همکاری گوگل با خبرگزاری‌ها برای نوشتن مقالات با هوش مصنوعی

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل در حال آزمایش پلتفرم هوش مصنوعی جدیدی است که به ناشران این امکان را می‌دهد تا محتوای متنی خود را به طور خودکار تولید کنند. این برنامه که بخشی از Google News Initiative (GNI) است، به خبرگزاری‌های کوچک‌تر با منابع محدود کمک می کند تا برای تولید محتوای بیشتر با کیفیت بالا به آنها کمک می کند.

ناشران در ازای دسترسی به این پلتفرم متعهد هستند تا بازخورد خود را برای ارتقای هوش مصنوعی فوق در اختیار گوگل قرار دهند. آنها همچنین باید روزانه سه مقاله، یک خبرنامه هفتگی و یک کمپین بازاریابی ماهانه را با استفاده از این ابزار منتشر کنند.

گوگل با تأکید بر اینکه این هوش مصنوعی جایگزینی برای روزنامه‌نگاران نیست می گوید، ابزار فوق برای کمک به روزنامه‌نگاران در انجام وظایف روتین مانند خلاصه‌سازی و بازنویسی اطلاعات طراحی شده تا زمان بیشتری برای تمرکز بر گزارش‌دهی عمیق و تحلیل داشته باشند.

با اینحال استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای خبری نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. منتقدان می‌گویند که این امر می‌تواند به انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کننده و همچنین از دست رفتن شغل روزنامه‌نگاران منجر شود.

گوگل می‌گوید که این ابزار به طور مسئولانه طراحی شده تا از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری شود و از ناشران می‌خواهد که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را به طور کامل بررسی کنند تا قبل از انتشار دقت و صحت آن تأیید شود.

هنوز مشخص نیست که این برنامه آزمایشی چه تاثیری بر صنعت روزنامه‌نگاری خواهد داشت. با این حال، برنامه فوق نشان دهنده گامی مهم در جهت استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای خبری خواهد بود.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه