ابزار Perspective گوگل می‌تواند جواهرات پنهان را از اعماق وب بیابد

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

سیستم رتبه‌بندی محتوای مفید یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های اصلی گوگل است که وظیفه آن شناسایی محتوای نوشته شده برای کاربر و جلوگیری از نمایش صفحاتی است که برای سرچ انجین بهینه شده است. به بیان دیگر این سیستم بیشترین امتیاز را به محتوایی می‌دهد که بر روی کیفیت و ارزش مضاعف تمرکز کرده و صفحات بی‌کیفیت را با جریمه از نتایج جستجو حذف می‌کند.

هدف گوگل از ارتقای سطح سیستم HCU توجه به محتوای ایجاد شده‌ای است که برگرفته از تجربه واقعی شخصی بوده و می‌خواهد دیدگاه‌های تخصصی را عمیق‌تر و دقیق‌تر درک کند. بدین ترتیب فرصت رتبه‌بندی و نمایش اطلاعاتی را فراهم می‌کند که تا پیش‌ازاین در پشت پرده به کمک صفحات وب مشغول بوده و فرصت ارزشیابی آنها فراهم نمی‌شده است.

گوگل می‌گوید: اطلاعات مفید اغلب در صفحات یا مکان‌هایی یافت می‌شوند که برای همه غیرمنتظره است و همین امر باعث شده به‌سختی دیده شوند. مانند نظری خوب در انجمن‌ها، یک پست باکیفیت در وبلاگی کمتر دیده شده و یا مقاله‌ای که بر اساس تخصص منحصربه‌فرد یک شخص بااستعداد در مورد یک موضوع مفید منتشر شده است.

ابزار Perspective که یکی از فیچرهای جدید سرپ گوگل است، قدمی بزرگ در مسیر رسیدن به اهداف جدید این موتور جستجو به‌حساب می‌آید. این ویژگی درست مانند یک فیلتر عمل می‌کند که با کلیک بر روی آن می‌توان وارد فضایی بصری حاوی ویدئوهای بررسی، صفحات وب با تصویر بزرگ‌تر، نظرات و دیدگاه‌های موجود در انجمن‌ها، سؤال‌وجواب‌های مرتبط و نظرات شخصی افراد نسبت به جستجوی سرپ شده و تجربه بهتری از جستجو را داشت.

ابزار پرسپکتیو به جستجوگران این امکان را می‌دهد تا بتوانند به شکلی پویاتر به تحقیق و تعامل پرداخته و نظرات، فیدبک‌ها، بررسی‌ها، پست‌های سوشال و ویدئوهای مرتبط با آنچه که به دنبالش هستند را با دسترسی بهتر و سریع‌تری مشاهده کنند.

بدین ترتیب سیستم رتبه‌بندی محتوای مفید به‌زودی قادر خواهد بود جواهرات پنهان را از اعماق وب بیابد و در نتایج جستجو رتبه‌بندی کند.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه