Retry

ویرایشگر کلاسیک یکی از افزونه های رسمی وردپرس است که صفحات و برگه ها را در وردپرس ویرایش می کند. محیط ویرایشگر کلاسیک بر مبنی کدنویسی است و در دو قسمت کد و پیشنمایش، آنچه را که می نویسید یا قرار مید هید را می توانید همانجا ادیت کنید. هرچند این ویرایشگر جای خود را به گوتنبرگ داده است با این حال همچنان در وردپرس فعال است و در صورت عدم وجود صفحه سازها بصورت صفحه ساز پایه فعالیت می‌کند. این افزونه با تمام قدمت و قابلیت هایی که دارد بازهم مشکلات و مواردی را به همراه خود می اورد که در این مقاله به بررسی و نحوه رفع مشکلات ویرایشگر کلاسیک وردپرس خواهیم پرداخت.

رفع مشکلات ویرایشگر کلاسیک وردپرس

اغلب افرادی که سابقه کار با ویرایشگر کلاسیک را دارند می دانند که این افزونه با مشکلاتی مواجه است. به عنوان مثال در ابتدای ویرایشگر دکمه های قالب ناپدید یا متن داخل آن همرنگ پس زمینه می شوند. در مجموع این صفحه ساز تمام ویژگی های موجود در گوتنبرگ را پنهان کرده و نمایش نمی دهد.در این حالت حتی نمی توان بین قسمت ویرایش دیداری و متن یکی را انتخاب کرد.

شاید برای شما رفع مشکلات ویرایشگر کلاسیک وردپرس زیاد ضروری نباشد و با خود بگویید، چرا باید نسبت به رفع ایرادات ویرایشگر کلاسیک وردپرس اقدام کنیم؟ درپاسخ باید بگوییم از آنجاییکه تولید محتوا و ساخت برگه در سایت بسیار عمده و مهم است، وجود چنین مشکلاتی اصلا خوب نیست و باید حتما برطرف شود.

خطای ویرایشگر متن در وردپرس را چگونه برطرف کنیم؟

برای برطرف کردن مشکل ویرایشگر متن در وردپرس، 3 روش وجود دارد که هریک را بررسی و نمایش خواهیم داد. توجه داشته باشید که ممکن است یکی از این راه حل ها برای شما کافی باشد پس حتی اگر اولین روش هم برای شما کافی بود، نیازی نیست باقی روش ها را نیز انجام دهید. در ادامه هریک را نام برده و هریک را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

  1. خالی کردن کش مرورگر
  2. جایگزین کردن پوشه TinyMCE
  3. تغییرات فایل wp-config

خالی کردن کش مرورگر

خالی کردن کش مرورگر همیشه کارساز است و بهتر است قبل از هرکری کش مرورگر خود را پاک کنید. این یکی از راه‌ حل‌ هایی است که مشکل عدم نمایش دکمه‌ها را در ویرایشگر متنی وردپرس حل می کند. اگر می‌خواهید بدانید کش مرورگر چیست و یا چگونه می‌توان حافظه پنهان مرورگر را پاکسازی کرد مقاله مرتبط به آن را در گوگل مشاهده کنید.

بعد از این کار به بخش نوشته‌ های سایت رفته و در صورتی‌ که مشکل برطرف شده بود می توانید پست های جدید را نیز داشته باشید. در مجموع پاک کردن کش مرورگر را جزو برنامه های بهینه سازی تان قرار دهید.

جایگزین کردن پوشه TinyMCE

گاهی پیش می آید که داده های پلاگین یا بازارها بدرستی بروز نشده و یا دچار مشکلات داخلی می شوند. در وردپرس نیز چنین مسایلی بصورت عمده پیش می آید و اصلا مشکل منحصر به فردی نیست. برای این منظور باید پوشه wp-includes/js/tinymce را با نسخه جدید جایگزین کنید. این میر در هاست و از طریق public_html قابل دسترسی است. بعد از اینکه نسخه سالم را جایگزین کردید می توانید دوباره ویرایشگر خود را بررسی کرده و در صورتی‌ که مشکل حل شده بود، دکمه ها قابل مشاهده هستند.

تغییرات فایل wp-config

با امتحان کردن 2 روش قبلی، علاوه بر اینکه بررسی هایی داشتیم، بهینه سازی هایی نیز انجام دادیم از جمله پاک کردن کش و بروز کردن فایل های افزونه. پس توصیه می کنیم شیوه ها را به ترتیب پیش ببرید. برای کمک گرفتن از فایل کانفیگ نیاز دارید تا یک قطعه کد را در wp-config قرار دهید. هرچند درج این مقدار هیچ مشکلی برای شما پیش نمی اورد، با اینحال در صورت هرگونه مساله از قبل پیشبینی نشده ای می توانید مجدد آن را پاک کرده و ذخیره کنید.

به هاست خود بروید و در پوشه public_html فایل wp-config.php را برای edit بازکنید. سپس کد زیر را در انتهای صفحه یعنی بلافاصله بعد از آخرین خط درج و صفحه را ذخیره کنید.

define(‘CONCATENATE_SCRIPTS’, false);

با استفاده از کد ذکر شده باید مشکل عدم نمایش دکمه ها در ویرایشگر کلاسیک رفع شود.

جمع بندی

علاوه بر اینکه می توانید از هریک روش های موجود بهره ببرید، همواره غیرفعال کردن تمام پلاگین ها یکی از شیوه های عیب یابی در وردپرس است. برای این منظور به بخش افزونه ها رفته و بجز پلاگین ویرایشگر کلاسیک، سایر افزونه ها را غیر فعال کنید. در این میان باید از پاک بودن کش وردپرس و بروز بودن افزونه فوق نیز مطمئن شده باشید و در این حالت، با مراجعه به بخش ویرایشگر، در صورتیکه مشکل حل شده بود می تواند به معنی تداخل افزونه ای باشد که با فعال کردن هریک و بررسی صفحه ویرایشگر قابل شناسایی است.

 

 

همواره پلاگین های سایت را بروز نگه دارید و این کته را بدانید که حتی یک افزونه بروز نشده می تواند بر روی کل سایت شما تاثیر بگذارد. بروز بودن هسته وردپرس، استفاده از PHP 7.4 به بالا و عدم نصب کردن تعداد زیاد پلاگین نیز از راهکارهایی است که باید قبل از هرچیزی بدان توجه داشته باشید. سایت های زیادی هستند که به واسطه مشکل در کدنویسی قالب یا خطای یک افزونه دیگر درگیر این مسایل هستند. با نصب افزونه Health Check & Troubleshooting قادر خواهید بود از بسیاری مشکلات سایت مطلع شوید.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *