تغییرات جدید بلواسکای، رونمایی از لوگوی جدید و نمایش محتوا برای عموم

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

بلواسکای، پلتفرمی که به‌عنوان جایگزینی برای ایکس شناخته می‌شود، اخیراً تصمیم به تغییر لوگوی خود گرفته است؛ از تصویری نمادین شامل آسمان آبی و ابرهایی ملایم به نمادی جدید و جذاب تا یک پروانه آبی. در همین راستا، «جی گرابر»، مدیرعامل شرکت اعلام کرده که دسترسی به پست‌ها در این شبکه دیگر محدود به کاربران ثبت‌نام‌شده نیست و از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن قابل مشاهده‌اند.

گزارش‌ ورج نشان می‌دهد که اگرچه همه افراد عادی حالا می‌توانند پست‌ها را بدون نیاز به حساب کاربری مشاهده کنند، اما کاربران همچنان قادر هستند از طریق تنظیمات حساب خود این امکان را غیرفعال سازند تا پست‌های‌شان تنها برای کاربران ثبت‌نام‌شده قابل دسترس باشد. بلواسکای تأکید کرده که این تنظیم، حریم خصوصی کامل را تضمین نمی‌کند و امکان دارد سایر برنامه‌ها از این محدودیت‌ها پیروی نکنند.

در قسمت تنظیمات بلواسکای، تحت عنوان گزینه‌ای برای غیرفعال‌سازی دیده شدن محتوا توسط دیگران، شرکت اشاره می‌کند: «بلواسکای یک شبکه عمومی و باز است. این تنظیم تنها دیده‌شدن محتوای شما در برنامه و وب‌سایت بلواسکای را محدود می‌کند و ممکن است سایر برنامه‌ها از آن پیروی نکنند.» گرابر همچنین توضیح داده که پست‌ها در بلواسکای همواره در ابزارهای توسعه‌دهندگان و سایر برنامه‌ها به صورت عمومی قابل دسترس بوده‌اند.

 

Bluesky_new_logo

 

علاوه بر این، بلواسکای به تازگی لوگوی خود را به یک پروانه آبی تغییر داده است، جایگزینی برای آرم قبلی‌اش که یک آسمان آبی با ابر بود. بر اساس اظهارات مدیرعامل، کاربران معمولاً از ایموجی پروانه برای نشان‌دادن بلواسکای استفاده می‌کردند. او همچنین تأکید کرده که این نماد جدید، نمایانگر تعهد بلواسکای به تحول و نوآوری در دنیای شبکه‌های اجتماعی است. پروانه به‌عنوان نمادی از تغییر و زیبایی، بازتاب‌دهنده مأموریت بلواسکای برای ایجاد تغییر مثبت و پویایی در این حوزه برشمرده می شود.

با گسترش روند استفاده از پروتکل ActivityPub توسط شبکه‌های اجتماعی مانند تردز و اتصال آنها به شبکه‌های دیگر، بلواسکای که بر پایه پروتکل خاص خود، AT بنا شده ، و ممکن است نیاز به اقدامات تطبیقی داشته باشد. با این وجود، اپلیکیشن بلو اسکای به جذب مخاطبان جدید ادامه می‌دهد و رشد قابل توجهی دارد.

این تغییرات نشان‌دهنده مرحله ای جدید برای بلواسکای بوده و با ارائه دسترسی گسترده‌تر به محتوا، نشان‌دهنده تلاش برای افزایش جذابیت خود در میان کاربران فعلی و جدید است.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه