یا طراحی نجات می دهد و همچنین به شما کمک می کند محتوای خود و چشم انداز وب سایت را به روشی فوق العاده آسان و ساده مدیریت کنید.

بنابراین بهتر است در انتخاب هاست دقت کنید و میزبانی را انتخاب کنید که به شما 100٪ کنترل و مالکیت وب سایت را بدهد. با انجام دادن این کار، سایت شما بسیار حرفه ای تر به نظر می رسد و بازدید کنندگان و مشتریان بالقوه شما را به میزان قابل توجهی جذب کسب و کارتان می کند. به یاد داشته باشید: برداشت اول در این صنعت بسیار مهم است!

  1. نام دامنه خود را دریافت کنید.

اگر شرکت از پیش تاسیس شده باشید، به احتمال زیاد نام شرکت خود را به عنوان دامنه وب سایت خود ثبت کرده اید. با این حال ، اگر فعالیت جدیدی را در پیش رو دارید و هنوز در مورد نام خود شرکت تصمیم نگرفته اید، باید انتخاب نام دامنه را در طراحی وب سایت آژانس مسافرتی بسیار جدی  بگیرید زیرا دامنه وب سایت شما نشان دهنده ی هویت کسب و کارتان خواهد بود. می توانید نام شرکت خود را با بهینه سازی انتخاب کنید.انتخاب نام دامنه

این بهینه سازی در عصر امروز که موفقیت کسب و کار شما به نحوه ی حضور آنلاین شما بستگی دارد ، حتی بیشتر معنا پیدا می کند. ضمن انتخاب نام شرکت خود که می تواند یک دامنه عالی نیز باشد ، سعی کنید این نکات مهم را نیز به خاطر بسپارید:

آن را کوتاه و به یاد ماندنی انتخاب کنید.

انتخاب برخی از نام های طولانی و پیچیده برایتان مشکل آفرین می شود و باعث می شود هیچکس موفق به یادآوری دامنه شما نشود. نام های کوتاه و جذاب ، به یاد ماندنی تر هستند ، همچنین نام شما می تواند یک عبارت محبوب و یا از جنس شوخی باشد که باعث به یاد ماندنی تر شدن آن ها می شود.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش نصب وردپرس روی ساب دامین در سی پنل

از استفاده کردن از خط تیره و عدد اجتناب کنید.

درج خط تیره و عدد در نام وب سایت شما نیز می تواند کاملاً مشکل ساز باشد. آن ها اغلب برای کاربران سردرگمی ایجاد می کنند، زیرا آن ها نمی دانند این اعداد دقیقاً برای چه هدفی هستند: اینکه آیا شماره ای که در نام شما یک نماد است و …

خاص و منحصر به فرد باشید.

در صورت امکان ، نامی را انتخاب کنید که مخصوص خدمات شما باشد. مثلا اگر شما یک شرکت تهیه غذا، اسکان و یا اجاره هستید ، نام آن می تواند مرتبط با این خدمات باشد. البته اگر شما یک شرکت مشهور باشید ، بسیار مفید است که از قبل به بازدید کنندگان خود اطلاع دهید وب سایت و شرکت شما چه چیزی را به آنها ارائه می دهد.

بنر راه اندازی سایت گردشگری

  1. میزبانی و نصب خودکار وردپرس را دریافت کنید.

اگر می خواهید مالکیت و کنترل کامل بر روی وب سایت رزرو سفر خود داشته باشید ، باید وب سایت خود را در اختیار شرکت های میزبانی محبوب و معتبر قرار دهید.  همه اینها بدان معنی است که نرم افزار و وب سایت وردپرس شما به جای یک بستر وبلاگ نویسی رایگان مانند WordPress.com  ، باید در سرورهای شرکت میزبان شما قرار داشته باشد.

این همچنین بدان معنی است که شما کنترل کاملی بر وب سایت خود خواهید داشت و از 100٪ مالکیت آن برخوردار خواهید بود. سپس می توانید قالب های سفارشی شده و افزونه های استاندارد وردپرس را نصب کنید و وب سایت را مطابق با علاقه و نیاز خود سفارشی کنید. همچنین می توانید برای کسب درآمد از طراحی  وب سایت آژانس مسافرتی، تبلیغات کنید و همچنین از Google Analytics برای ردیابی عملکرد وب سایت خود استفاده کنید.

شما می توانید وب سایت جدید خود را با ثبت دامنه موجود خود در هر یک از سرویس های میزبانی محبوب شروع کنید (یا می توانید هنگام خرید خدمات میزبانی با این شرکت ها دامنه جدیدی نیز ایجاد کنید). یکی از مزایای استفاده از وردپرس این است که شما می توانید به راحتی هنگام خرید سرویس میزبانی ، وردپرس را با 1 کلیک بر روی سرور آن ها نصب کنید.

بنابراین پس از طی کردن این مراحل، وب سایت خود را خواهید داشت و آماده لذت بردن از ویژگی های وردپرس برای طراحی سایت آژانس مسافرتی خود با سهولت و راحتی هستید!

  1. یک قالب قدرتمند برای وب سایت خود انتخاب کنید.

قالب وردپرس طراحی سایت آژانس مسافرتیاحتمالاً به راحتی می توان گفت که موفقیت و یا شکست نهایی وب سایت اژانس مسافرتی تا حد زیادی به انتخاب قالبی زیبا ، کاربردی و قدرتمند برای وب سایت شما بستگی دارد. بسیاری از قالب های وردپرس عالی وجود دارد، که برخی ویژگی ها و عملکردهای عالی را ارائه می دهد که مشتریان بالقوه هنگام مرور وب سایت یک شرکت مسافرتی به دنبال آن ها هستند.

شما می توانید از قالب های چند منظوره مثل قالب کالیوم استفاده کنید و یا از اسکریپت اژانس مسافرتی کوچر برای طراحی وب سایت آژانس مسافرتی خود بهره ببرید.

تمامی ویژگی ها و قابلیت های موردنیاز، در این قابلیت ها موجود است. بنابراین لازم نیست نگران اضافه کردن بسیاری از افزونه های اضافی دیگر باشید تا تمام این ویژگی ها را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهد.

بعلاوه ، این قالب ها شما را قادر می سازد تا به راحتی آن ها را سفارشی سازی کنید ، بنابراین می توانید وب سایت خود را بر اساس نیاز خود شخصی و طراحی کنید. اگر قالب شما بخش های مختلف اختصاص داده شده را پشتیبانی کند: نمایش داستان شرکت شما ، خدمات شما و همچنین سفرهای ویژه و بسته های ماجراجویی ، مزایای ویژه و ویژگی های اصلی مانند آمار و نمایش نظرات مشتری و… همیشه برای وب سایت شرکت مسافرتی شما موارد کاربردی خواهند بود ( همچنین ارائه ی تخفیف ها ، بنر های تبلیغاتی، و همچنین آخرین پست های وبلاگ شما).

اینها همه ی موارد و جنبه های مهم یک سایت آژانس مسافرتی هستند که مشتریان بالقوه همیشه به دنبال دانستن و کشف آن ها هستند.

  1. با افزونه های ضروری، ویژگی های مهم را اضافه کنید.

بسیاری از ویژگی های مهم یک وب سایت مسافرتی ، که در ابتدای این مقاله ذکر کردیم ، می توانند از طریق پلاگین های استاندارد وردپرس اضافه شوند که با قالب شما تلفیق می شوند و به راحتی با آن سازگار هستند. بنابراین همیشه می توانید طبق نیاز خود آن ها را نصب کنید. در زیر برخی از افزونه های شگفت انگیز وجود دارد که برای طراحی سایت آژانس مسافرتی شما بسیار مهم و کاربردی است.

توجه: بسیاری از این افزونه ها از قبل به راحتی با قالب وردپرس آژانس مسافرتی مختلف سازگار هستند ، بنابراین با انتخاب آن نگران عدم سازگاری آن ها نباشید.

WP Travel Engine یک افزونه رایگان و نوعی فروشگاه یک مرحله ای برای تمام نیازهای وب سایت شرکت مسافرتی به شما است. این افزونه به شما کمک می کند تا بسیاری از ویژگی ها ی واقعاً قدرتمند را را به وب سایت خود اضافه کنید. هممچنین به شما این امکان را می دهد تا بسته های مختلف سفر و تور را در وب سایت خود ایجاد کرده و ارائه دهید.

شما می توانید یک سیستم کارآمد رزرو سفر را در سایت خود قرار دهید. همچنین می توانید یک سفر ، گالری تصاویر، قیمت ها ، مدت زمان ، حقایق سفر ، سوالات متداول و سایر هزینه های دیگر را اضافه کنید. همچنین می توانید صفحات مختلف مربوط به سفر از جمله صفحه مقصد ، صفحه نوع سفر و … را نیز تنظیم کنید.  به همین دلیل ، ادغام کردن سایت خود با افزونه WP Travel Engine یکی از مزایای اصلی ارائه شده توسط قالب های مخصوص آژانس مسافرتی وردپرس است .

WP Travel Engine همچنین افزودنی های ممتازی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید برای افزودن ویژگی های بیشتر به وب سایت رزرو سفر خود از آن استفاده کنید. به عنوان مثال برنامه های افزودنی تعیین تاریخ سفر به شرکت های مسافرتی این امکان را می دهند که تاریخ عزیمت ، تعداد صندلی موجود ، قیمت را انتخاب نموده و دکمه رزرو را نیز نشان می دهند.

افزودنی دیگر مربوط به تخفیف ها است. افزونه تحفیف و قیمت گذاری پویا است که به شرکت های مسافرتی این امکان را می دهند که به صورت گروهی تخفیف ها را ارائه دهند. تخفیف دادن راهی عالی برای افزایش تعداد رزروها و نرخ تبدیل است. تصور کنید هزینه 1 نفر برای هر صندلی 900 هزار تومان است. می توانید همین سفر را با قیمت 1 میلیون و 700 هزار تومان برای 2 نفر ، 2 میلیون و 500 هزار تومان برای 3 نفر ارائه دهید.

و بسیاری افزونه های دیگر که می توانید با توجه به نیاز خود در طراحی وب سایت آژانس مسافرتی انتخاب کنید.

  1. ایجاد امکانات مختلف برای پرداخت های آنلاین

پرداخت آنلاینبا قرار دادن درگاه های پرداخت امن، و گرفتن نماد اعتماد، فروش را در وب سایت خود راحت کنید. برای این کار می توانید از بهترین درگاه های پرداخت واسط نیز استفاده کنید.

نتیجه گیری

با دنبال کردن مراحل گفته شده در این مقاله شما هم اکنون وب سایت شرکت مسافرتی زیبا با ویژگی ها و عملکردهای قدرتمندی را دارید که در حال بهره برداری است. ممکن است مدتی طول بکشد تا با برخی از ویژگی ها و گزینه های سفارشی سازی آشنا شوید و ظاهر موردپسند خود را برای وب سایت خود پیدا کنید. از تجربه کردن و آزمون و خطا کردن نترسید. کافی است تمام عناصر مهم مورد نیاز برای طراحی وب سایت آژانس مسافرتی را که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، به خاطر بسپارید.

همچنین به یاد داشته باشید که برخی از قالب ها ویژگی وارد کردن یک کلیک را برای شما فراهم می کنند، که به شما این امکان را می دهد وب سایت خود را با محتوای آماده (تصاویر ، متن و سایر تنظیمات) موجود در نسخه ی دمو شروع به راه اندازی کنید. بنابراین می توانید از ایجاد وب سایت شرکت مسافرتی خود با سهولت و راحتی بیشتری لذت ببرید. در نهایت امیدواریم که کسب و کار شما با وب سایت جدید رشد و شکوفایی بیشتری داشته باشد و به پیشرفت های چشمگیری در آژانس مسافرتی مجازی خود دست پیدا کنید.

 

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه