دانش‌بنیان‌ها نیاز به حمایت ندارند، آنها باید به کشور کمک کنند

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری گفت: این تصور درستی نیست که گفته می شود دانش‌بنیان‌ها نیاز به حمایت دارند، بلکه در واقع این شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که باید به اقتصاد و نوآوری کشورها کمک کنند.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در افتتاحیه کارخانه نوآوری امیدینو گفت: مدتیست فرهنگی در کشور جا افتاده است که می‌گویند باید به دانش‌بنیان‌ها کمک کرد. من معتقدم جریان بر عکس است. در حقیقت این دانش‌بنیان‌ها هستند که باید به ما افراد جامعه و اقتصاد کشور کمک کنند. این وظیفه ما در معاونت فناوری است که از ایده‌ها حمایت کنیم و به طور حتم هم این کار را انجام می‌دهیم؛ اما در واقع شرکت‌های دانش‌بنیان، پایه‌گذار رشد و توسعه اقتصاد هستند و ما با حمایت از این ایده‌ها از ستون اقتصادی و علمی کشور حمایت می‌کنیم.

او همچنین به نقش مثبت بانک‌ها در زمینه ایجاد کارخانه‌های نوآوری و توسعه استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و افزود: اقتصاد دیجیتال بدون بانک‌ها ممکن نیست و این بانک‌ها و منابع آنها هستند که در کنار دانش و فناوری می‌توانند اتفاقات خوبی را در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور رقم بزنند. نقش کارآمد بانک‌ها در حوزه‌های نوآوری غیرقابل انکار است و استارت‌آپ‌ها و ایده‌هایی که در مراکز رشد بانک‌ها فعالیت می‌کنند، فضای بهتری برای امکان مشارکت با بانک‌ها و شراکت با آنها دارند و ما امیدواریم ابرشرکت‌های زیادی از دل این کارخانه‌ها خلق شوند.

 

محمدمحسن صدر، مدیرعامل شرکت امیدبوم نیز در افتتاحیه کارخانه نوآوری امیدینو گفت: کارخانه نوآوری امیدینو از شرکت‌های توابع بانک سپه است و ما در کارخانه نوآوی امیدینو در تلاشیم در زمینه تجاری‌سازی ایده‌ها و به بلوغ رساندن آنها به استارت‌آپ‌ها کمک کنیم.
آیت‌الله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه هم با ابراز خرسندی از افتتاحیه رسمی کارخانه نوآوری امیدینو در یکم بهمن ۱۴۰۱ توضیح داد: ما برنامه دیگری برای این فضا داشتیم، اما پس از رایزنی‌ها و مشورت‌های مفید به این نتیجه رسیدیم که باید این فضا را به کار ضروری حمایت از ایده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهیم. من معتقدم برای پر کردن خلا اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال در کشور به هم‌افزایی نیاز داریم و چنین فضاهایی بهترین راه ممکن برای این هم‌افزایی و ایجاد اشتیاق برای کارهای نوآورانه است. ما می‌خواهیم اولین و بزرگترین بانک کشور شویم و کارخانه نوآوری امیدینو که متعلق به بانک سپه است تنها در حوزه‌های بانکی و مالی فعالیت نمی‌کند و از سایر ایده‌های نوآورانه در سایر بخش‌ها نیز استقبال می‌کند.
در پایان رویداد نیز به ۹ گروهی که در ابتدای برنامه به ارائه طرح‌های خود پرداخته بودند، لوح تقدیر ارائه شد و سه شرکت توسعه فناوری‌های هوشمند نوابغ جوان، ایده پردازان مبتکر شریف و نسل پنجم نوتاش عنوان سه شرکت برتر را از این رویداد دریافت کردند.

گزارش: پیوست


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه