Retry
Promulgation of the tax rulings of the government's support regulations for online businesses

سازمان امور مالیاتی احکام مرتبط در بسته حمایتی کسب‌وکارهای آنلاین را ابلاغ کرد. براین اساس، آن دسته از کسب‌وکارهایی که در پلتفرم‌های مشمول حاضر شوند، از مشوق‌های مالیاتی در نظر گرفته شده، بهره‌مند خواهند شد.

آبان ماه امسال وزیر ارتباطات از بسته حمایتی از کسب‌وکارهای آنلاین رونمایی کرد. این طرح در قالب 14 ماده، 30 بسته حمایتی برای کسب و کارها در نظر گرفته که بخش‌هایی از آن به مشوق‌های مالیاتی اختصاص دارد.

در همین راستا، رئیس سازمان امور مالیاتی آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال را به ادارات کل سازمان امور مالیاتی ابلاغ کرده است.

در این بخشنامه آمده است که سازمان امور مالیاتی کشور موظف است برای کلیه کسب‌وکارهایی که پیش از این سابقه مالیاتی نداشته و فعالیت خود را به پتلفرم‌های مشمول انتقال دهند، مشوق‌هایی را اعمال کند:

  • این کسب‌وکارها از تسلیم اظهارنامه، نگهداری اسناد و مدارک بابت درآمد (فروش کالا یا ارائه خدمت) حاصله در پلتفرم‌های مشمول داخلی تا میزان مقرر در ماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366 و اصلاحات بعدی آن (30 برابر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد) معاف باشند.
  • حداقل نرخ مالیات مقطوع کسب‌و‌کارهای مشمول به صورت پلکانی با رویکرد کمک به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور تعیین شود. بخشنامه مربوط به این بند توسط سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت‌خانه‌های ارتباطات و اقتصاد تهیه و ابلاغ می‌ شود. (کلیه مشمولین این بند از هرگونه جریمه ناشی از عدم تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک مربوط در مهروموم‌های آتی معاف خواهند شد.)
  • کلیه هزینه‌های ایجاد و توسعه پلتفرم‌ها و کسب‌و‌کار در سکوهای داخلی جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تا سقف مقرر محسوب شود. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است با همکاری وزارت ارتباطات، ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه بخشنامه‌های مرتبط را تهیه و به کلیه واحدهای مربوط ابلاغ کند. سقف هزینه‌های قابل قبول به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال خواهد رسید.

گفتنی است براساس آخرین فراخوان منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات، به زودی پلتفرم‌های مشمول این طرح اعلام می‌شود. پس از آن، کسب‌وکارها با حضور در این پلتفرم‌ها می‌توانند از حمایت‌های این آیین‌نامه بهره‌مند شوند.

دسته بندی: اخبار , اخبار اینترنت

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *