zhaket logo

هوش مصنوعی SIMA گوگل همراه شما در بازی‌های ویدیویی

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر به‌طور قابل توجهی در برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف از جمله بازی‌های ویدیویی به کار گرفته شده است. سال گذشته انویدیا فناوری هوش مصنوعی جدیدی برای خلق شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) معرفی کرد و حالا تیم DeepMind گوگل با ارائه هوش مصنوعی جدیدی که قادر به یادگیری بازی و هم‌تیمی شدن با بازیکن است، گامی فراتر برداشته است.

این هوش مصنوعی که Scalable Instructable Multiworld Agent یا به اختصار SIMA نام دارد، توسط گروه تحقیقاتی DeepMind گوگل توسعه یافته و می‌تواند دستورالعمل‌های زبان طبیعی را برای انجام وظایف در بازی‌های ویدیویی درک کند.

گوگل برای آموزش و آزمایش SIMA با هشت توسعه‌دهنده بازی از جمله Hello Games و Coffee Stain Studios همکاری کرده و از بازی‌هایی مانند No Man’s Sky، Valheim و Goat Simulator 3 برای آموزش آن استفاده کرده است.

هوش مصنوعی SIMA گوگل

به گفته گوگل، SIMA بدون نیاز به کد منبع بازی یا APIهای سفارشی، تنها با دو ورودی کار می‌کند:

  • تصاویر روی صفحه
  • دستورالعمل‌های ساده ارائه شده توسط کاربر

این هوش مصنوعی در حال حاضر حدود 600 مهارت اساسی مانند گردش به چپ، بالارفتن از نردبان و بازکردن منو برای استفاده از نقشه را در خود دارد، اما هنوز قادر به انجام وظایف استراتژیک پیچیده‌تر مانند پیداکردن منابع و ساختن کمپ‌ها نیست.

DeepMind در بیانیه‌ای درباره SIMA می‌گوید:

«این هوش مصنوعی دستیار هوشمندی است که می‌تواند محیط‌های مختلف را درک کند و سپس برای رسیدن به یک هدف مشخص، اقداماتی را انجام دهد. SIMA از دو مدل تشکیل شده است: یک مدل برای نقشه‌برداری دقیق از زبان تصویر و یک مدل ویدیویی برای پیش‌بینی اتفاقات بعدی. ما این مدل‌ها را روی داده‌های آموزشی مختص تنظیمات سه‌بعدی تنظیم کرده‌ایم.»

به نظر می‌رسد SIMA گامی مهم در جهت استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقای تجربه بازی‌های ویدیویی باشد. این مدل با یادگیری و هم‌تیمی شدن با بازیکن، می‌تواند تجربه‌ای جدید و جذاب را برای گیمرها به ارمغان بیاورد.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه