هوش مصنوعی یوتیوب خلاصه‌ محتوای ویدیوها را ارائه می‌کند

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل فعالانه مشغول توسعه قابلیت‌های مختلف هوش مصنوعی بوده و حالا یکی از آن‌ها به‌صورت آزمایشی به یوتوب اضافه شده است. این قابلیت که فعلاً تنها برای ویدیوهای انگلیسی کار می‌کند، می‌تواند به‌طور خودکار خلاصه‌ای از محتوای ویدیوها را به شما ارائه کند.

گوگل در وب‌سایت پشتیبانی خود از عرضه قابلیت جدیدی برای یوتوب خبر داده است که می‌تواند به‌طور خودکار خلاصه‌ای متنی از ویدیوهای انگلیسی ارائه کند. این ویژگی قرار است با سرعت بالا آنچه را که در ویدیو وجود دارد، به کاربر توضیح دهد. البته این توضیحات با آنچه توسط خالق اثر به‌عنوان توضیح ویدیو ارائه می‌شود، فرق می‌کند.

قابلیت آزمایشی جدید یوتوب فعلاً محدود به انگلیسی خواهد بود

این قابلیت فعلاً تنها برای گروه کوچکی از کاربران و ویدیوها درحال آزمایش است. به‌علاوه، گوگل اعلام نکرده که کاربران کدام کشورها به این امکان دسترسی پیدا می‌کنند، اما با توجه به اینکه قابلیت مذکور هم‌اکنون فقط برای زبان انگلیسی آزمایش می‌شود، عرضه آن سراسری و جهانی نخواهد بود.

یوتوب از کاربران خود خواسته است تا درصورت مواجهه با این خلاصه‌های متنی، بازخورد خود را با این شرکت به اشتراک بگذارند. متأسفانه هنوز اسکرین‌شاتی از ظاهر این خلاصه‌ها منتشر نشده است و نمی‌دانیم که در کدام بخش از رابط کاربری این پلتفرم این توضیحات جدید را خواهیم دید. بااین‌حال، تأیید شده است که این متون در صفحه خود ویدیوها و صفحه جستجو نمایش می‌یابد.

یوتوب می‌گوید آزمایش این قابلیت هوش مصنوعی از روز دوشنبه آغاز شده است؛ بنابراین کاربرانی که واجد شرایط باشند، می‌توانند آن را مشاهده کنند. برای آزمایش این ویژگی و دیگر ویژگی‌های آزمایشی یوتوب می‌توانید به آدرس youtube.com/new بروید و با اکانت خود در آنجا ثبت‌نام کنید. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که با ثبت‌نام در این صفحه بتوانید به تمام ویژگی‌های آزمایشی ازجمله ویژگی خلاصه ویدیوها دسترسی پیدا کنید.

درمجموع به‌نظر می‌رسد این قابلیت یوتوب سبب می‌شود که کاربران به‌راحتی با ویدیوهایی که با تصاویر و عناوینی دروغین به‌دنبال جذب کلیک مخاطبان هستند، فریب نخورند.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه