کنسول جستجوی گوگل از نتایج لنز پشتیبانی نمی کند

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل لنز با بهره‌گیری از هوش MUM و تنها با یک pattern از هر چیزی، سرتاسر وب را در کمتر از ثانیه دنبال محصولات متنوع و مرتبط گشته و نتیجه را در قالب یک پیشنهاد مشخص مانند “مد” به شما عرضه نماید. جایگاه تصاویر در نتایج به‌صورت آنی است. هرچقدر محتوای بصری شما در سایت فروشگاهی منحصربه‌فرد باشد تأثیر بسزایی در الگوریتم‌های هوش یادگیرنده دارد. جزئیات تصاویر جزو شاخص‌های اصلی است که به یک جستجوی غنی و کامل کمک می‌کند ولی تصاویر نامفهوم یا سلیقه‌ای که فقط از دید شما خوب است اما برای مخاطب مناسب نیست، کمکی به شما نخواهند کرد.

در فناوری مولتی سرچ، یک عکس به‌تنهایی بخشی از یک کوئری برای جستجو است. گوگل در کنفرانس SearchOn 2021 با نمایش یک دوچرخه مثالی به میان آورد. یکی از کارشناسان این شرکت عکس از چرخ‌دنده دوچرخه‌ای گرفت و روی آن نوشت: “چگونه این را تعمیر کنم”. سپس گوگل لنز ضمن ارائه راهکارها و دستورالعمل‌هایی برای تعمیر قطعه، به ارائه روش‌هایی برای پیشگیری از وقوع خرابی پرداخته و نزدیک‌ترین تعمیرگاه محلی را نیز نمایش داد.

 

ویژگی‌های نوآورانه با گوگل لنز – Google Lenz

فناوری هوش مصنوعی به لنز اضافه شده است تا راه کارهای نوینی را برای پاسخ به نیازهای مخاطبین ارائه کند. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم search on pictures نام دارد که تحولی عظیم را با خود به همراه آورده است. تکنولوژی  SOP با استفاده از Google Lens به کاربر این امکان را می‌دهد تا متن تایپی را به جستجوهای بصری خود اضافه کنند. در واقع شما قادر خواهید بود در مورد آنچه که می‌بینید از گوگل بپرسید و پاسخ‌های مرتبط عینی را دریافت کنید.

Google Lens gets MUM

 

جستجوهای گوگل لنز در کنسول محاسبه نمی شوند

با محبوب‌تر شدن گوگل لنز افراد زیادی این سؤال  برایشان پیش می‌آید که آیا ترافیک نتایج جستجوی lenz در کنسول محاسبه می‌شود؟ هرچند توجه به این موضوع بسیار مهم به نظر می‌رسد، گوگل در پاسخ به این سؤال می‌گوید ترافیک لنز هنوز در کنسول قابل‌مشاهده نیست. جان مولر دراین‌خصوص ادامه داد: در مورد گزارش لنز در کنسول جستجو، این ابزار هنوز بسیار جوان و جدیدتر از آن چیزی است گه بخواهد دیتای قابل‌توجهی داشته باشد. اما در درازمدت می‌تواند به همان شیوه‌ای پردازش شود که اکنون برای نتایج جستجوی وب تجربه می‌کنید.

Google Lens searches are not showing up in the console