اطلاعیه ژاکِت درباره تغییرات گسترده در ژاکِت‌سرویس

اخبار

3 دقیقه زمان مطالعه

مجموعه ژاکِت که از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را به صورت فروشگاه مارکت‌پلیس فروش قالب و افزونه وردپرس و اسکریپت PHP تحت عنوان “ژاکت وب” آغاز کرده است، از سال ۱۴۰۰ و بعد از گذشت ۷ سال از فعالیت موفق خود در زمینه بازار وردپرس، تصمیم به توسعه بازار خود با توسعه محصولات مکمل با محصول اصلی (ژاکت وب) گرفت.

اولین هدف در این توسعه بازار، تکمیل نیازمندی‌های مرتبط با راه‌اندازی سایت و توسعه کسب و کار اینترنتی کاربران بود که از این رو و پس از تحقیقات بازار جامع به عمل آمده، “ژاکت‌سرویس” به عنوان مارکت پلیسی برای دریافت خدمات برون‌سپاری پروژه و فریلنسری، “ژاکت‌آکادمی” به عنوان آموزشگاهی آنلاین برای ارائه دوره‌های آموزشی تخصصی برای یادگیری مهارت‌های لازم جهت راه‌اندازی و رشد کسب وکار اینترنتی و “کپی‌بن” به عنوان ابزاری برای حفاظت از فایل‌های PHP توسعه‌دهندگان ژاکِت طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ توسعه داده شد.

ژاکت‌سرویس به عنوان دومین مارکت‌پلیس از مجموعه ژاکِت در تیر ماه ۱۴۰۰ برای ارائه خدمات آنلاینی همچون طراحی و بهینه‌سازی وب‌سایت، طراحی بنرهای تبلیغاتی، سئو و دیجیتال مارکتینگ راه‌اندازی شد که در مدت کوتاه فعالیت خود توانست بیش از ۶۰۰۰ فریلنسر را در این پلتفرم جذب کند که این فریلنسرها بیش از ۸۰۰۰ درخواست از سرویس‌ها و پروژه‌های مورد نیاز کارفرمایان را به انجام رساندند.

تغییرات جدید ژاکت سرویس

اما مجموعه ژاکِت بعد از گذشت ۲ سال از فعالیت نسخه MVP ژاکت‌سرویس، به ۳ دلیل تصمیم به تغییر مدل کسب و کار این محصول گرفت.

۱- تضمین کیفیت خدمات برای کارفرمایان: مهم‌ترین چالش در ژاکت‌سرویس تضمین کیفیت خدمات برای کارفرمایان پروژه بود. از آنجایی که انجام خدمات در ژاکت‌سرویس توسط فریلنسر هایی خارج از مجموعه ژاکِت انجام می‌شد، علی‌رغم سخت گیری‌های فراوان در جذب این فریلنسرها و نظارت قوی بر انجام سرویس‌ها و پروژه‌های آنان، همچنان کسب رضایت ۱۰۰ درصدی کارفرمایان و تضمین کیفیت این خدمات چالشی خارج از کنترل ژاکِت بود.
۲- مدل درآمدی ژاکت‌سرویس: دومین دلیل مدل درآمدی این محصول بود که با توجه به عرف حاکم بر صنعت خدمات آنلاین، ژاکِت با ۲۰٪ سهم از هزینه پرداختی کارفرمایان می‌بایست توسعه بازار، نظارت بر اجرا، توسعه محصول و… را پوشش می‌داد که با توجه به تحولاتی که در پاییز ۱۴۰۱ در ایران رخ داد و هزینه‌های بالایی که به کسب و کارها در همه ابعاد تحمیل شد، توسعه‌ای در سطح استانداردهای ژاکت را بیش از پیش دشوار و هزینه بر کرد. از طرفی دیگر تغییر سهم ژاکت از انجام سرویس‌ها نیز با توجه به زمانی که هر فریلنسر برای انجام سرویس تخصیص می‌دهد، جذابیت همکاری با ژاکت‌سرویس را برای فریلنسرها کاهش می‌داد.

۳- انتظارات کارفرمایان از برند ژاکت: دلیل دیگر انتظارات کارفرمایان از برند ژاکِت در تضمین ۱۰۰ درصدی کیفیت خدمات یا اصرار به انجام خدمات توسط خود مجموعه ژاکت بود.

در نتیجه موارد بالا، مجموعه ژاکِت تصمیم گرفت مدل کسب و کار ژاکت‌سرویس را تغییر داده و به دو صورت زیر فعالیت ژاکت سرویس را ادامه دهد:

خدمات VIP ژاکت

گروه خدماتی است که توسط متخصصان ژاکِت انجام می‌شود و ژاکت انجام این خدمات را برای کارفرمایان تضمین می‌کند. این خدمات از طریق لینک زیر برای کاربران در دسترس است:

خدمات VIP ژاکت سرویس

 

خدمات توسعه‌دهندگان ژاکت‌وب

این خدمات توسط توسعه‌دهندگان ژاکِت‌وب انجام می‌شود و این گروه از خدمات در بستر تیکت بین خریدار و توسعه‌دهنده(فروشنده) محصول پیاده‌سازی شده است. و خریداران محصولات می‌توانند در صورت نیاز به خدمات فروشنده محصول، از فروشنده در تیکت درخواست و بعد از پرداخت هزینه، خدمات درخواستی را دریافت کنند. این خدمات از آنجایی که توسط توسعه‌دهندگان (فروشنده) برتر ژاکت و صرفا ذیل محصولات متعلق به خود فروشنده انجام می‌شود، تضمین انجام و ضمانت کیفیت ژاکِت را نیز دارا می‌باشد.

پیرو این اطلاعیه و تغییرات مذکور، از تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ امکان خرید سرویس و یا پروژه جدید در بستر ژاکت‌سرویس به شکل گذشته امکان پذیر نخواهد بود و کلیه سرویس‌های خریداری شده قبلی تا پایان دوره انجام و تحویل کامل به کارفرمایان در این بستر انجام خواهد شد.

لازم به یادآوری است کلیه کارفرمایانی که قبلا در ژاکت‌سرویس پروژه یا خدمات دریافت کرده‌اند می‌توانند تا تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به دریافت اطلاعات و فایل‌های خود از بستر ژاکت‌سرویس اقدام نمایند.

در آخر مجموعه ژاکِت در سال ۱۴۰۳ و در دهمین سال فعالیت خود، قصد دارد قدرتمندتر از قبل، به توسعه بازار و محصولات و خدمات خود برای کاربران بپردازد. منتظر خبرهای ویژه ژاکِت در این زمینه باشید.

 


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

3

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام و عرض ادب
پیشاپیش از تصمیم اخذ شده توسط مدیران محترم ژاکت جهت تسریع خدمات پشتیبانی و افزایش کیفی ارایه خدمات به کارفرمایان تشکر می کنم.

من میخوام برای یه طراحی ثبت سفرش انجام بدم ولی نوشته امکان ثبت سفارش وجود نداره. باید چیکار کنم؟؟

سلام روزتون بخیر
متاسفانه دیگه امکان ثبت پروژه در وبسایت ژاکت سرویس وجود ندارد. اما شما می‌توانید از خدمات VIP ژاکت استفاده کنید

ارسال دیدگاه