راه‌اندازی سیستم تبلیغات و نیازمندی‌ها با وردپرس

آموزش قالب های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

سیستم های تبلیغاتی یا ثبت آگهی نیازمندی‌ها امروزه یکی از محبوب ترین حوزه های کسب و کارهای آنلاین محسوب می شوند. خوشبختانه ایجاد چنین سیستم هایی با وردپرس نیز مثل طراحی هر سیستم دیگری در وردپرس، کار راحتی است. در واقع برای داشتن یک سیستم تبلیغاتی و ثبت آگهی بر بستر وب و به کمک وردپرس، بعد از آموزش وردپرس به صورت کامل تنها کافیست یک قالب مناسب برای آن پیدا کنید. پس از آن فقط کافیست قالب را مطابق با نیازهای خود سفارشی سازی کنید. اما با وجود قالب های بسیار متنوعی که برای این کاربرد در دسترس اند، ممکن است انتخاب بهترین قالب کمی چالش برانگیز باشد. اما ما اینجا هستیم تا مهم ترین ویژگی های این وب سایت ها و دو مورد از بهترین قالب های وردپرسی این حوزه را به شما معرفی کنیم. پس همراه ما باشید.

ویژگی های سیستم تبلیغات و نیازمندی‌ها با وردپرس

پیش از هر چیزی، بیایید با سیستم های تبلیغاتی و نیازمندی بیشتر آشنا شویم. سیستم های تبلیغات و نیازمندی، سیستم های شبیه به سایت های دیوار و شیپور هستند. به این ترتیب که کاربران می توانند آگهی های مد نظر خود را در سایت ثبت کرده و در معرض دید سایر کاربران قرار دهند. از طرفی کاربران دیگر نیز می توانند آگهی های ثبت شده را به کمک فیلترها و امکانات جست و جوی پیشرفته بررسی کرده و از طریق اطلاعات تماس آن کاربر با او ارتباط برقرار کنند. اگر قصد طراحی سایت مشابه دیوار دارید، ما شما را راهنمایی کرده ایم.

 

آموزش وردپرس

 

نکته بسیار مهم پیرامون این نوع وب سایت ها این است که در این سیستم ها تعامل با کاربران بسیار بیشتر از سایت های دیگر است. چرا که کاربران دائماً در حال ثبت آگهی خود یا مشاهده و بررسی آگهی های کاربران دیگر هستند.

بر این اساس می توان گفت وجود یک سری ویژگی ها در وب سایت های تبلیغات و نیازمندی‌ها، جزو ملزومات پایه ای آن محسوب می شوند. در ادامه به 3 مورد از مهم ترین فاکتورهایی که باید در طراحی این قبیل سایت ها مد نظر قرار بگیرند، اشاره می کنیم. دقت کنید که اگر مایلید از قالب های مختص این حوزه برای راه اندازی سایت خود استفاده کنید، باید حتماً قالبی را انتخاب کنید که ویژگی های زیر را داشته باشید.

1/ سرعت

خود را جای کاربر بگذارید. فرض کنید قرار است وارد یک سایت شوید و تعداد زیادی آگهی را مرور کنید. در این صورت اگر با یک سایت کُند رو به رو شوید، احتمال آن که در سایت بمانید چه قدر است؟

در سیستم های تبلیغاتی و نیازمندی، سرعت حرف اول را می زند. پس وقتی قرار است یک قالب را برای چنین سایتی انتخاب کنید، دقت کنید که آن قالب دارای کدهای بهینه باشد و تعداد افزونه های آن بیش از حد نباشد. این دو اولین فاکتورهایی هستند که می توانند سرعت سایت را تعیین کنند.

البته فاکتورهای زیادی سرعت لود شدن یک سایت را تعیین می کنند. بعضی از این فاکتورها متعلق به قالبی است که انتخاب می کنید. اما بعضی دیگر نیز تصمیماتی است که باید بعداً در مدیریت سایت خود در نظر داشته باشید. برای مثال انتخاب یک هاست قدرتمند و با پهنای باند قابل قبول، از جمله مواردی است که می تواند به تنهایی سرعت سایت را تعیین کند. یا برای مثال بهینه سازی تصاویر یکی از روش هایی است که می تواند تأثیر چشمگیری در افزایش سرعت سایت داشته باشد. بنابراین اگر قرار است چنین سایتی را مدیریت کنید، همواره به فکر اقداماتی باشید که بتوانند سرعت بالاتری را برای کاربران فراهم کنند.

2/ رابط و تجربه کاربری

به دلیل تعامل بسیار زیادی که کاربران با این نوع وب سایت ها دارند، کیفیت رابط کاربری و تجربه کاربری می تواند فاکتوری تعیین کننده باشد. در واقع اگر کاربران تجربه لذت بخش و راحتی را در سایت شما داشته باشند، باز هم بدون نیاز به تبلیغات، برای ثبت آگهی یا پیدا کردن آگهی مد نظر خود به سایت شما باز خواهند گشت.

البته بخشی از رابط و تجربه کاربری به قالب انتخابی بستگی ندارد؛ بلکه به سفارشی سازی هایی که بعداً خودتان روی آن قالب انجام می دهید وابسته است. برای مثال طراحی منوها، نوع دسته بندی آگهی ها، ترتیب صفحات و … را باید طوری در نظر بگیرید که حتی وقتی یک کاربر برای بار اول وارد سایت شما می شود، بتواند به سرعت و بدون مشکل، به آگهی های خود دسترسی داشته باشد.

3/ ریسپانسیو بودن

طبق بررسی های انجام شده در سرتاسر دنیا، بیش از 50% از کاربران از موبایل برای پیمایش در وب سایت ها استفاده می کنند. از طرفی منظور از ریسپانسیو بودن این است که پیمایش در یک سایت در دستگاه های دیگر و به خصوص در موبایل، به اندازه نسخه دسکتاپ، راحت و روان باشد. پس مورد بعدی که باید در انتخاب قالب برای راه اندازی سیستم تبلیغات و نیازمندی‌ها با وردپرس خود لحاظ کنید، ریسپانسیو بودن آن قالب در موبایل است.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش ویجت لوپ کاروسل Loop Carousel در المنتور

ثبت آگهی در سایت

بهترین قالب های سیستم تبلیغات و نیازمندی‌ها با وردپرس

بالاتر با ویژگی های ضروری سیستم های نیازمندی و ثبت آگهی آشنا شدید. اگر به دنبال یک قالب مناسب هستید که این ویژگی ها را نیز داشته باشد، لازم نیست بیش از این جست و جو کنید. ما در ادامه دو مورد از بهترین و محبوب ترین قالب های نیازمندی و ثبت آگهی را به شما همراهان گرامی معرفی می کنیم.

1/ قالب ادفارست

یکی از بهترین قالب های سایت های تبلیغات و نیازمندی ها، قالب ادفارست (AdForest) است. این قالب جزو گزینه های برتر مارکت تم فارست (مارکت بین المللی محصولات وردپرسی) نیز هست. اگر نگاهی به امتیازات و نظرات کاربران پیرامون این قالب بیاندازید، به کیفیت این قالب و تجربه خوبی که برای کاربران خود به ارمغان آورده پی خواهید برد.

ساز و کار ثبت آگهی در این قالب به این ترتیب است که کاربر یک پلان را خریداری کرده و بعد آگهی خود را برای شما ارسال می کند. این آگهی در قسمت “در انتظار بررسی” باقی می ماند تا ادمین سایت آگهی را تأیید کرده و آن را منتشر کند.

در این قالب مانند اکثر قالب های وردپرس، دموهایی از پیش طراحی شده را در اختیار دارید که می توانید با یک کلیک آنها را روی سایت خود اعمال کنید. همینطور می توانید به کمک تنظیماتی که در این قالب ارائه شده، ظاهر سایت خود را به دلخواه تغییر داده و سایت منحصر به فرد خود را بسازید. در تصویر زیر پیش نمایشی از صفحه پیشفرض آگهی های شاخه وسایل نقلیه را مشاهده می کنید:

قالب سایت ثبت آگهی

سایر ویژگی های قالب ادفارست:

بعضی از ویژگی های برجسته این قالب عبارت اند از:

  • ارائه قابلیت های لازم برای جست و جوی پیشرفته در آگهی ها
  • وجود 4 استایل متفاوت برای نمایش لیست آگهی ها
  • وجود 3 طراحی از پیش ساخته شده برای صفحه ارسال آگهی
  • ارائه صفحه ساز ویژوال کامپوزر و 50 ابزارک اختصاصی قالب برای آن
  • ارائه درگاه های پرداخت الکترونیکی مانند زرین پال، ملی و …
  • ارائه قابلیت های کاربردی و پیشرفته برای مدیریت آگهی ها
  • امکان مشخص کردن محل آگهی از روی نقشه توسط کاربر
  • امکان ادیت آگهی ها توسط ادمین سایت
  • قابلیت فروش محصول در کنار آگهی ها
  • امکان آپلود تصاویر با فناوری AJAX (با سرعت و بدون نیاز به لود شدن کل صفحه)
  • و … .

2/ قالب کلاسی ارا

قالب ممتاز بعدی که جزو محبوب ترین قالب های سایت های ثبت آگهی و نیازمندی است، قالب کلاسی ارا (ClassiEra) است. این تم نیز مانند قالب قبلی، تمام قابلیت های مشابه سایت های دیوار و شیپور را ارائه می دهد. البته لازم به ذکر است که این دو قالب فقط در کاربرد شبیه به سایت های دیوار و شیپور هستند و ظاهر آنها کاملاً متفاوت از سایت های مشابه است.

فرآیند کلی ثبت آگهی در قالب کلاسی ارا نیز مانند قالب ادفارست است. همینطور در این تم نیز دموهای مختلفی را در اختیار دارید. این دموها مربوط به صفحه اصلی و سایر صفحات سایت است. به عنوان مثال در تصویر زیر یکی از دموهای آماده صفحه اصلی را مشاهده می کنید:

وبسایت برای آگهی ها

سایر ویژگی های قالب کلاسی ارا:

از دیگر ویژگی های این قالب برتر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود فیلترهای متنوع برای جست و جوی پیشرفته در آگهی ها
  • وجود اسلایدرهای متنوع و پیشرفته برای نمایش تصاویر آگهی ها
  • امکان چت با صاحب آگهی توسط کاربران دیگر
  • قابلیت افزودن آگهی ها به لیست علاقه مندی ها
  • ارائه انواع درگاه های پرداخت اینترنتی
  • امکان مدیریت کاملاً حرفه ای آگهی ها توسط ادمین سایت
  • امکان نمایش آیکون کنار دسته بندی ها
  • قابلیت ویرایش آگهی های ارسال شده
  • امکان نمایش یا عدم نمایش قیمت ها
  • و … .

شروع راه اندازی یک سیستم تبلیغات و نیازمندی‌ها با وردپرس

اگر می خواهید سایت جدید خود را با کاربری تبلیغات و ثبت آگهی طراحی کنید، بهتر است ابتدا دوره های آموزش وردپرس را فرا گرفته و بعد از آن می توانید یکی از قالب های ادفارست و کلاسی ارا را از مارکت تخصصی ژاکت تهیه فرمایید با این کار شما دید بهتری نسب به راه اندازی تبلیغات خود در وردپرس خواهید داشت . نسخه ای که از این قالب ها در ژاکت در اختیار دارید، کاملاً اورجینال و به صورت راست چین فارسی سازی شده هستند. ضمناً با تهیه این قالب ها از ژاکت از 6 ماه پشتیبانی رایگان بهره مند خواهید بود.

لازم به ذکر است که هر دوی این قالب ها به یک اندازه می توانند کارآمد باشند. بنابراین برای این که بتوانید گزینه ایده ال خود را از بین این دو قالب انتخاب کنید، بهتر است وارد صفحه هر یک از آنها شوید تا ضمن مشاهده پیش نمایش آنها، لیستی دقیقی از جزئیات آنها را بررسی کنید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب خبری جنه | قالب Jannah

525,000 تومان

82%
آمریاران

آمریاران

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب ساکسنیکس | قالب فروشگاهی suxnix

645,000 تومان

100%
ام ای دیزاین

ام ای دیزاین


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام
در نظر دارم یایت اگهی داشته باشم. با توضیحات تان در سایت متوجه نشدم که ایا شما فقط قالب اماده را میفروشید و یا اینکه سفارشی سازی هم میکنید؟

سلام
در ژاکت سرویس توسعه دهنگان مختلفی این خدمات را ارائه میدهند

ارسال دیدگاه