ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

کسب و کار

8 دقیقه زمان مطالعه

قابلیت فروشگاه اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم های تجارت الکترونیک دنیا است. در صورتی که شما هم می خواهید فروشگاه خودتان را در اینستاگرام راه اندازی کنید و از مزایای این قابلیت بهره مند شوید، تا انتها با ما همراه باشید:

فروشگاه اینستاگرام یکی از بهترین موقعیت ها برای تمام برندهایی است که قصد دارند محصولات خودشان را از طریق اینستاگرام به فروش برسانند. شما با استفاده از این قابلیت می توانید لیستی از محصولات قابل خرید خودتان را عرضه کنید تا کاربران صفحه اینستاگرامتان به صورت مستقیم به آن ها دسترسی داشته باشند. همچنین امکان دیده شدن محصولاتتان از طریق این روش نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا می کند. برای آشنایی بیشتر با اینستاگرام، حتما آموزش اینستاگرام ژاکت را دریافت کنید.

فروشگاه اینستاگرام چیست؟

فروشگاه اینستاگرام یکی از روش هایی است که از طریق آن می توانید لیست محصولات خودتان را به نمایش بگذارید و از طریق آن به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید. با راه اندازی فروشگاه اینستاگرام شما می توانید لیستی از محصولات قابل خرید ارائه کنید و کاربر هم می تواند به صورت مستقیم با کلیک بر روی گزینه «مشاهده فروشگاه» یا «View Shop» در صفحه شما به لیست این محصولات دسترسی داشته باشد.

همچنین برندهایی که دارای فروشگاه هستند، می توانند محصولات خودشان را در قسمت Shop اینستاگرام نیز به نمایش بگذارند. این قسمت مثل اکسپلور عمل می کند و محصولات متنوعی را برای خرید به کاربران مختلف معرفی می کند. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود به مشتری های جدیدی هم دسترسی پیدا کنید. کاربر در این قسمت می تواند فروشگاه های مختلف را ببیند، محصولاتی که توسط خود اینستاگرام معرفی شده اند را مشاهده کند یا از کلکسیون ها و راهنماهای موجود استفاده کند. در این قسمت براساس فعالیت های قبلی کاربر، محصولاتی به او معرفی می شوند که احتمالا علاقه بیشتری به آن ها دارد و احتمال خرید این محصولات توسط او بیشتر است.

کاربر با کلیک روی محصولات معرفی شده می تواند تصاویر بیشتری از آن را ببیند یا به اطلاعاتی مثل قیمت، محصولات مرتبط، دیگر فروشنده ها و روش خرید دسترسی داشته باشد. همچنین در برخی کشورها مثل آمریکا هم کاربر می تواند با استفاده از Instagram Checkout بدون ترک اینستاگرام، محصولات موردنظر خودش را به صورت مستقیم خریداری کند. با روش های کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شوید.

اینستاگرام در گوشی

مزایای استفاده از فروشگاه اینستاگرام

استفاده از قابلیت فروشگاه اینستاگرام مزایای خیلی زیادی دارد که برخی از آن ها را در بخش قبلی موردبررسی قرار دادیم. از دیگر مزایای فروشگاه اینستاگرام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی راحت به محصولات

برای همه ما پیش آمده که یک محصول را در شبکه های اجتماعی دیده ایم و نسبت به خرید آن ترغیب شده ایم، اما به دلایل مختلفی مثل نبود لینک خرید یا اطلاعات کافی در مورد نحوه خرید نتوانسته ایم این کار را انجام دهیم و بعدا هم محصول موردنظر را هیچ کجا پیدا نکرده اید. اما با وجود قابلیت فروشگاه در اینستاگرام کاربر می ‎تواند به سادگی به اطلاعات تکمیلی در مورد محصول و نحوه خرید آن دسترسی داشته باشد و بلافاصله خرید خود را نهایی کند.

امکان استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر

امروزه کاربران بیشتر از اینکه به تبلیغات اعتماد کنند، به محتوایی اعتماد می کنند که توسط کاربران دیگر تولید شده است. با استفاده از قابلیت Shop در اینستاگرام شما می توانید تمام محتوایی که در مورد محصول شما توسط کاربر ایجاد شده است را هم به محصول خودتان اضافه کنید. با این کار می توانید یک دید واقع گرایانه تر در مورد محصول خودتان و اینکه دیگران چطور از آن استفاده می کنند، به کاربر بدهید. این موضوع علاوه بر افزایش فروش، باعث تقویت اعتبار برند شما هم خواهد شد. با افزونه اینستاپرس امکان اتصال سایت وردپرسی خود را به حساب اینستاگرام فراهم کنید.

امکان استفاده از بازاریابی بصری

بازاریابی بصری به استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب برای جذب و درگیر کردن مشتری و هدایت آن ها به سمت خرید گفته می شود. از آنجایی که عکس و فیلم برای کاربر جذاب تر است، این نوع بازاریابی نرخ بازگشت بیشتری دارد و کاربر نیز بیشتر از آن استقبال می کند. برای مثال ۸۵ درصد از کاربران پس از دیدن ویدیو در مورد یک محصول، تمایل بیشتری به خرید آن دارند. با استفاده از اینستاگرام شاپ شما می توانید از عکس و ویدیو برای ایجاد محصولات قابل خرید استفاده کنید که در نهایت منجر به افزایش فروش شما خواهد شد.

امکان استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ

راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام، امکان استفاده از تکنیک های اینفلوئنسر مارکتینگ را هم در اختیار شما قرار می دهد. در گذشته اینفلوئنسر مارکتینگ فقط در زمینه ایجاد آگاهی از برند و افزایش بازدید، کاربرد داشت و کاربران بیشتر با برند شما آشنا می شدند. در این میان ممکن بود درصد کمی از آن ها هم از شما خرید کنند. اما اکنون می توانید به صورت مستقیم از این تکنیک برای افزایش فروش خودتان استفاده کنید.

کوتاه شدن مسیر مشتری

یکی از مواردی که به شدت روی تجربه خرید مشتری تاثیر می گذارد و ممکن است او را از خرید منصرف کند، پروسه خرید و تسویه حساب طولانی است، اما در فروشگاه اینستاگرام کاربران می توانند خرید خودشان را به سرعت و با کمترین دردسر ممکن انجام دهند. در صورتی که مسیر مشتری کوتاه باشد، تعداد فروش و نرخ تبدیل شما نیز افزایش پیدا می کند و مشکل ترک سبد خرید را هم نخواهید داشت.

برندهای مختلف معمولا برای بهینه سازی مسیر خرید مشتری هزینه خیلی زیادی می کنند، در حالی که اینستاگرام می تواند کوتاه ترین مسیر را در اختیار مشتریان شما قرار دهد.

این مقاله را حتما بخوانید
اشتباهات رایج در کسب و کار های تجارت الکترونیک

افزایش تعامل و فروش

مهم ترین و اصلی ترین هدف فروشگاه اینستاگرام برای هر برندی افزایش فروش و تعامل است. استراتژی بازاریابی تمامی برندها روی افزایش فروش و درآمد متمرکز است و تبدیل پست های معمولی اینستاگرام به پست های قابل خرید باعث می شود کاربر به محض تمایل به خرید یک محصول، بتواند خرید خودش را نهایی کند.

زمانی که کاربر روی یک پست قابل خرید کلیک می کند، از طریق یک رابط کاربری جذاب اطلاعات مربوط به محصول را به همراه محصولات مرتبط به آن مشاهده می کند که باعث افزایش فروش و نرخ تعامل کاربر خواهد شد. استفاده از تگ فروشگاه باعث می شود کاربر قادر باشد به راحتی روی محصول کلیک کند و بدون درگیر شدن با پروسه های وقتگیر، خرید خودش را نهایی نماید.

صفحه فروشگاه لوازم ارایشی در اینستاگرام

چطور یک فروشگاه اینستاگرامی راه اندازی کنیم؟

پروسه راه اندازی فروشگاه اینستاگرام یک پروسه وقت گیر است، اما همانطور که گفته شد، مزایای زیادی برای شما به دنبال دارد. برای راه اندازی یک فروشگاه شما باید از طریق حساب فیسبوک خودتان مراحل مختلفی را طی کنید. همچنین برای فعال شدن این قابلیت، باید اینستاگرام حساب کاربری شما را هم بررسی کند و به همین دلیل این پروسه مقداری زمانبر است.

در ادامه نحوه فعال شدن فروشگاه اینستاگرامی را به صورت مرحله به مرحله بررسی خواهیم کرد:

بیزنسی کردن اکانت اینستاگرام

اولین شرط برای فعال کردن فروشگاه اینستاگرام این است که حساب خودتان را بیزینسی کنید. برای این کار به بخش تنظیمات اکانت اینستاگرام خودتان مراجعه کنید و سپس روی گزینه Account کلیک نمایید. در انتهای این بخش یک گزینه تحت عنوان «Switch to professional Account» وجود دارد که با کلیک روی آن می توانید حساب خودتان را به حساب بیزینسی تغییر دهید.

از میان گزینه های موجود، می توانید دسته بندی فعالیت خودتان را انتخاب کنید و در نهایت با لمس کلید تایید، مراحل را نهایی کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت، باید صفحه شما public باشد و صفحات Private را نمی توانید بیزینسی کنید.

پس از بیزینسی کردن اکانت، باید آن را به فیسبوک متصل نمایید. برای انجام این کار مجددا به بخش تنظیمات مراجعه کنید و پس از لمس گزینه Account و باز شدن صفحه مربوطه، گزینه Sharing to other apps یا Linked Accounts را انتخاب نمایید. سپس بقیه مراحل را طبق توضیحات انجام دهید و اکانت اینستاگرام خودتان را به اکانت فیسبوک آن متصل کنید.

ایجاد کاتالوگ

پس از اینکه صفحه خودتان را بیزینسی کردید و آن را به فیسبوک متصل کردید، باید یک کاتالوگ برای آن بسازید. برای این منظور به آدرس www.facebook.com/products مراجعه کنید و پس از لمس گزینه add Catalog مراحل را تا انتها طبق راهنمایی های موجود طی کنید.

با انتخاب گزینه upload Product info می توانید اطلاعات محصولات را به صورت دستی وارد کنید. اگر فروشگاه اینترنتی دارید هم می توانید با انتخاب گزینه Connect E-commerce اطلاعات آن را به صورت خودکار وارد کنید. سپس در کادر پایین هم یک اسم برای کاتالوگ خودتان انتخاب کنید.

سپس برای اضافه کردن محصول، ابتدا باید از میان دسته بندی ها نزدیک ترین گزینه به کسب و کار خودتان را انتخاب کنید. برای قیمت گذاری در پست ها و استوری ها نیز گزینه E-commerce را انتخاب نمایید. سپس روی Add Product کلیک کنید. با کلیک کردن روی این گزینه، یک صفحه با گزینه های مختلف برای شما باز می شود. در این صفحه add Manually را انتخاب کرده و روی کلید Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

به صفحه ای منتقل می شوید که دارای کادرهای مختلفی مثل نام، شرح محصول، تصویر، قیمت و… است. با توجه به تحریم، امکان انتخاب واحد پولی ریال وجود ندارد و باید یک واحد دیگر مثل دلار و یورو را انتخاب کنید و سپس در کنار قیمت محصول خودتان حرف T یا Toman را وارد کنید تا کاربر متوجه قیمت آن شود. پس از انجام تنظیمات بالا، روی گزینه add Product کلیک کنید تا محصول به کاتالوگ اضافه شود.

تمامی محصولات خودتان را به این روش اضافه کنید و سپس به بخش تنظیمات اینستاگرام روی موبایل خودتان مراجعه کنید. در این صفحه گزینه Business را انتخاب کنید و سپس روی Setup Instagram shopping کلیک نمایید. در نهایت هم کاتالوگی که در مرحله قبلی ایجاد کردیم را انتخاب کنید.

خرید از اینستاگرام

منتظر بمانید

پس از انجام این مراحل و متصل کردن کاتالوگ به فروشگاه خودتان باید منتظر بمانید تا از طرف فیسبوک اکانت شما تایید شود. این پروسه بین چند روز تا یک ماه ممکن است طول بکشد و در صورت زمانبر بودن آن نگران نباشید.

اضافه کردن تگ فروشگاه به پست ها

برای استفاده از این تگ باید مراحل پست گذاشتن را مثل همیشه طی کنید و پس از انتخاب عکس و وارد کردن کپشن، در قسمت تنظیمات و کنار گزینه تگ کردن افراد، گزینه تگ محصولات را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه کاتالوگی که ایجاد کرده اید در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید از طریق آن، محصولات موردنظر خودتان را انتخاب و آن ها را روی تصویر اضافه کنید. در نهایت هم روی آیکون تیک موجود در بالای تصویر کلیک کنید تا تگ ها ثبت شوند.

سخن نهایی

امروزه کاربران به دنبال روش هایی هستند که بتوانند به ساده ترین شکل ممکن خرید کنند. اینستاگرام با در اختیار گذاشتن فروشگاه در اختیار کاربران این کار را انجام داده است. به این ترتیب نیاز نیست که کاربر اینستاگرام را ترک کند تا به فروشگاه موردنظر خودش مراجعه کنید و می تواند مستقیما خرید خود را از داخل اینستاگرام انجام دهد.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه