الگوریتم Coati چیست و چه تفاوتی با الگوریتم پاندا دارد؟

اخبار

3 دقیقه زمان مطالعه

در سال 2016 الگوریتم پاندا با هسته اصلی گوگل ادغام شد. پس از آن گوگل طی یک بروزرسانی به نام کواتی – coati، پاندا را به نسخه جدیدی ارتقا داد. شاخص های پاندا در هسته اصلی گوگل وجود دارد اما از این پس با نام کواتی شناخته می شود. الگوریتم کواتی – Coati نسخه بروز شده الگوریتم پاندا است که از سال 2016 و بعد از پیوستن پاندا به هسته اصلی سرچ، جای این الگوریتم را گرفت. در واقع الگوریتم پاندا بطور مستقل وجود ندارد و می توانید نام این حیوان قدیمی و دوست داشتنی را که روزی تمام سرچ گوگل را در هم نوردید از لیست الگوریتم های مستقل گوگل خارج و نام الگوریتم کواتی – Coati را به لیست الگوریتم های گوگل به عنوان نسخه تکامل یافته پاندا اضافه کنید.

با وجود اینکه پاندا بیشتر به جای جریمه کردن بدنبال تشویق محتوای عالی بود، حال کواتی را داریم که جزو الگوریتم های رتبه بندی بوده و از خط مشی های محتوای با کیفیت و شاخص های تقویت شده پاندا در گذشته قدرت گرفته است.

 

الگوریتم Coati – کواتی چیست؟

الگوریتم coati نسخه قدرت یافته الگوریتم پاندا است که از سال 2016 بجای پاندا به عنوان یک الگوریتم اصلی رتبه بندی منتشر شد. در تعریف الگوریتم کواتی باید اینطور گفت که کواتی نسخه بروز شده الگوریتم پاندا است. الگوریتم کواتی به عنوان بخشی از الگوریتم اصلی رتبه بندی بحساب می آید با این تفاوت که مانند سایر الگوریتم ها تا این لحظه نیاز نبوده بصورت یک بروزرسانی اصلی هسته منتشر شود زیرا پاندا پس از تغییرات و بروزرسانی های خود به این اسم تغییر نام یافت.

برای شناخت بهتر الگوریتم کواتی لازم است همان تعاریف پاندا را مد نظر قرار دهید با اینحساب که پاندا بنوعی دنبال تشویق محتوای خوب بود و این موضوع می تواند به عنوان رویکرد الگوریتم کواتی در نظر گرفته شود. پاندا برای کاهش رتبه‌ سایت‌ های بی کیفیت طراحی شد، سایت‌ هایی که ارزش افزوده پایینی برای کاربران دارند و محتوا را از سایر وب‌ سایت‌ ها کپی می‌ کنند.

الگوریتم کواتی -coati یا سایت‌ هایی که خیلی مفید نیستند مقابله می کند و مانند پاندا، رتبه‌ بندی بهتر و پاداش را به سایت‌ های با کیفیت ( سایت‌ هایی با محتوا و اطلاعات یونیک ) و همینطور محتوایی عمیق با رویکرد تحقیقاتی، تجزیه محور و دارای تحلیل متفکرانه می دهد.

پاندا یک الگوریتم مهم بود و به این دلیل راه‌ اندازی شد که گوگل نگران بود دنیای وب به سمتی برود که آن‌ها نمی‌خواستند. گوگل این تغییرات الگوریتمی را نتنها برای بهبود کیفیت جستجو، بلکه برای تشویق تولید کنندگان محتوا و نویسندگان به ایجاد محتوای بهتر انجام می دهد.

وقت آن رسیده نام الگوریتم پاندا را در منابع آموزشی به الگوریتم کواتی تغییر و از این پس بجای تاثیر پاندا بگوییم تاثیر الگوریتم کواتی، نسخه تقویت شده و جایگزین الگوریتم پاندا.

 

ذکر این نکته لازم است که بدانید ساختار الگوریتمی پاندا بعد از بروزرسانی کواتی به هسته اصلی گوگل منتقل و جزوی از آن شده است.

 

الگوریتم کواتی – coati چیست؟

الگوریتم کواتی – coati نسخه بروز شده الگوریتم پاندا است که رتبه‌ بندی بهتر و پاداش را به سایت‌ های با کیفیت می دهد.

 

آیا الگوریتم پاندا دیگر وجود ندارد؟

بله، از سال 2016 الگوریتم پاندا به هسته اصلی گوگل پیوسته و به نام الگوریتم کواتی تغییر نام داده است.

 

شاخص های الگوریتم کواتی coati چیست؟

مانند الگوریتم پاندا، برای تشویق تولید کنندگان محتوا و نویسندگان به ایجاد محتوای بهتر بروز شده است.

 

آیا الگوریتم کواتی coati باعث جریمه سایت می شود؟

به گفته گوگل الگوریتم پاندا دنبال تشویق محتوای خوب بود و برای جریمه بکار نمی رفت، با اینحال طبق تعاریف جدید، الگوریتم کواتی جریمه ندارد.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

میشه نحوه کارکرد الگوریتم کواتی و نحوه رتبه بندی سایتها رو بگید

با سلام و درود. الگوریتم کواتی نسخه بروز شده الگوریتم پاندا است که اکنون در هسته مرکزی گوگل ادغام شده. برای اطلاع از شاخص های الگوریتم کواتی، فاکتورهای الگوریتم پاندا را می توانید مطالعه بفرمایید.

https://www.zhaket.com/blog/what-is-google-panda-algorithm

ارسال دیدگاه