لوگوی گوگل به مناسبت فرارسیدن نوروز تغییر کرد

اخبار

1 دقیقه زمان مطالعه

همانند سال‌های گذشته، گوگل به مناسبت فرارسیدن بهار و نوروز، لوگوی خود را با طرحی از «پندار یوسفی»، مدیر ایرانی تیم UX گوگل ترنسلیت، تغییر داد تا آمدن فصل نو را به ایرانیان و فارسی‌زبانان سراسر جهان تبریک بگوید. این لوگو که با استقبال کاربران ایرانی مواجه شده، چندین حیوان را در اطراف سفره هفت‌سین به تصویر می‌کشد که در حال جشن گرفتن نوروز هستند.

با اینکه این لوگو برای ایرانیان طراحی شده اما متأسفانه به دلیل محدودیت‌های دسترسی با آی‌پی ایران قابل مشاهده نیست و برای دیدن آن باید از ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده کرد.

گوگل در توضیح این لوگو می‌گوید که بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان نوروز را جشن می‌گیرند و این آیین کهن ایرانی که پیام‌آور صلح، احترام، دوستی و هماهنگی میان زندگی و طبیعت است، با رسم چیدن سفره هفت‌سین همراه است و خانواده‌ها را در کنار یکدیگر جمع می‌کند.

Nowruz 2024

گوگل همچنین به قدمت 3000 ساله نوروز و ریشه‌های باستانی آن در ایران اشاره می‌کند و می‌گوید که این آیین در طول زمان به جوامع مختلف در حاشیه جاده ابریشم نیز راه یافته و امروزه در کشورهای مختلفی از جمله افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان و کردستان عراق جشن گرفته می‌شود.

تغییر لوگوی گوگل به مناسبت نوروز، نشان‌دهنده احترام این شرکت به فرهنگ و رسوم ایرانیان و همچنین گامی در جهت معرفی این آیین کهن به جهانیان است.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه