پلاس کد گوگل، هر نقطه از زمین یک آدرس پستی

اخبار

3 دقیقه زمان مطالعه

سرویس پلاس کد گوگل برای مکان هایی راه اندازی شده که فاقد آدرس مشخص هستند. PlusCodes بر اساس طول و عرض جغرافیایی و به صورت عدد و حروف مشخص می شود که با استفاده از آن افراد می توانند مانند آدرس پستی اما در هر نقطه از زمین در دسترس باشند. پلاس کد با استفاده از نقشه گوگل به شما اجازه می دهد تا با مارک کردن مکانی که مد نظرتان است یک کد منحصر بفرد پستی صادر نمایید. این کد بر روی نقشه قابل خواندن است و دیگر نیازی نیست مختصات جغرافیایی ارسال کنید و یا طول و عرض جغرافیایی را تایپ نمایید. یک کد متشکل از اعداد و حروف که همیشه ثابت است و می توانند مانند یک پلاک در درب منطل یا ساختمان نصب شود.

 

سرویس کد افزوده گوگل که یک سرویس بر بستر نقشه می باشد، با تعیین موقعیت مورد نظر در نقشه گوگل می تواند یک آدرس ID منحصر بفرد را ایجاد نماید تا با ارایه آن در هر نقطه از زمین در دسترس باشید. کدهای پلاس با استفاده از مختصات طول و عرض جغرافیایی ایجاد می شوند که استفاده از دو عدد طولانی و پیچیده را به یک کد کوتاهتر تبدیل کرده است.

آدرس دهی در سیستم پلاس کد بصورت سلولی عمل می کند، بدین ترتیب که هر 20 درجه جغرافیایی یک منطقه مستطیل شکل را بر اساس طول و عرض به یک کد منحصر بفرد مبدل می شود.

ویژگی های پلاس کد گوگل:

  1. سرویس پلاس کد متن باز است و بسادگی می توان بر روی هر پلتفرمی بصورت رایگان راه اندازی کرد
  2. یک سرویس آنلاین و آفلاین است که بدون نیاز به اینترنت آدرس دهی می کند
  3. مستقل از زبان های مختلف است که بر پایه 20 کاراکتر انگلیسی بنا شده
  4. قطعه کد توسعه پذیر و همه کاره که با اضافه کدن عدد بعد از + وضوح تصویر را تغییر می دهد

پلاس کد برای اولین بار در مناطق پرجمعیت کلکته هند استفاده شد. در آن زمان گروه غیرانتفاعی AU – “آدرس دهی بدون آدرس”، کدهای پلاس را به درهای خانه های مردم آوردند و مانند پلاک نصب کردند. این کار به صدها هزار نفر آدرس های قابل دسترسی داد که به هرشکلی و در هر نقطه ای قابل دستیابی بود. پلاس کد به ساکنان آن منطقه اجازه داد تا برای اولین بار نامه ای را دریافت کده و برای کارهای بانکی و اجتماعی شان مشکل آدرس نداشته باشند.

ویژگی های سرویس پلاس کد گوگل

برای دریافت پلاس کد گوگل ابتدا در نظر داشته باشید این سرویس ابتدا برای مناطق بدون آدرس یا مکان هایی است که دسترسی آدرس به آنها بسیار سخت است اما هرجایی از زمین حتی محل شما در یک شهر یا روستا هم پلاس کد دارد و قابل دسترسی است.. سیستم متن باز و رایگان پلاس می تواند بر مبنی پلتفرم های توسعه پذیر، برای هر مکان و منطقه ای در دنیا یک پلاک پستی تعریف کند که توسط نقشه گوگل و API آن دسترس پذیر است. مهم ترین شاخص این سیستم آفلاین بودن اش است بشکلی که حتی در در زمان در دسترس نبودن اینترنت می تواند شما را به مکان پلاس کد راهنمایی کند.  با استفاده از کدهای پلاس، می توانید بر اساس الگوریتم منبع باز، راه حل های آدرس دهی سفارشی همه کاره و قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید. این کد ها در گیت هاب قابل استفاده هستند.

 

Every place on earth is a postal address pic

 

از جمله قابلیت های بسیار شگفت انگیز پلاس کد آفلاین بودن آن است. در واقع با نصب اپلیکیشن از گوگل مپ و یا دسترسی به سایت این سرویس، همه چیز بدون نیاز به دیتای اینترنت پردازش خواهد شد. این ویژگی ها و هسته پلاس کد بصورت متن باز و با قابلیت های بی نظیرف می تواند با هر برند و برنامه سفارشی ساخته و توسعه داده شود. بدین ترتیب ویلای شما در مناطقی که پلاک ندارد، زمین شما در منطقه ای دور افتاده، عشایر در کوه پایه ها، روستاهایی که دور افتاده هستند و امکان آدرس دهی برای شان امکان پذیر نیست، استراحت گاه ها و هر چیزی که با یک کد منحصر بفرد بر روی هر اپلیکیشن و نرم افزار و سایتی قابل شناسایی است تبدیل به یک پلاک معتبر می شود.

 

pluscode structure


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه