نمایش دیتااستودیو با آی فریم در وردپرس

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

جاسازی داده های google studio با استفاده از تگ iframe استفاده می شود. این همان تگی است که وردپرس بصورت پیش فرض پشتیبانی می کند. قبل از جاسازی فایل‌های دیتا استودیو، باید مجوزهای سند را در دیتااستودیو بروز کنید تا همه بتوانند آن را در سایت شما مشاهده کنند در غیراینصورت با پیام عدم مجوز دسترسی مواجه خواهید شد.

 

جای گذاری فایل دیتااستودیو در پست وردپرس

برای بروز رسانی مجوز فایل دیتااستودیو، فایل دیتا استودیو مورد نظر را باز کرده و سپس بر روی دکمه اشتراک گذاری کلیک کنید. حالا  به برگه مدیریت دسترسی بروید. پس از آن روی منوی کشویی کلیک و تنظیمات مجوز را بر روی Anyone with the link can view بگذارید. در نهایت بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا بروز شود.

Embed Google Data Studio Report in a WordPress1

Embed Google Data Studio Report in a WordPress2

Embed Google Data Studio Report in a WordPress3

 

نکته: اگر نمی‌خواهید داده‌ها را بصورت عمومی در دسترس قرار دهید، می‌توانید دسترسی ها را از طریق ایمیل محدود کنید تا فقط آن دسته از کاربرانی که تعریف می کنید بتوانند روی سایت شما اطلاعات را ببینند.

 

پس از بروزرسانی اشتراک‌گذاری، باید از طریق Settings امکان external embedding را فراهم کنید. برای این کار روی File کلیک و سپس Embed report را انتخاب کنید.

Embed Google Data Studio Report in a WordPress4

 

یا می توانید روی منوی کشویی در نوار بالا درست در کنار دکمه اشتراک گذاری کلیک سپس دکمه Embed report را انتخاب کنید.

Embed Google Data Studio Report in a WordPress5

 

 

در صفحه بعد، تیک گزینه Enable Embedding را بزنید. شما  می‌توانید عرض و ارتفاع iframe را در کادر اندازه‌ها تنظیم کنید. سپس دکمه Copy to Clipboard بزنید.

Embed Google Data Studio Report in a WordPress6

 

اکنون باید کدی را که کپی کرده اید را به پست وردپرس یا صفحه ای که می خواهید داده ها در آن نمایش داده شود اضافه کنید.  اگر از ویرایشگر بلاک استفاده می کنید، می توانید از یک بلوک HTML سفارشی برای درج کد iFrame در پست خود استفاده کنید.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه