zhaket logo

گوگل برنامه هوش مصنوعی Vids را برای ساخت ویدیو معرفی کرد

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل ابزاری جدید را به کاربران خدمات Workspace خود ارائه می‌دهد که به ویرایش ویدیو با استفاده از هوش مصنوعی می‌پردازد. این برنامه با استفاده از مدل زبان جمینای، به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی و سریع ویدیوهای جذاب بسازند.

به گزارش ورج، Google Vids برای ایجاد ویدیوهای مختلف از هوش مصنوعی جمینای بهره می‌برد. کاربران تنها نیاز دارند که یک پرامپت را وارد کرده و محتوای مورد نظر خود از جمله فایل‌های متنی، تصاویر و ویدیوها را اضافه کنند تا Vids به صورت خودکار یک استوری‌برد، فیلمنامه، موسیقی و صداگذاری کامل را تولید کند.

البته Vids یک ابزار مولد هوش مصنوعی نیست؛ به عبارت دیگر، این ابزار محتوای ویدیویی را به صورت خودکار تولید نمی‌کند، بلکه کمک می‌کند تا در هر مرحله از فرایند ساخت ویدیو، از جمله ایده‌پردازی، نوشتن فیلم‌نامه، طراحی و ویرایش، بهترین عملکرد را داشته باشید.

برای استفاده از Vids، کاربران ابتدا موضوع مورد نظر خود را تایپ و سپس محتوای مورد نیاز خود را اضافه می‌کنند. درنهایت Vids به طور خودکار محتوا را تجزیه و تحلیل کرده و مجموعه‌ای از قالب‌های ویدیویی ازپیش‌ساخته را به کاربران ارائه می‌دهد تا بتوانند بر اساس نیاز خود یکی را انتخاب کنند.

 

 

همچنین افراد می‌توانند توضیحات خود را به‌صورت صوتی ارائه دهند و در صورت نیاز، از میان انواع صداهای مختلفی که شامل صدای آمریکایی “پرانرژی”، صدای بریتانیایی “آرام”، صدای استرالیایی “هیجان‌زده” و غیره هستند، یکی را انتخاب کنند.

در حال حاضر برنامه Vids در نسخه رایگان سرویس Workspace گوگل قابل استفاده نیست، اما انتظار می‌رود که خرداد ماه سال جاری به طور رسمی عرضه شود.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه