zhaket logo

گوگل از کاربران خود در برابر اتهام نقض کپی رایت هوش مصنوعی دفاع می‌کند

اخبار

1 دقیقه زمان مطالعه

گوگل اعلام کرد که در صورت متهم‌شدن کاربران سیستم‌های هوش مصنوعی پلتفرم‌های Google Cloud و Workspace به نقض قانون کپی رایت، از آن‌ها دفاع خواهد کرد. این شرکت به‌عنوان اولین شرکت در صنعت فناوری، رویکردی جامع و دوجانبه را برای جبران زیان ارائه می‌دهد که هر دو نوع ادعای ذکر‌شده را پوشش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی گوگل توضیح می‌دهد که این شرکت قصد دارد از کاربران خود در برابر هر دو ادعای نقض کپی رایت حمایت کند:

  • استفاده از آثار دیگران برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی
  • محتوایی که توسط سیستم‌های هوش مصنوعی ایجاد می‌شود

سیاست جدید گوگل بر نرم‌افزارهای آن ازجمله پلتفرم توسعه هوش مصنوعی Vertex و همچنین سیستم هوش مصنوعی تولیدکننده متن و تصویر آن در برنامه‌های Google Workspace و Cloud تأثیرگذار خواهد بود.

بااین‌حال، گوگل اعلام کرده که اگر کاربران «به‌عمد از خروجی تولید‌شده برای نقض حقوق دیگران استفاده کنند»، غرامت یادشده برای آن‌ها اعمال نمی‌شود.

این اقدام گوگل در راستای موج جدید شکایت‌هایی است که بر سر نقض قوانین توسط هوش مصنوعی ارائه شده است. این شکایت‌ها عموماً شرکت‌هایی را که مالک این سیستم‌ها هستند (مانند گوگل)، هدف قرار می‌دهند و کاربران در آن‌‌ها متهم نشده‌اند. بااین‌وجود، شرکت‌های هوش مصنوعی مدعی شده‌اند که طبق قانون کپی رایت ایالات‌متحده، نباید استفاده از داده‌های موجود در اینترنت برای آموزش این سیستم‌ها مشکلی داشته باشد.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه