چگونه یک سایت بسازیم؟

سایت

14 دقیقه زمان مطالعه

در صورتی که به گسترش کسب و کار خود در بخش آنلاین علاقه مند هستید، به طور حتم اخبار و توصیه‌هایی در مورد ضرورت وب سایت‌ها شنیده‌اید. می‌توان گفت اولین گام رسمی برای شروع کسب و کار آنلاین و یا حتی رسمی نمودن یک کسب و کار واقعی، طراحی و مدیریت یک وب سایت مناسب است.

طراحی و ساخت یک وبسایت مفید و کارآمد می‌‏تواند چالش برانگیز باشد. اغلب مشخص نیست که چه سرویسی باید ارائه شود و یا چه اقدامی باید صورت بگیرد. ما معمولاً به چیزهای بیش از حد پیچیده و ساده تمایل داریم.

شما باید محتوا را طوری ارائه دهید که خواندن آن برای بازدیدکنندگان خیلی دلپذیر باشد؛ نه اینکه فقط یک‌سری اطلاعات خشک و خالی در اختیار آنها قرار دهید. در این مطلب ابتدا توضیح میدهیم که چگونه می توانید برای خودتان سایت بسازید و سپس برای داشتن یک سایت خواندنی و مفید، راهنمای جامعی ارائه می شود.

چگونه سایت بسازیم؟

۱- ثبت دامنه

اولین مرحله برای ساخت سایت این است که یک دامنه برای آن انتخاب کنید. دامنه انتخابی شما باید نشان دهنده محصولات یا خدمات شما باشد و کاربر بتواند به راحتی آن را حفظ کند. همچنین معمولا کاربر علاقه دارد اسم دامنه سایت شما شبیه به اسم کسب و کارتان باشد. همچنین دامنه انتخابی شما در ایمیل کاری شما هم مورد استفاده قرار می گیرد. ارسال ایمیل از آدرس سایتتان باعث می شود که در نگاه مخاطب حرفه ای تر به نظر برسید.

برای ثبت دامنه باید از طریق سایت های فروش دامنه اقدام کنید و مبلغ آن را به صورت یکساله یا پنج ساله پرداخت کنید. شما می توانید به شرط آزاد بودن دامنه، انواع دامنه های مختلف را برای کسب و کار خودتان انتخاب و ثبت کنید تا کاربر با وارد کردن آن در مرورگر خودش بتواند به سایت شما دسترسی داشته باشد. بهتر است زمان تمدید دامنه خودتان را جایی یادداشت کنید و قبل از سررسید آن را تمدید کنید تا از عواقب و مشکلات احتمالی آن در امان باشید.

۲- خرید هاست

برای اینکه کاربران بتوانند با وارد کردن آدرس سایت شما به آن دسترسی داشته باشند، علاوه دامنه به هاست هم نیاز دارید. شرکت های مختلفی وجود دارند که خدمات هاستینگ ارائه می دهند و شما بسته به نیاز خودتان می توانید از آن ها استفاده کنید. در واقع هاست به مکانی گفته می شود که فایل های مربوط به سایت شما روی آن قرار می گیرد و در صورت درخواست کاربر به او نمایش داده می شوند. اینکه از چه پلنی برای میزبانی سایت خودتان استفاده می کنید و هزینه آن چقدر است به موضوعات مختلفی مثل بزرگی سایت شما و کاربران آن بستگی دارد. با تفاوت های هاست و دامنه آشنا شوید.

المان های سایت

۳- آماده سازی محتوا

به این فکر کنید که کاربر می خواهد روی سایت شما چه کارهایی انجام دهد به این ترتیب می توانید صفحات و بخش های ضروری برای سایت خودتان را آماده کنید. همچنین به اطلاعاتی که ممکن است کاربر نیاز داشته باشد از سایت شما کسب کند هم فکر کنید و مطمئن باشید سایت به شکلی طراحی شده است که دسترسی به این اطلاعات و انجام کارهای مدنظر کاربر برای او راحت باشد.

ممکن است به یک فرد حرفه ای نیاز داشته باشید که بتوانند محتواهای موردنیاز را برای شما بنویسد و به آن ها ساختار ببخشد. محتوای مناسب می تواند نقطه قوت شما باشد. استفاده از محتوا و تصاویر مرتبط و مناسب باعث می شود مخاطب محصولات و خدمات شما را بهتر درک کند و زمانی که از شما خرید می کنند احساس خوبی نسبت به این کار داشته باشند. اگر به دنبال متخصص حوزه تولید محتوا هستید که با خیال راحت تولید محتوای وبسایتتان را به او بسپارید، ما به شما متخصصان تولید محتوا ژاکت سرویس را پیشنهاد می دهیم.

۴- طراحی سایت

شما می توانید سایتتان را خودتان طراحی کنید یا از یک طراح سایت بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. وبسایت ها باید به صورت مستمر آپدیت شوند و به همین خاطر باید از قبل برای نگهداری و تعمیرات دوره ای آن برنامه داشته باشید. شما می توانید از سایت سازهای مختلف استفاده کنید. همچنین برنامه های مختلفی وجود دارند که می توانند تصاویر و محتوای نوشته شده را به فرمت وب تبدیل کنند و آن را روی سایتتان بفرستند.

اگر خیلی با کسب و کار و دنیای آنلاین آشنایی ندارید بهتر است از یک فرد دیگر بخواهید که سایتتان را برای شما طراحی کند. یک طراح حرفه ای می تواند به سرعت سایت شما را طراحی کند و راهنمایی های لازم در مورد نحوه نگهداری سایت را در اختیار شما قرار دهد. در صورتی که قرار است یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید یا خدمات مختلفی را در سطح سایت خودتان ارائه دهید، بهتر است از یک طراح سایت حرفه ای کمک بگیرید که این کار را برای شما انجام دهد.

سایت شما باید به شکلی طراحی شود که به راحتی روی دستگاه های موبایل و تبلت هم قابل استفاده باشد. به این ترتیب افراد زیادی که از گوشی و تبلت برای وبگردی استفاده می کنند هم می توانند به راحتی به سایت شما دسترسی داشته باشند.

اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای وارد حوزه webdesign شوید و سایت‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته و منحصر به فرد طراحی کنید؛ می‌بایست به طور کامل به قوانین طراحی سایت مسلط باشید. برای اینکه با ابعاد مختلف طراحی سایت مانند طراحی صفحه فرود یا landing page، طراحی سایت با سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، طراحی گرافیکی بنرهای سایت، افزایش سرعت و کدنویسی با html و css و دیگر مسائل طراحی سایت به صورت کامل آشنا باشید؛ باید یک دوره جامع طراحی وب بگذرانید. پیشنهاد ما برای شما دوره طراحی سایت در مجموعه ژاکت آکادمی است. این دوره آموزشی تمام نیاز شما برای طراحی یک وب سایت حرفه‌ای برطرف خواهد کرد.

بهترین پلتفرم طراحی سایت

وردپرس

وردپرس یکی از محبوب ترین پلتفرم های طراحی سایت دنیا است و بیش از ۴۲ درصد از سایت هایی که در سطح اینترنت وجود دارند از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که در ابتدا برای بلاگرها طراحی شده بود اما امروزه کاربران مختلفی در سطح اینترنت از آن برای طراحی انواع سایت های فروشگاهی نیز از آن استفاده می شود. پیشتر روش طراحی سایت با وردپرس را توضیح داده ایم.

مزایای وردپرس

  • با استفاده از وردپرس می توانید انواع سایت های مختلف از جمله فروشگاهی، بلاگ، خبری، شرکتی و… را طراحی کنید.
  • به هیچگونه مهارت برنامه نویسی یا فنی نیاز ندارید و فقط با استفاده از ادیتور بلاک می توانید صفحات خیلی زیبایی برای کسب و کار خودتان طراحی کنید.
  • می توانید از هر روشی که دوست دارید از سایت خودتان درآمد کسب نمایید.
  • هزاران تم و قالب مختلف برای این پلتفرم طراحی شده که با استفاده از آن ها می توانید قابلیت های سایت خودتان را گسترش دهید.
  • وردپرس بیشترین سازگاری را با موتورهای جستجو دارد.

جوملا

جوملا یکی دیگر از CMSهای محبوبی است که برای طراحی سایت می توانید از آن استفاده کنید. این CMS کاملا متن باز است و صدها افزونه و قالب مختلف برای آن طراحی شده است. همچنین استفاده از آن نیز کاملا رایگان می باشد. این سیستم مدیریت محتوا در سال ۲۰۰۵ طراحی شد و صدها قابلیت مختلف را در خود جای داده است. همچنین خیلی از هاست ها امکان نصب خودکار این سیستم مدیریت محتوا را در اختیار شما قرار می دهند. البته این پلتفرم بیشتر برای افراد فنی و افرادی که تجربه زیادی در کدنویسی دارند مناسب است و گزینه مناسبی برای افراد مبتدی محسوب نمی شود. مقایسه جوملا و وردپرس و دروپال را بخوانید.

مزایای جوملا

  • جوملا انعطاف پذیری بسیار زیادی دارد و اگر می خواهید یک سایت حرفه ای و پیچیده طراحی کنید، گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود.
  • ادیت و تغییر محتواهای نوشته شده روی جوملا کار آسانی است و برای این کار نیازی نیست به هیچ وجه با کدهای سایت درگیر شوید.
  • مانند وردپرس جوملا هم کاملا متن باز است و در صورتی که به مشکل بخورید هم افراد زیادی هستند که می توانند به شما کمک کنند.
  • می توانید از جوملا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی هم استفاده کنید.

ووکامرس

ووکامرس محبوب ترین پلتفرم تجارت الکترونیک دنیا به شمار می رود که انعطاف پذیری بسیار زیادی دارد و مدیریت آن هم راحت می باشد. البته از لحاظ فنی ووکامرس یک پلتفرم طراحی سایت به شمار نمی رود بلکه یکی از پلاگین های وردپرس است و برای استفاده از آن باید وردپرس را روی سایت خودتان نصب داشته باشید. در حال حاضر ۵.۸ درصد از تمام سایت های دنیا از ووکامرس استفاده می کنند که عدد چشمگیری است.

مزایای ووکامرس

  • استفاده از ووکامرس کاملا رایگان است و در صورتی که از قبل هاست و دامنه داشته باشید نیازی نیست که هیچ پولی برای استفاده از آن پرداخت کنید.
  • افزونه ها و پوسته های زیادی برای ووکامرس طراحی شده اند و شما می توانید از طریق آن ها قابلیت ها و ظاهر سایتتان را دقیقا طبق نیاز خودتان تغییر دهید.
  • از طریق ووکامرس می توانید هم محصولات دیجیتال و هم محصولات فیزیکی بفروشید. همچنین می توانید از طریق لینک Affiliate نیز نسبت به فروش کالاهای دیگران و دریافت سود اقدام کنید.

نکات ضروری برای طراحی سایت

  • به جای اینکه فقط به این فکر کنید که می خواهید چه چیزهایی به مخاطب بگویید، به این فکر کنید که مخاطب به دنبال چه اطلاعاتی است.
  • از افراد حرفه ای کمک بگیرید. یک سایت غیرحرفه ای ممکن است باعث شود که مشتری های احتمالی از خرید خودشان منصرف شوند.
  • مطمئن شوید دسترسی به اطلاعات تماس شما برای مخاطب راحت است.
  • سایت خودتان را در متریال های تبلیغاتی مختلفی که طراحی می کنید هم تبلیغ کنید.
  • سئو را یاد بگیرید تا موتورهای جستجو راحت تر بتوانند سایت شما را ایندکس کنند و مخاطبین احتمالی را به سمت شما هدایت کنند.

چطور یک سایت موفق داشته باشیم؟

گفتیم که شما برای ثبت و رسمی کردن وب سایت خود نیاز به ثبت دامنه و تهیه خدمات وب هاستینگ خواهید داشت. پیش از این مراحل اما لازم است که ابتدا سایت خود و صفحات آن را طراحی نمایید. برای این کار چند راه وجود خواهد داشت.

اول اینکه اگر قصد دارید سایتی بسیار حرفه‌ای و پویا داشته باشید، مهارت‌های کد نویسی کامپیوتر را فرا گرفته و با توجه به نیازهای خود، سایت مدنظر خود را کدنویسی نمایید.

این مقاله را حتما بخوانید
از کجا بفهمیم سایت‌ ما تا کنون چقدر موفق بوده است؟

روش دوم این است که از نرم افزارهای متن باز همچون وردپرس کمک بگیرید و بدین شکل با دانش، مهارت و پیچیدگی‌های به مراتب کمتر سایت خود را طراحی کنید.

روش نهایی این است که تمامی امور سایت خود را به یک توسعه دهنده و متخصص در این امور بسپارید و از او بخواهید با توجه به ایده‌های شما بهترین سایت ممکن را طراحی نماید و کارهای پشتیبانی و مدیریت آن را پیش ببرد.

دقت داشته باشید که کارهای وب سایت پس از طراحی و ثبت آن تازه شکلی جدی به خود خواهد گرفت از این رو به فرایندهای تولید محتوا و به روزرسانی‌های وب سایت توجه ویژه‌ای داشته باشید.

راهنمای ساخت وبسایت مفید و کارآمد

دیان ویدن، مربی کسب و کار، وبینار آموزشی رایگان iThemes را در وبسایت‏‌هایش مثل یک داستان ارائه می‏‌کند. او به شما توضیح می‌‏دهد که چگونه می‌‏توانید سایت خود را برای بازدید کنندگان به یک بازدید بسیار دلپذیر و همچنین آن را به یک وبسایت مفید و کارآمد تبدیل کنید. شما باید وبینار رایگان بیشتری را بازدید کنید، اما ما فقط می‌‏توانیم برخی از اصول اولیه آنها را پوشش دهیم.

نحوه ایجاد یک بازدید بسیار دلپذیر

بیشتر وبسایت‏‌ها فقط به صورت اطلاعات ثابت هستند (یعنی اطلاعات زیاد تغییر نمی‌‏کند).
نقشه یک وبسایت ساده با پنج یا 6 صفحه اطلاعات شامل موارد زیر است:

نقشه قسمت های مختلف سایت

مشکل اینجا است که بازدیدکنندگان سایت شما نمی‏‌دانند که به کدام صفحه بروند. چون فقط در این مدل از سایت‏‌ها اطلاعات وجود دارد، و چون بازدید کنندگان هیچ شناختی از این مدل وبسایت‏‌ها ندارند، گذرا از آن عبور می‏‌کنند.

بیشتر مردم با هدف خاصی به وبسایت سر می‌‏زنند. آن‌ها یا به یک سرویس خاصی نیاز دارند یا می‌‏خواهند سرگرم شوند، یا ممکن است به چیز خاصی نیاز داشته باشند. بنابراین سایت شما باید روی این‌گونه از مراحل تمرکز داشته باشد.

یک وبسایت مفید و کارآمد باید بازدیدکنندگان را طوری متقاعد کند تا به آنها اطمینان دهد که هر چیزی که به آن نیاز دارند در این وبسایت وجود دارد. شما باید این عمل را به صورت مداوم انجام دهید و البته نباید بگذارید که بازدیدکنندگان شما، فقط اطلاعات قدیمی و ثابت را مرور کنند (یعنی اطلاعات وبسایت خود را بطور منظم بروزرسانی کنید).

وبسایت شما باید به گونه‏‌ای باشد که بتواند افراد را از طریق آن اطلاعات راهنمایی کند. باید پیش بینی شده و جوابگوی این ایرادات باشد. باید مسائل را طوری اثبات کند که بتواند ادعاهای شما را پشت سر بگذارد. در آخر، وبسایت شما باید به گونه باشد که نیاز بازدید کننده را متوجه بشود، که این کار بسیار سخت است.
وقتی که اینگونه بازدید دلپزیری برای بازدید کنندگان ترتیب می‏‌دهید، یعنی یک وبسایت مفید و کارآمد را ایجاد کرده‌‏اید.

بازدید از وبسایت‌‏های معمولی

 حالا این‌گونه بازدیدها چگونه است؟ در اینجا یک بازدید معمولی بازدید کننده‏‌ای را داریم که از طریق وبسایت شما انجام می‌‏شود:

  1. صفحه فرود / صفحه اصلی: مردم وقتی وارد یک سایتی می‌‏شوند، اول به این صفحه وارد می‌‏شوند. این صفحه می‏‌تواند یک صفحه پست وبلاگ یا یک صفحه فروش و یا چیزهای دیگر باشد. بستگی به این دارد که آنها دنبال چه چیزی هستند و اینکه چرا به سایت شما رجوع می‏‌کنند. شاید آن‌ها روی لینکی کلیک کرده باشند یا آدرس شما را از یک کارت بازرگانی پیدا کرده باشند. آنها به دنبال چیز خاص و مفیدی می‏‌گردند، و به همین دلیل وارد این صفحه می‏شوند.
  2.  خدمات / محصولات / فروشگاه: در صورتی که بازدید کننده وارد صفحه اول شود، قدم بعدی او پیدا کردن آنچه که شما ارائه می‏‌دهید است. مردم می‏خواهند بدانند که چطور آن محصول برایشان منفعت خواهد داشت و اگر داشت، بتوانند آن را تهیه کنند.
  3.  درباره ما: اگر کسی همچنان درحال بازدید و استفاده از وبسایت شما باشد، احتمالاً به قسمت اطلاعات هم می‌‏رود تا متوجه شود چه کسی این خدمات را ارائه می‏‌کند، چه اندازه تحصیلات دارد، یا می‌‏تواند به او اعتماد کند، و غیره…
  4. دست به عمل زدن: در نهایت، یک وبسایت مفید باید به گونه‌‏ای باشد تا بتواند شخص را به انجام دادن کاری وادار کند. این کار می‏‌تواند خرید یک محصول، استخدام شما برای انجام یک سری از خدمات و غیره باشد.

6 نکته برای وبسایت‏‌های مفید و کاربردی

 چگونه می‌‏توانید این بازدیدها را به حداکثر برسانید و یک وبسایت مفید و کارآمد ایجاد کنید؟

1- هدف شما چیست؟

مهم‏‌ترین چیزی که می‌‏توانید برای ایجاد یک وبسایت مفید و کارآمد داشته باشید، این است که هدف خود را مشخص کنید. شما می‏‌خواهید که مردم چه کاری انجام دهند؟ آیا شما سعی در راهنمایی آنها دارید یا قرار است محصول یا خدمتی بفروشید؟

باید پی ببرید که هدف‏تان چیست و روی آن هدف تمرکز کنید. باید بتوانید عمل فراخوانی را در هر صفحه واضح‌‏تر کنید. یک وبسایت کاربردی، مردم را به آنچه که در آینده نیاز دارند، هدایت می‏‌کند و همیشه به سمت آن هدف حرکت می‌‏کند.

نکته: یک صفحه به تنهایی می‏‌تواند چندین عمل را فراخوانی کند، اما آن را ساده نگه دارید. این کار محدوده تمرکز شما را برای حرکت بعدی که بازدید کننده می‏‌خواهد انجام دهد، واضح‌‏تر خواهد کرد.

2- ویژگی‌‏ها در مقابل فواید

همیشه به یاد داشته باشید به جای ویژگی‌‏های یک وبسایت، فقط درباره مزایای آن صحبت کنید. یک ویژگی روی محصول یا خدمات تمرکز دارد، اما یک مزیت روی مشتری متمرکز است. شما همیشه می‏‌خواهید روی تاثیری که مشتری می‏‌گیرد تمرکز کنید.

در واقع وقتی که شما اجازه می‏‌دهید 10 دقیقه بیشتر بخوابید، یک مزیت به حساب می‌آید. وبسایت‏‌های کاربردی نه تنها در مورد ویژگی‏‌ها صحبت می‌‏کنند، بلکه روی اینکه چگونه این ویژگی‌‏ها می‌‏توانند عملکردی را بهتر کنند، کار می‏‌کنند. وبسایت مفید و کارآمد همیشه باید روی مشتری متمرکز باشد!

نکته: آگاهی از ویژگی‏‌های سایت از نگاه یک مشتری می‌‏تواند آن چنان جالب نباشد. سعی کنید برخی از افرادی که این کار را برای شما انجام می‏‌دهند، استخدام و بازخورد آن را دریافت کنید.

3- قدرت اثبات اجتماعی

توصیفات را فراموش نکنید…
همانطور که بازدید کنندگان خود را به سایت معرفی می‏‌کنید، همانگونه هم برای اثبات ادعاهای خود، باید مدرک اجتماعی ارائه دهید. مشتریان یک تاکتیک مطمئن از وبسایت‏‌های کاربردی و مفید هستند، زیرا نشان می‏‌دهند که شما می‌‏توانید کارهای خوبی را ارائه دهید.

اما این توصیفات را به یک صفحه جدا اختصاص ندهید. در عوض، آن را در تمام سایت خود پخش کنید. به مردم این اجازه را دهید که با این توصیفات و در قسمت‌‏های مختلف، با سایت شما آشنا شوند. یک مکان باید قطعاً توصیفاتی داشته باشد: مثل صفحه خدمات شما (یا محصولات یا هر چیزی که شما می‌‏خواهید آن را به فروش برسانید).

نکته: یک توصیف خوب باید بیشتر از “شما بی‌نظیر هستید” باشد؛ این ممکن است حس خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد، اما برای مشتریان خیلی مهم نیست. دایان دارای یک وبینار رایگان دیگر برای بازاریابی با توصیفات است.

4- طراحی صفحات وبسایت

طراحی یک صفحه یا طراحی صفحات وبسایت، یک رویکرد مدرن‌‏تر نسبت به صفحه اصلی یا طراحی صفحه فرود است، که همه چیز در یک صفحه وجود دارد. هر صفحه با یک مورد دیگر در ارتباط است، اما کل یک صفحه می‌‏تواند مردم را از طریق چندین گام همزمان به حرکت در بیاورد.

5- لینک‏‌های داخلی

با پیوند به سایر مطالب مرتبط در سایت شما می‌‏تواند راه دیگری برای نگه داشتن بازدید کنندگان باشد و آن‌ها را از طریق بازدید در سایت‏‌های دیگر به سمت سایت خود بکشاند. یک وبسایت کاربردی، بازدید کنندگان را در اطراف خود نگه می‏‌دارد و برای انجام این کار، شما به محتوای بیشتری نیاز دارید.

بنابراین از هرگونه فرصتی و لینک‌‏های داخلی برای نگه داشتن بازدید کنندگان در سایت خود استفاده کنید. شما می‏‌توانید از لینک‌‏های نمونه خدماتی که ارائه می‌‏دهید، مطالعاتی که روی پروژه‏‌های موفق داشته‏‌اید یا پست‏‌های وبلاگی که می‌‏توانند روند شما را توضیح دهند، استفاده کنید.

نکته: در حالی که عمل لینک در سایت شما خوب است، مطمئن شوید که بازدیدکنندگان به پایان بازدید خود نرسند (یعنی با این وجود سعی کنید که بازدید کنندگان خود را همچنان در وبسایت نگه دارید). صفحاتی که به آن لینک می‏‌کنید هم باید یک وبسایت بروز و معتبر باشند… بنابراین بازدید کنندگان شما همیشه رو به جلو حرکت می‏‌کنند.

6- صفحه درباره ما

“درباره ما” صفحه‌ای است اغلب نادیده گرفته می‏‌شود، اما این بخش مهم بازدید از یک سایت است. بازدید کنندگان به صفحه مورد نظرشان می‌‏روند، زیرا می‌‏خواهند در مورد شما بیشتر بدانند. آن‌ها آنچه را که می‏‌بینند دوست دارند و تاییدیه بیشتری را می‏‌خواهند. آنها می‌‏خواهند شرایط شما را بفهمند و اینکه چرا اصلاً باید به شما اعتماد کنند.  به دنبال هدف از ارتباط هستند… چیزی که به آنها می‏‌گوید، می‏‌توانید جهان را به همان شکلی که هست بینید. این خود باعث روی کار آمدن وبسایت مفید و کارآمد می‌شود. حتما راهنمای نوشتن محتوای صفحه درباره ما را بخوانید.

وبسایت‏های کاربردی معمولاً از قسمت مربوط به صفحه درباره ما برای تبلیغات فروش استفاده می‏‌کنند. این فقط یک رزومه یا یک لیست از دستاوردها نیست… بلکه جزئیات مناسب برای ارتباط با یک شخص است.

بنر طراحی سایت ژاکت سرویس

وبسایت‏‌های کاربردی همیشه پر بازدید هستند

اجازه ندهید که وبسایت شما مجموعه‏‌ای از اطلاعات ثابت و بی‌‏روح باشد. از راهنمایی بازدید کنندگان برای بهبود سایت خود استفاده کنید. همیشه اهداف خود را در ذهن داشته باشید و همیشه بازدید کنندگان را به سمت این هدف سوق دهید.
اگر این کار را انجام دهید، یک وبسایت مفید و کارآمد خواهید داشت.

سخن آخر

اکثر مشتری ها انتظار دارند که بتوانند کسب و کار شما را در سطح اینترنت پیدا کنند. شما می توانید برای خودتان یک سایت طراحی کنید و محصولاتتان را روی آن بفروشید و یا فقط اطلاعات تماس خودتان را روی سایتتان قرار دهید. به هر صورت داشتن سایت امری ضروری است. در عین حال طراحی سایت هم کار آسانی است و نیازی نیست که درگیر پروسه های سخت و طولانی کدنویسی باشید. در این مطلب سعی کردیم شما را با چگونگی ساخت سایت آشنا کنیم و راهنمایی تان کنیم تا یک سایت موفق و پربازدید داشته باشید.

برای داشتن یک وبسایت خوب و حرفه‌ای باید بدانید از چه قالب و افزونه‌هایی استفاده کنید. برای این منظور ژاکت همیشه راهنمای شماست. قالب وردپرس خود را با قیمتی مناسب تهیه کنید و سپس افزونه‌های وردپرس را با شناخت کافی نصب کنید. یک بار بخرید و یک عمر استفاده کنید. اگر می خواهید کار طراحی سایت را به متخصص این حوزه بسپارید، پیشنهاد ما کمک گرفتن از متخصصان طراحی سایت ژاکت سرویس است. برای داشتن یک سایت خوب و موفق از تخصص این افراد مجرب استفاده کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه بهینه‌سازی پیشرفته دیتابیس | Database Cleaner

345,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه خروجی اطلاعات مرسا | پلاگین Mersa Data Export

138,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
5

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه