تفاوت شغل کپی رایتر با نویسنده محتوا چیست؟

تولید محتوا

6 دقیقه زمان مطالعه

خوب ، اولین چیزی که باید به ان اشاره کرد این است که همه مشاغل در سراسر جهان هم به کپی رایتر و هم به نویسنده محتوا نیاز دارند. این دو شکل نوشتار یکسان نیستند و نباید به جای یکدیگر استفاده شوند.

هر دو فوق العاده مهم هستند. محتوا وفاداری و تعامل تجاری را ایجاد می کند. کپی تبدیل و فروش ایجاد می کند. هرچه وفاداری به نام برند بیشتر باشد ، فروش محصولات و خدمات آن آسان تر است. بنابراین می بینید که محتوا و کپی رایتر  باید بخشی از استراتژی بازاریابی هر نام تجاری باشد.

برای نویسندگان جوانی که به دنبال کار هستند ، شناختن تفاوت های این دو فوق العاده مهم است. هر یک از آنها یک مجموعه  از چالش ها و مهارت ها خاص خود برخودارند.

در این مقاله، به 7 تفاوت اساسی بین کپی رایتر و نویسنده محتوا، همچنین نقش آن ها در پیدایش یک برند موفق می پردازیم. پیش از آن بهتر است ببینیم کپی رایتینگ چیست.

اهمیت داستان سرایی

امروزه موفق ترین برند ها در واقع یک خط داستانی خوب را دنبال می کنند. آنها از طریق داستان سرایی و همدلی با کاربران درواقع به بازاریابی برند خود می پردازند. این برند ها با اعتماد سازی و الهام بخشی، ارتباطی هدفمند را با مخاطبین خود به وجود می آورند.

داستان سرایی همانند یک خیابان دو طرفه یک رابطه مداوم با مشتری ایجاد می کند، همچنین قبل از  فروش خدمات یا محصولات خود، اعتماد سازی کنید تا اصل کمک به مشتری در الویت بر فروش، را برای مشتریان خود آشکار سازید.

نویسندگان محتوا و کپی رایتر ها هر کدام وظایفی کاملا متفاوت را بر عهده دارند، در حالی که هر دو نقشی اساسی در ایجاد ارتباط معنادار با مشتری را نیز دنبال می کنند.

چه در حال ساخت تیم خود در خانه و یا محل کار هستید، درک تفاوت های میانکپی رایتر و نویسنده محتوا برای استخدام فرد مناسب بسیار ضروری است.

اینفوگرافیک کپی رایتر در مقابل نویسنده محتوا

در ادامه به یک اینفوگرافیک ساده برای برجسته کردن تفاوتهای اساسی بین نویسنده متن و نویسنده محتوا می پردازیم:

کپی رایتر متن می فروشد، در حالی که نویسنده محتوا اطلاع رسانی می کند

یک کپی رایتر در واقع از مخاطبان منتخب برای افزایش فروش شما استفاده می کند، در حالی که نویسنده محتوا به خوانندگان ضمن اطلاع رسانی، به مواردی همچون آموزش و سرگرمی نیز می پردازد.

سونیا سیمون، شریک بنیانگذار Copyblogger Media، تفاوت بیشتر این دو حوزه را توضیح می دهد. “کپی رایتر، به طور معمول، همان چیزی است که در راستای فروش و ترغیب کردن، عمل می کند.

اما نویسنده محتوا، نقشی متفاوت را بر عهده دارد. او همواره مخاطب را جذب کرده، توجه مشتری را معطوب به برند شما می کند و ضمن حل مشکلات او توسط برند شما، راه خرید را برای او هموار می سازد.

کپی رایتر پاسخ های احساسی و فوریت را القا می کند

کپی رایتر ها حس فوریت را به کاربران و مخاطبان خود القا می کنند. به عنوان مثال، آنها از کاربران می خواهند چیزی را دانلود کنند، در یک خبرنامه ثبت نام کنند و یا یک محصول را خریداری کنند.

به گفته نیک ولنی، مدیر محتوا در Super Connector Media، برای برنده شدن در فروش، نه تنها پاسخ به سوال خواننده الزامی است بلکه باید به زمان و فوریت به وجود آمده نیز بپردازید.

همچنین به گفته ی او کپی رایتر ها از شرایطی همچون فوریت و کمبود در راستای یک اقدام سریع برای کاربران و خوانندگان به کار می برند.

در صورتی که وظیفه نویسندگان محتوا درگیری با مخاطب و مشتری است، آنها توسط اعتماد سازی و در راستای قرار گیری نام تجاری به عنوان یک منبع قابل اعتماد از اطلاعات تلاش می کنند.

نویسندگان محتوا زمینه فروش بعدی را فراهم می کنند

اگر نویسندگان محتوا در تلاش برای فروش مستقیم کالا یا خدمات به نظر نمی رسند، اما هدف و دست آورد آنها در فروش خدمات و محصولات معنی پیدا می کند و به نوعی فروش نتیجه غیر مستقیم تولید محتوای ارزشمند آنها است.

الکس ترنبول، مدیر عامل و بنیانگذار Groove، در اینجا به ROI قابل اندازه گیری می پردازد.

این مقاله را حتما بخوانید
ایده تولید محتوای وب سایت برای فروشگاه های آنلاین

اعتماد محرک بزرگی در تصمیم گیری برای خرید در هر صنعت است. برای Groove، موثر ترین و اولین روش برای ایجاد اعتماد سازی، توسط وبلاگ نویسی به وقوع پیوست.

همچنین این موضوع باعث حضور گسترده ی آنها در اینترنت شده که این موضوع مستلزم موفقیت وبلاگ آن ها بوده است.

بنایراین این امر مراجعه و ثبت نام مشتریانی را به دنبال داشته است که در غیر این صورت ممکن است هرگز نام Groove را نشنیده باشند.

توجه نویسندگان محتوا به SEO

نویسندگان محتوا با هدف هدایت ترافیک ورودی، استخدام می شوند و به همین منظور در سئو مهارت خوبی دارند. آنها در راستای جستجو موضوعات بر اساس اصطلاحات و مطابق با اهداف کسب و کار شما تلاش می کنند.

تخمین دانش کلی نویسندگان محتوا، کمی دشوار به نظر می رسد. Victor Ijidola از فروشگاه (Premium Content) ، نکات مفیدی برای غربالگری و استخدام بهترین نویسندگان محتوای SEO به اشتراک می گذارد و یافتن کلمات کلیدی در نمونه های نوشتاری آن ها را مهم می داند.

کلمه کلیدی(focus keyword ) اصطلاح اصلی جستجو برای یک صفحه بهینه سازی شده است. این کلمه کلیدی باید در مواردی نظیر عنوان صفحه، اولین سرصفحه (H1) و در کل در متن اصلی موجود باشد. همچنین در سرتیترهای فرعی نیز دیده شود.

بنابراین با جست و جوی کلمات کلیدی در نمونه کارهای این نویسندگان و اطمینان از بهینه سازی بخشی از مطالب توسط این کلمات، از مناسب بودن این افراد مطمئن شوید.پیشنهاد میکنیم اگر می خواهید به عنوان یک کارشناس تولید محتوا در جایی مشغول شوید حتما مقاله چگونه کلیدواژه کانونی (کلمه کلیدی متمرکز) مناسب را انتخاب کنیم؟ را مطالعه کنید.

کپی رایتر ها به نسخه کوتاه می پردازند، در حالی که نویسندگان محتوا، نسخه های بلند را می نویسند

مطالب نوشتاری برای کپی رایترها:

  • تبلیغات( بصورت آنلاین و آفلاین)
  • شعارهای تبلیغاتی و تگ لاین ها
  • محتوای صفحه وب
  • کمپین های ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات تجاری تلویزیونی یا رادیویی و متن های تبلیغاتی
  • ویدیو مارکتینگ
  • کاتالوگ ها
  • بیلبوردها
  • کارت پستال
  • نامه های فروش
  • ایمیل های مستقیم
  • ارائه جینگل(Jingle)
  • شبکه های اجتماعی

مطالب نوشتاری نویسندگان محتوا با فرم طولانی تر مانند:

  • مقالات
  • پست های وبلاگ
  • بخشی از مطالب روزنامه
  • اطلاعیه های مطبوعاتی
  • مقاله سفید
  • خبرنامه های الکترونیکی
  • کتابهای الکترونیکی
  • کتابها
  • چاپ مجلات
  • پادکست ها
  • تلویزیون
  • فیلم

محتوا نویسان و نقش آن ها در ارائه یک استراتژی بلند مدت

به راحتی و در کمترین زمان، با معیار هایی مانند نرخ کلیک(CTR) و همچنین نرخ باز(Open rate)، کپی رایتر های تبلیغاتی حرفه ای را پیدا کنید.

سنجش یک محتوا در کوتاه مدت همیشه آسان نیست. استراتژی های محتوایی خوب (مانند سئو کلاه سفید) برای بازده، به زمان بیشتری نیاز دارند.

به گفته Jon-Mikel Bailey در Wellspring Digital، سئو  قابل اعتماد به طور واضحی، موارد زمانبر را برای شما مشخص می کند.

زیرا در بررسی های روزرسانی الگوریتم از Google در سال 2013 ، همیشه یک مورد ثابت و یک تجربه بهتر کاربری وجود دارد.

همچنین در این راستا، در نظر بگیرید که ارزش محتوای به دست آمده از وبلاگ ها و مقالات ماندگاری بیشتری دارد. برخلاف آگهی یا ایمیل، وبلاگ ها و مقالات قدرت ماندگاری در زمان بیشتری را از خود نشان می دهند که با گذشت زمان هم نتیجه بخش عمل می کنند.

وظیفه نویسندگان محتوا در هدایت ترافیک ارگانیک و کپی رایتر ها در تبدیل ترافیک لید

در نکته آخر به خلاصه تفاوت های کپی رایتر در مقابل نویسنده محتوا می پردازیم. نویسندگان محتوا وظیفه هدایت ترافیک ارگانیک را بر عهده دارند، در حالی که کپی رایتر ها ترافیک را به فروش یا لید تبدیل می کنند.

متخصصان SEO و صاحبان مشاغل مشتاق برای نتیجه بخشی هر دو حوزه هستند که در واقع با ارائه محتوایی در راستای جذب ترافیک ارگانیک و نرخ تبدیل بالا میسر می شود.

اما در واقعیت به گفته Jessica Foster بنیانگذار Keys & Copy ، محتوای SEO در ایجاد ترافیک و نسخه فروش به بهترین شکل عمل می کند.

در پایان

زمانی برای متقاعد کردن، ترغیب و تغییر مردم فرا می رسد. محتوا مانند کارما عمل می کند (باید محتوا ارائه دهید تا بدست آورید).

محصول پیشنهادی

افزونه محتوای داینامیک برای المنتور | پلاگین Dynamic Content For Elementor

345,000 تومان

73.33%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه مدیریت محتوای ویژگی های ووکامرس و دکان | Fast Attributes

345,000 تومان

84%
علی زارعی

علی زارعی

محصول پیشنهادی

افزونه هوش مصنوعی دستیار تولید محتوا المنتور | AI Assistant for Elementor

345,000 تومان

20%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
5

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه