آنچه باید در خصوص آپدیت جدید helpful content بدانید

اخبار

5 دقیقه زمان مطالعه

اطلاعات بیشتر در خصوص بزرگ ترین آپدیت الگوریتم محتوا helpful content. به‌روزرسانی محتوای مفید گوگل محتوایی را هدف قرار می‌دهد که به نظر می‌رسد در درجه اول برای رتبه‌بندی خوب در موتورهای جستجو ایجاد شده است تا کمک یا اطلاع‌رسانی به مردم. درواقع این ایده که باید برای موتور جستجو نوشت و برای کاربر بهینه کرد که یک دیدگاه بسیار اشتباه هم بود، اکنون کاملاً شناسایی و باعث افت رتبه‌بندی در نتایج جستجو می‌شود.

هدف از این به‌روزرسانی که جزو آپدیت‌های الگوریتم بشمار می‌رود، کمک به جستجوگران برای یافتن محتوای بسیار باکیفیت است. در واقع گوگل می‌خواهد به محتوای بهتر و مفیدتری که برای کاربر انسانی نوشته شده و به آنها کمک می‌کند پاداش دهد. در مقابل محتوایی که باهدف رتبه‌بندی در موتورهای جستجو نوشته شده دیگر به‌عنوان محتوای خوب ارزیابی نخواهد شد. نکته بسیار مهم این است که گوگل می‌داند سایت‌های زیادی هستند که در نتایج رتبه خوبی دارند اما کاربران همیشه ناامید می‌شوند، این همان سایت‌هایی هستند که به هر ترتیب رتبه گرفته‌اند و فقط توجه شان به رتبه‌بندی بوده است.

هدف الگوریتم جدید گوگل کاهش رتبه آن نوع وب‌سایت‌هایی است که فرصت را از سایت‌های بسیار خوب و مستعد گرفته‌اند، بدین ترتیب صفحات و سایت‌هایی که کمتر شناخته می‌شوند، به‌زودی رتبه‌های بالایی خواهند گرفت.

 

به‌روزرسانی helpful content  چه نوع محتوایی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟

 

هرچند این به‌روزرسانی هیچ حوزه به‌خصوصی را متمایز در نظر نمی‌گیرد و همه صفحات دارای محتوا در تیررس آن هستند، با این حساب موضوعات زیر بیشترین برخورد را خواهند داشت:

مطالب آموزشی آنلاین.

هنر و سرگرمی.

خریدوفروش

انواع محتوای مرتبط با فناوری

 

اینکه چرا موضوعات بالا بیشترین بازخورد را داشتند، این است که محتوای نوشته شده حوزه‌های فوق مستعدترین نوع محتوا برای امکان نوشته شدن برای موتور جستجو هستند تا کاربر. بر اساس تجزیه‌وتحلیل‌های صورت‌گرفته، این موضوعات ممکن است بیشتر از سایر انواع محتوا تحت‌تأثیر این به‌روزرسانی قرار بگیرند.

گوگل می‌گوید: اگر اطلاعاتی را درباره یک فیلم جدید جستجو می‌کنید که ممکن است نظرات و مطالب سایت‌های دیگر را بدون افزودن دیدگاه‌ بیشتر و تحلیل بالاتر جمع‌آوری کرده‌اند، اصلاً محتوای مفید بشمار نمی‌رود و رتبه‌ای هم نخواهد داشت. با این به‌روزرسانی، نتایج بیشتری با اطلاعات منحصربه‌فرد خواهید دید، بنابراین چیزی را که قبلاً ندیده‌اید در نتایج بدست خواهید آورد.

 

آپدیت helpful content یک الگوریتم site-wide است

 

برخلاف بسیاری از الگوریتم‌های گوگل که به‌صورت صفحه به صفحه عمل  کرده و رتبه یک صفحه ابتدا کاهش یا افزایش پیدا می‌کند، به‌روزرسانی محتوای مفید بر روی سرتاسر سایت اعمال می‌شود. بدین ترتیب اگر گوگل تشخیص دهد که سایت شما حجم بالایی از محتوای غیرمفید را در خود جای‌داده است، کل سایت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و کار جایی خراب می‌شود که گوگل متوجه شود محتوا برای سرچ انجین بهینه شده نه برای کاربر انسانی.

دقت داشته باشید در این ماجرا اصلاً چیزی به نام درصد و مقدار وجود ندارد، به‌عنوان‌مثال اینکه اگر 90 درصد سایت غیرمفید باشد و نباشد، هرگز ملاک نیست. حتی یک محتوای غیرمفید روی سایت تأثیر می‌گذارد و باعث افت رتبه‌بندی می‌شود. اگر صفحات مفیدی دارید اما بخش زیادی از صفحات شما مفید نیستند، حتی محتوای مفید و بخش‌هایی از سایت شما تحت‌تأثیر این به‌روزرسانی قرار می‌گیرند.

گوگل می‌گوید: حذف محتوای غیرمفید می‌تواند به رتبه‌بندی محتوای شما کمک کند.

 

بازگشت به نتایج تا ماه‌ها طول خواهد کشید

 

الگوریتم helpful content به طور کامل و لحظه‌ای اجرا می‌شود و تأثیر خود را روی سایت می‌گذارد. در واقع این‌طور نیست که هرازگاهی به سایت شما سری بزند یا چیزی را متوجه شود، الگوریتم helpful content در لحظه تمام سایت‌ها هم‌زمان پایش می‌کند و اگر به دلیل محتوای بی‌کیفیت تحت‌تأثیر قرار گیرد، تا ماه‌ها دیگر به نتایج باز نخواهد گشت.

گوگل می‌گوید: یک سایت باید به‌مرورزمان خود را ثابت کند و ما باید به این نتیجه برسیم که شما دیگر محتوا را تنها برای موتور جستجو منتشر نمی‌کنید.

بنابراین یک دوره انتظار وجود دارد که سایت‌ها باید آن را طی کنند تا به الگوریتم‌های گوگل نشان دهند سایت‌ها محتوا را برای انسان‌ها تولید می‌کنند نه برای موتور جستجو.  این دوره اعتبارسنجی خودکار است و درحالی‌که گوگل وضعیت محتوا و کیفیت آنها را در سایت شما طبقه‌بندی می‌کند، زمان زیادی لازم است تا به نتایج بازگردید. بازگشت به نتایج حاصل از الگوریتم فوق فقط طی یک‌زمان در حال گذر میسر است و به هیچ شکلی چیزی به نام بازگشت سریع‌تر وجود ندارد. الگوریتم helpful content سایت‌های تازه‌تأسیس و قدیمی را به یک‌شکل بررسی می‌کند و هدف آن محتوای بسیار باکیفیت نوشته شده برای کاربر است، چیزی که به سئوی محتوایی هم اصلاً مربوط نیست. عمق و کیفیت و حسی که به مخاطب القا می‌شود تنها بخشی از این الگوریتم شناخته می‌شود.

یادگیری ماشین در الگوریتم helpful content

 

گوگل از الگوریتم یادگیری ماشینی استفاده می‌کند که قادر به ارزیابی و شناسایی محتوای غیرمفید بوده و در نوع خود فناوری جدید به‌حساب می‌آید. به‌روزرسانی محتوای مفید به سیگنال‌های مختلفی در صفحه و سایت برای تعیین رتبه نگاه می‌کند. نکته جالب‌توجه این است که فاکتورهای helpful content توسط ارزیاب‌های گوگل نیز موردتوجه قرار گرفته و در یادگیری ماشین استفاده خواهد شد. به‌عنوان کته پایانی، این آپدیت به‌قدری اهمیت دارد که هم تراز الگوریتم پاندا و بیشتر در نظر گرفته می‌شود. به‌روزرسانی که تمام نتایج جستجو را در زمان خود زیر رو کرد و تازه برای صفحات بود، نه کل است.

 

آپدیت helpful content چیست؟

آپدیت محتوای مفید یا helpful content برای اولین بار از people-first content استفاده کرده به معنی تمرکز برای محتوای نوشته برای کاربر انسان است، نه ماشین

 

آپدیت helpful content  چه نوع محتوایی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟

این به‌روزرسانی هیچ حوزه به‌خصوصی را متمایز در نظر نمی‌گیرد، اما مطالب آموزشی آنلاین. هنر و سرگرمی. خریدوفروش، انواع محتوای مرتبط با فناوری بیشترین تاثیر را خواهند داشت

 

نحوه عملکرد به روز رسانی helpful content چگونه است؟

گوگل بطور خودکار محتوایی را که بنظر می‌رسد ارزش کم، ارزش افزوده کم یا به‌طور خاص برای کسانی که جستجو می‌کنند مفید نیست شناسایی و ایندکس نمی کند

 

آیا بروزرسانی helpful content یک الگوریتم است؟

بله، علاوه بر آن گوگل از الگوریتم یادگیری ماشینی استفاده می‌کند که قادر به ارزیابی و شناسایی محتوای غیرمفید بوده و در نوع خود فناوری جدید به‌حساب می‌آید


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه