هوش مصنوعی جدید گوگل برای تبلیغ‌کنندگان Performance Max

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل هوش مصنوعی مولد جدیدی برای ایجاد تبلیغات معرفی کرده است. این ابزار در تمام مراحل تبلیغات، از نوشتن سرتیتر تا متن‌ها و ساخت تصاویر، به کمک تبلیغ‌کنندگان می‌آید. این هوش مصنوعی برای آژانس‌های تبلیغاتی و همچنین مشاغل خانگی که دسترسی به ابزارهای تولید محتوای خلاقانه ندارند، ارائه می‌شود. با استفاده از پرامپت‌های متنی، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند متن و تصاویری خلاقانه تولید کنند و آنچه را که مدنظرشان است، از هوش مصنوعی بخواهند.

براساس گزارش گوگل، این هوش مصنوعی هیچ دو تصویر مشابهی تولید نخواهد کرد؛ ازهمین‌رو کسب‌وکارها دیگر نگران این نخواهند بود که رقیب آن‌ها از تصاویر و محتواهای یکسانی استفاده کند. این هوش مصنوعی برای کسانی که از سرویس Performance Max گوگل برای ایجاد کمپین تبلیغاتی استفاده می‌کنند، به‌صورت مرحله‌ای در دسترس قرار می‌گیرد. در‌حال‌حاضر نسخه بتا این هوش مصنوعی عرضه شده است.

 

هوش مصنوعی جدید گوگل برای تبلیغ‌کنندگان

یک ابزار ویرایش تصویر مشابه Magic Editor که در پیکسل 8 عرضه شده بود نیز به‌زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. در یکی از نمونه‌های ارائه‌شده توسط گوگل، یک کاربر برای محصولات مراقبت پوستی خود پس‌زمینه سوژه را با کمک این ابزار با درخت کریسمس جایگزین کرد تا مناسب کمپین تعطیلات آخر سال باشد. علاوه‌براین، این ابزار می‌تواند در موقعیت‌های مختلف و برای محصولات گوناگونی به کار بیاید.

 

هوش مصنوعی جدید گوگل برای تبلیغ‌کنندگان

 

Performance Max به‌عنوان اولین کمپین مبتنی بر هوش مصنوعی در سال 2021 راه‌اندازی شد تا در تمام ابزارهای گوگل ادز ازجمله نوار جستجو، جی‌میل، گوگل دیسکاور، یوتوب و گوگل مپ به کمک بازاریاب‌ها بیاید. اکنون این هوش مصنوعی کار را برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی آسان‌تر کرده است.

همچنین طبق گفته گوگل، تمام محتوای تبلیغاتی تولیدشده توسط هوش مصنوعی شامل واترمارک و متادیتا خواهد بود. این واترمارک برای کمک به شناسایی محتواهایی است که با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. گوگل اعلام کرده که نسخه بتای این هوش مصنوعی فعلاً در ایالات‌متحده در دسترس قرار گرفته است.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه