zhaket logo

چرا کسب و کارها باید به فکر درگاه پرداخت ارز دیجیتال باشند؟

کسب و کار

9 دقیقه زمان مطالعه

درگاه های پرداخت در دنیای دیجیتال یکی از مهم ترین موارد برای تجارت الکترونیکی هستند در این مواقع ارائه دهندگان خدمات پرداختی و درگاه های پرداخت نقش بسیار مهمی خواهند داشت. وظیفه آن ها این است که تقلب را شناسایی کرده و قرارداد خرید را تأیید کنند. برای فروشگاه هایی که محصولات آن ها بر اساس ارز قیمت گذاری می شود به دلیل نوسانات دچار مشکلات بسیار زیادی می شوند. به عنوان مثال آن ها باید، قیمت تک تک محصولات خود را تغییر دهند و این بسیار طاقت فرسا می باشد.

همانطور که می دانید بیت کوین و ارز های دیجیتال یک شبکه غیرمتمرکز است که کاربران خود را قادر می سازد برای یکدیگر پول ارسال کنند. در واقع، این ابزاری است که می توانید برای ارسال و دریافت پرداخت دیجیتالی از هرکسی تقریباً بلافاصله، در هر نقطه از جهان استفاده کنید. ارز های دیجیتال از زمان تاسیس خود در سال 2009 رشد زیادی داشته اند و امروزه پذیرش آن ها در بالاترین حد خود قرار دارد. اگر به صورت آنلاین تجارت می کنید، منطقی است که پذیرش بیت کوین را در کنار سایر روش های پرداخت در نظر بگیرید.

از نظر فنی، هر کسب و کاری می تواند بیت کوین و یا ارز های دیجیتال را بپذیرد، به ویژه برای وب سایت هایی که کالاها و خدمات دیجیتال می فروشند بسیار مفید است. استفاده از بیت کوین شما را قادر می سازد تا پرداخت ها را با هزینه های کمتری پردازش کرده و بلافاصله پول دریافت کنید. این ارز برای سایت هایی که نیاز به پرداخت بین المللی دارند نیز بسیار مناسب است، زیرا سرعت آن بسیار سریع تر از انتقال بانکی از یک کشور به کشور دیگر است.

خوشبختانه نیازی نیست که اطلاعات زیادی در مورد ارز های دیجیتال بدانید تا آن را به عنوان روش پرداخت در فروشگاه ووکامرس بپذیرید. در واقع، برخی از سرویس ها مانند کوین بیس می تواند ارز دیجیتال شما را به صورت خودکار گرفته و تبدیل کند. با استفاده از این درگاه های ارز دیجیتال شما می توانید کسب و کار خود را بین المللی کرده و توسعه دهید. در این مقاله، ما می خواهیم به شما بگوییم که درگاه های ارز دیجیتال چه می باشند، چه مزایایی دارند و چگونه می توان از آن ها برای سایت فروشگاهی خود استفاده کرد.

درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست؟

پرداخت دیجیتال و تجارت الکترونیکی، فناوری های نسبتاً جدیدی هستند و بر این اساس، ممکن است تعاریف مختلفی از درگاه های پرداخت، ارائه دهندگان پرداخت، روش های پرداخت و موارد مشابه در سراسر وب پیدا کنید. در اینجا چند اصطلاح وجود دارد که در طول این مجموعه مقاله با آن ها روبرو خواهید شد و تعاریف کوتاه از آن ها عبارتند از:

  • درگاه پرداخت: یک راه حل پرداخت که مجوز و پردازش پرداخت های آنلاین را از طریق یک یا چند ارائه دهنده خدمات پرداخت به صورت یکپارچه انجام می دهد.
  • ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP): ارائه دهندگان فناوری، ارائه نرم افزاری برای پذیرش برخی روش های پرداخت مانند بدهی مستقیم، انتقال بانکی، کارت اعتباری و غیره
  • روش پرداخت: روشی خاص برای پرداخت که می تواند پرداخت کارت اعتباری یا مستقیم و … باشد.
  • ابزار پرداخت: روش پرداخت مشخص که در یک جریان پرداخت خاص استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر روش پرداخت کارت اعتباری را هنگام تسویه حساب در یک بازار آنلاین انتخاب می کنید، می توانید با استفاده از کارت خود به عنوان ابزار پرداخت موارد موردنیاز خود را پرداخت کنید.

به صورت جزئی تر درگاه پرداخت بستری است که از طریق آن می توانید پرداخت ها را بپذیرید. به جای اینکه از همه مشکلات مالی و حقوقی مورد نیاز برای پردازش پول خود عبور کنید، می توانید به راحتی در یک درگاه پرداخت شخص ثالث ثبت نام کنید.  درگاه پرداخت شماره کارت اعتباری، تاریخ انقضا و سایر اطلاعات شخصی مشتریان شما را به صورت ایمن مدیریت می کند و روند پرداخت را برای آن ها راحت تر می کند.

یک درگاه پرداخت داده های پرداخت را مدیریت می کند و آنها را به هر دو جهت منتقل می کند: داده های پرداخت مصرف کننده را به یکی از PSP ارسال می کند. سپس PSP پرداخت را پردازش می کند، آن را قبول یا رد می کند. مدت زمان این کار بسته به روش پرداخت متفاوت است. سرانجام، درگاه پرداخت هر دو طرف را از موفقیت یا عدم موفقیت پرداخت مطلع می کند. دو درگاه اصلی پرداخت وجود دارد که می توانید در وب سایت خود استفاده کنید:

  • فرم پرداختی که مستقیماً در فروشگاه شماست. این بدان معناست که مشتری هرگز از وب سایت شما خارج نمی شود. اکثر سایت های تجارت الکترونیک عمده مانند آمازون یا Shopify از این طریق کار می کنند.
  • فرم پرداختی که در وب سایت درگاه پرداخت وجود دارد. برای پرداخت، مشتری باید روی پیوندی کلیک کند که به وب سایت درگاه پرداخت می رود و سپس پرداخت خود را انجام دهد.

معمولاً بهتر است که فرم را در وب سایت خود داشته باشید زیرا تعداد مراحل مورد نیاز برای خرید را کاهش می دهد. هرچه سختی کمتری به مشتری خود بدهید، احتمال خرید بیشتر است. همزمان با محبوبیت روز افزون ارزهای دیجیتال، ایده پذیرش بیت کوین (و سایر ارزهای دیجیتال) در وب سایت وردپرس شما به عنوان روش پرداخت موضوعی است که قابل تأمل است.

بیت کوین مشخصاً یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که بدون یک بانک مرکزی یا یک مدیر منفرد کار می کند. در ابتدا توسط یک شخص یا گروهی از مردم در سال 2009 ایجاد و با نام Satoshi Nakamato منتشر شد. ارزش بیت کوین در سال های اخیر به سرعت رشد کرده و اکنون شناخته شده ترین ارز دیجیتال است. با این حال، در واقع بیش از 1000 ارز دیجیتال دیگر در حال حاضر در گردش است.

استخراج و خرید مستقیم بیت کوین دو روشی است که به طور گسترده توسط سرمایه گذاران برای رشد سهام بیت کوین خود استفاده می شود. با این حال، پرداخت آنلاین در بیت کوین به مرور زمان رایج تر می شود. بنابراین اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیکی دارید یا به دلیل خدمات یا دلایل دیگر پرداخت آنلاین دارید، ارائه گزینه های پرداخت بیت کوین (و سایر ارزهای دیجیتال) ایده خوبی است.

درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست

مزایای داشتن درگاه های پرداخت ارز دیجیتال چیست؟

داشتن گزینه ی پرداخت ارزهای دیجیتال در وب سایت وردپرس خود مزایای بی شماری دارد. بیایید نگاهی به چند مورد از آن ها بیندازیم .

  • بیت کوین را می توان از هر کسی، در هر کجای دنیا پذیرفت. بنابراین کسانی که کارت اعتباری یا حساب PayPal دریافت نکرده اند، از خرید در سایت شما مستثنی نیستند.
  • پرداخت از طریق ارز های دیجیتال می تواند به صورت ناشناس انجام شوند زیرا کسانی که پرداخت می کنند لازم نیست اطلاعات شخصی خود را وارد کنند. این مورد شاید برای بسیاری از خریداران که درباره اشتراک آنلاین داده های حساس اطمینان ندارند، مورد توجه قرار خواهد گرفت.
  • دریافت پرداخت های بیت کوین آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک آدرس بدهید و مشخص کنید که کاربران چه مقدار  بیت کوین باید پرداخت کنند.
  • پردازنده های پرداخت زیادی برای ارز های دیجیتال در دسترس است. اگر نمی خواهید مستقیماً پرداختی دریافت کنید، چندین پردازنده می توانند آن را برای شما کنترل کنند و بیت کوین های شما را به ارز معمولی تبدیل کنند.
  • می توانید بیت کوین را به عنوان سرمایه گذاری نگه دارید. بیت کوین بی ثبات است، اما ارزش آن طی چند سال گذشته بسیار افزایش یافته است.
  • بیت کوین و یا سایر ارز های دیجیتال سریع تر از سایر روش های پرداخت است. اگر با استفاده از کارت های اعتباری حقوق دریافت کنید، ممکن است هفته ها طول بکشد تا بتوانید از آن پول استفاده کنید. با بیت کوین می توانید به محض تأیید پرداخت (که معمولاً چند دقیقه طول می کشد) از وجوه خود استفاده کنید.
  • هزینه های آن بسیار کم است. برخلاف روش های مشابه، بیت کوین درصدی از پرداخت های شما را نمی گیرد (مگر اینکه از پردازنده شخص ثالث استفاده کنید). برای پردازش توسط شبکه فقط باید هزینه کمی برای پرداخت خود داشته باشید. بیت کوین یک ارز دیجیتال نظیر به نظیر است، بنابراین برای انجام یک معامله خدمات بانکی شخص ثالث لازم نیست. این کار هزینه معاملات بیت کوین را پایین نگه می دارد.
این مقاله را حتما بخوانید
چند نکته مهم که هنگام راه اندازی کسب و کار اینترنتی نباید از آن‌ها غافل شد

مزایای داشتن درگاه های پرداخت ارز دیجیتال چیست؟

چگونه باید یک درگاه پرداخت ارز دیجیتال برای فروشگاه خود ایجاد کرد؟

در حالت کلی راه اندازی درگاه پرداخت ارز دیجیتال بسیار ساده و راحت است و کافی است موارد زیر را انجام دهید.

راه اندازی درگاه های پرداخت

شما از طریق یکی از درگاه ها یک حساب کاربری ایجاد می کنید.

حساب را به حساب کاربری / حساب بانکی شخصی خود پیوند دهید.

درگاه پرداخت را به وب سایت خود اضافه می کنید. بیشتر درگاه ها  پلاگین هایی را ارائه می دهند که به سرعت به ووکامرس متصل می شوند.

اکنون آماده پذیرش پرداخت ها هستید. هنگامی که مشتری محصولی را خریداری می کند، درگاه یک پیوند امن به پردازنده پرداخت باز می کند، معامله تأیید می شود، ووکامرس پیام “موفقیت” را دریافت می کند و معامله انجام می شود. سرانجام، بسته به درگاه وپرداخت، بلافاصله یا ظرف چند روز پول را در حساب خود دریافت می کنید. کل فرآیند در کمتر از چند ثانیه اتفاق می افتد!

گواهینامه های SSL

پرداخت آنلاین می تواند باعث صرفه جویی در وقت و تلاش شما شود. با این وجود خطرات مرتبط با پرداخت آنلاین وجود دارد. مهم است که این خطرات را درک کنید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می توانند با اطلاعات پرداخت خود به شما اعتماد کنند. اگر سایتی احساس ضعف در امنیت مشتری را ایجاد کند، ممکن است در انجام پرداخت خود کوتاهی کنند. در حقیقت – 58٪ از مشتریان، نگرانی های امنیتی را دلیل عدم تکمیل پرداخت های خود می دانند. بنابراین پرداخت های مطمئن عامل اصلی در بهبود اعتماد و اطمینان خریدار و افزایش نرخ تبدیل شما است. شما برای پذیرش ایمن ارز دیجیتال در وب سایت خود به گواهی SSL نیاز دارید. اگر بدنبال گرفتن گواهی ssl هستید حتما به مقاله چگونه برای وب سایت وردپرسی خود گواهی رایگان ssl بگیریم مراجعه کنید.

از افزونه ی درگاه ارزهای دیجیتال کوین بیس – ووکامرس | Coinbase استفاده کنید.

هنگامی که درگاه و گواهی خود را ایجاد کردید وقت آن است که سیستم پرداخت Bitcoin را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. تعدادی افزونه موجود است که این کار را برای شما انجام می دهند.

Coinbaseاکنون یکی از بزرگترین سیستم عامل های مبادله بیت کوین است. کاربران می توانند با استفاده از حساب های بانکی و کارت های اعتباری خود بیت کوین را خریداری و بفروشند، اما این پلتفرم خدمات بازرگان بیت کوین را نیز ارائه می دهد. به عنوان صاحب فروشگاه الکترونیکی می توانید برخی از پرداخت های خود را در قالب بیت کوین نگه دارید و همچنین برداشت های روزانه را با پرداخت یک درصد هزینه پردازش به حساب بانکی محلی خود تنظیم کنید.

افزونه درگاه ارز های دیجیتال کوین بیس به شما این امکان را میدهد که کسب و کار خود را گسترش داده و به درامد دلاری برسید. این افزونه یک اتصال امن بین درگاه خود و یکی از معتبرترین کیف پول های ارز مجازی به نام کوئین بیس ایجاد می کند. این افزونه از 5 ارز اصلی دیجیتال پشتیبانی می کند و پرداخت سریع را برای شما انجام می دهد. شما با استفاده از این افزونه می توانید به راحتی وارد بازار جهانی شوید و تنها در عرض مدت بسیار کوتاهی درامد خود را چند برابر کنید.

افزونه ی درگاه ارزهای دیجیتال کوین بیس

افزونه محصولات وابسته به نرخ ارز ووکامرس را نصب کنید.

اگر شما هم جزء آن دسته از کسب و کارهایی هستید که محصولاتتان با نوسانات ارز قیمت شان تغییر می کند افزونه محصولات وابسته به نرخ ارز ووکامرس می تواند بسیار مفید واقع شود. با استفاده از این افزونه دیگر لازم نیست هربار قیمت تک تک محصولات خود را تغییر دهید و این روند به صورت کاملاً خودکار انجام می شود و به روز می شود. با استفاده از این افزونه شما می توانید ارز های مختلف را براساس نیاز خود به فروشگاه‌تان اضافه کنید. علاوه بر این مورد شما می‌توانید فرمول‌های منحصربه‌فرد خودتان را وارد کنید تا قیمت محصولات شما براساس فرمول شما محاسبه شود.

جمع بندی

با افزایش تعداد پرداخت های آنلاین جهانی و محبوبیت ارزهای دیجیتال، مشاغل به دنبال افزودن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت هستند. پرداخت های آنلاین به دلیل اینکه افراد بیشتری خرید کالا و خدمات را به صورت آنلاین انجام می دهند، تجارت بزرگی شده است. داده های بازار نشان می دهد که انتظار می رود امسال بازار خرید آنلاین به 4 تریلیون دلار برسد و شرکت های ارز رمزپایه بیشتری را به این بخش بکشاند و تصویب جهانی ارزهای رمزپایه را به واقعیت تبدیل کند.

در نتیجه، اکنون مشاغل پرداخت های بیت کوین را می پذیرند و راه حل های پرداخت ارز رمزنگاری شده بیش از هر زمان دیگری تقاضا دارند زیرا روشی بدون مرز، شفاف و مطمئن برای پردازش پرداخت ها را ارائه می دهند و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. ما در این مقاله به شما دو افزونه ی کاربری معرفی کردیم تا به راحتی بتوانید درگاه پرداخت ارز دیجیتال را در سایت خود قرار دهید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.09%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه