چگونه در مدتی کوتاه به یک کپی رایتر حرفه‌ای تبدیل شویم؟

تولید محتوا

6 دقیقه زمان مطالعه

کپی رایتر به فردی گفته می شود که با هدف ترغیب مخاطب و تاثیرگذاری روی او، متن های مختلفی را می نویسد. این فرد باید درک درستی از علایق مردم داشته باشد و دقیقا بلد باشد که چطور با استفاده از کلمات، تصمیم گیری های مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که به نوشتن علاقه دارید و می خواهید وارد حرفه کپی رایتری شوید، این مقاله می تواند کمک زیادی به شما کند.

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر به فردی گفته می شود که محتوای متنی ترغیب کننده ای را برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین یا فیزیکی می نویسد. وظیفه کپی رایتر نوشتن متون تبلیغاتی و تامین اطلاعات ضروری در مورد یک محصول یا سرویس برای مشتری و مصرف کننده است.

کپی رایترها روی نوشتن متن های ترغیب کننده برای انتشار در رسانه های مختلف تمرکز دارند. کپی رایتینگ یک نوع نوشتار ترغیب کننده با هدف آموزش، درگیر کردن و تشویق مخاطب به خرید کالا یا خدمات است. کپی رایتر با بررسی پلن تبلیغاتی مشتری، ایده های مختلفی برای جلب نظر مخاطبین هدف او ارائه خواهد کرد. به عنوان یک کپی رایتر، شما باید توجه زیادی به جزئیات و کلمات انتخابی خودتان داشته باشید. در کپی رایتینگ هر کلمه یک هدف و معنی خاص دارد. حتما لازم است تفاوت شغل کپی رایتر و نویسنده محتوا را بدانید.

فردی که به عنوان کپی رایتر فعالیت می کند، باید بتواند متن های بی نقصی را تولید کند که مشتری بتواند در مارکتینگ و ایجاد هویت برند خود از آن ها استفاده کند. شما ممکن است نیاز باشد در زمینه های مختلفی مهارت داشته باشید و بتوانید به صورت همزمان روی چندین تسک مختلف کار کنید. برخی از متونی که یک کپی رایتر باید بنویسد، به شرح زیر هستند:

  • متن ایمیل ها
  • متن کمپین های تبلیغاتی و کاتالوگ ها
  • اعلامیه ها و آگهی ها
  • شعارهای تبلیغاتی
  • متون روی بیلبوردها
  • تبلیغات تلویزیونی
  • تبلیغات شبکه های اجتماعی

نوشتن

اگر می خواهید حرفه کپی رایتینگ را به عنوان کار خودتان انتخاب کنید، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید. این نکات کمک زیادی در این مسیر به شما خواهند کرد و باعث خواهند شد در مدت زمان کوتاه تری به موفقیت برسید:

نکات مهم برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر حرفه ای

۱- ببینید در چه جاهایی به کپی رایتر نیاز است؟

در ده سال گذشته نیاز به محتوای آنلاین به شکل چشمگیری افزایش یافته است و به همین خاطر خیلی از کسب و کارها به کپی رایتر نیاز دارند. یکی از دلایل این موضوع، نیاز موتورهای جستجو به محتوای خوب بوده است. محتوای خوب علاوه بر اینکه باعث اعتمادسازی در مخاطب می شود، باعث می شود سایت شما رتبه بهتری هم در موتورهای جستجو داشته باشد و به این ترتیب قادر خواهید بود مشتریان بیشتری را هم جذب کنید.

بازاریابی اینترنتی یکی از بخش هایی است که با سرعت خیلی زیادی در حال پیشرفت است و نویسنده هایی که با آخرین ترندهای سئو، شبکه های اجتماعی و دیگر فرم های بازاریابی آشنا باشند، در این زمینه برتری چشمگیری خواهند داشت.

امروزه تمامی کسب و کارها برای دیده شدن، به موتورهای جستجو نیاز دارند و به همین خاطر تلاش می کنند با استخدام نویسنده های حرفه ای، در این زمینه برتری را به دست بیاورند.

۲- در کدام زمینه های کپی رایتینگ می خواهید فعالیت کنید؟

قبل از ظهور گوگل، کپی رایترها یا باید برای تبلیغات تلویزیونی فیلمنامه می نوشتند یا متن نامه های تبلیغاتی، بروشور و… را می نوشتند. این شغل ها هنوز هم وجود دارند، اما امروزه نیاز خیلی بیشتری برای نویسنده وب، نویسنده سئو، مدیر محتوا و دیگر شغل های مربوط به نویسندگی آنلاین وجود دارد. قبل از هرچیز، ببینید برای شغل موردنظر چه ویژگی هایی مهم است و سپس بسته به نیازهای موجود، مهارت های خودتان را تقویت کنید.

۳- انتظارات واقعی داشته باشید

احتمالا در شروع کار خودتان مجبور شوید که حجم زیادی از محتوا را با سرعت زیاد و حقوق کم تولید کنید. برای داشتن رزومه قوی چاره ای به جز کار کردن به این شکل ندارید، اما پس از اینکه رزومه خودتان را گسترش دادید، می توانید به دنبال کارهایی با پرداختی بیشتر و حجم کار کمتر بگردید.

این مقاله را حتما بخوانید
اصول سئو در تولید محتوا و تولید محتوای بهینه شده در سال 2022

۴- در مورد شرکت و فردی که قصد کار با او را دارید، تحقیق کنید

ایجاد ارتباط با فرد تصمیم گیرنده تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما برای کسب یک شغل دارد. قبل از اینکه برای کار کردن در یک شرکت درخواست بفرستید، کمی در مورد شرکت و فردی که قرار است با او مصاحبه کنید، تحقیق کنید. می توانید از گوگل، اینستاگرام و لینکدین برای این کار استفاده کنید. برای پیدا کردن اسم فرد مصاحبه کننده هم می توانید با شرکت موردنظر تماس بگیرید.

محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی

۵- از شبکه های اجتماعی برای ایجاد رابطه استفاده کنید

بهتر است شرکتی که قصد دارید برای آن کار کنید را در توییتر، اینستاگرام و لینکدین دنبال کنید. در صورتی که بتوانید با کارکنان شرکت در شبکه های اجتماعی هم ارتباط برقرار کنید، خیلی بهتر است، اما مراقب باشید که در نشان دادن علاقه خودتان به شرکت موردنظر زیاده روی نکنید. علاوه بر ایجاد ارتباط، لینکدین فضای خیلی خوبی برای پیدا کردن موقعیت های شغلی جدید است.

۶- در معرفی خودتان زیاده روی نکنید

اینکه یک رزومه دریافت کنید که داخل آن فردی خودش را به عنوان کپی رایتر، بازاریاب، متخصص شبکه های اجتماعی، متخصص گوگل و…. معرفی کرده، مطمئنا احساس خوبی به شما نمی دهد. به خصوص اگر فرد موردنظر تجربه کاری زیادی هم نداشته باشد. در این شرایط تنها چیزی که ممکن است به آن فکر کنید، این است که فرد موردنظر در هیچکدام از این زمینه ها تجربه ندارد. به همین خاطر تلاش کنید در رزومه فقط به مهارت ها و تجربیاتی اشاره کنید که کارفرما به دنبال آن است.

۷- مراقب اشتباهات گرامری و املایی باشید

در صورتی که به دنبال کارهایی در زمینه کپی رایتینگ و نویسندگی هستید، مهم ترین موضوعی که باید به آن دقت کنید، این است که هیچگونه غلط املایی و گرامری نداشته باشید. بهتر است رزومه خودتان را یک بار بخوانید و از یک نفر بخواهید قبل از ارسال، آن را بررسی کند.

۸- آماده نوشتن نمونه تستی باشید

معمولا شرکت ها از کاندیداهای احتمالی می خواهند برای نشان دادن مهارت و توانمندی خودشان یک متن تستی بنویسند. علاوه بر استعداد نویسندگی، برای خیلی از شرکت  ها علاوه بر استعداد نویسندگی، سرعت و استعداد نیز خیلی مهم است، به همین خاطر از نمونه تستی برای بررسی تعهد و سرعت کار نویسنده استفاده می کنند. پس اگر شرکتی از شما خواست که یک نمونه تستی رایگان برای آن ها بنویسید ناراحت نشوید، زیرا یک موضوع معمول در بین شرکت های مختلف است.

۹- در یک موضوع متخصص شوید

کپی رایترهای زیادی هستند که دوست دارند در مورد موضوعات جالبی مثل موسیقی، فیلم، مد، سفر و غذا نویسندگی کنند، اما تعداد نویسنده هایی که در زمینه های مالی، بیمه، ارتباطات و قانون تخصص دارند خیلی کم است. با کسب تخصص در این زمینه ها، موقعیت های کاری بسیار بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

۱۰- نا امید نشوید

معمولا تقاضا برای کارهایی مثل کپی رایتینگ خیلی زیاد است و به همین خاطر ممکن است رزومه شما اصلا دیده نشود. اما اگر رزومه شما دیده نشد یا تماسی به شما گرفته نشد، نباید زود نا امید شوید. فرصت های زیادی وجود دارد که می توانید باز هم برای آن ها درخواست بفرستید و امیدوار باشید که یکی از آن ها به شما پاسخ مثبت بدهد.

یکی از مکان هایی که می تواند به شما در پیدا کردن فرصت کار کمک کند، پلتفرم های فریلنسری است. خوشبخاته ژاکت سرویس این فضا را برای شما مهیا کرده تا به عنوان کپی رایتر بتوانید نمونه کارهایتان را به نمایش بگذارید و پروژه کاری مناسبی دریافت کنید. برای شروع، تنها کافی است در سایت ژاکت سرویس ثبت نام کنید.

بنر فریلسنری در ژاکت سرویس

محصول پیشنهادی

افزونه محتوای داینامیک برای المنتور | پلاگین Dynamic Content For Elementor

345,000 تومان

73.33%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه مدیریت محتوای ویژگی های ووکامرس و دکان | Fast Attributes

345,000 تومان

84%
علی زارعی

علی زارعی

محصول پیشنهادی

افزونه هوش مصنوعی دستیار تولید محتوا المنتور | AI Assistant for Elementor

345,000 تومان

20%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
5

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه