zhaket logo

اینستاگرام و تردز به شما اجازه می‌دهند تا از شر محتوای سیاسی خلاص شوید

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

اینستاگرام و تردز به‌زودی به شما امکان می‌دهند تا نمایش محتوای سیاسی را در پلتفرم خود محدود کنید. این قابلیت در هفته‌های آینده در بخش‌های محتواهای پیشنهادی اکسپلور و ریلز فعال خواهد شد و کمی دیرتر به فیسبوک نیز اضافه می‌شود. آدام موسری، مدیر اینستاگرام، در پستی در تردز اعلام کرد که هدف از این قابلیت، اختیاردادن به کاربران است تا انتخاب کنند که آیا می‌خواهند محتوای سیاسی را در فید خود ببینند یا خیر.

قابلیت محدود کردن محتوای سیاسی چگونه کار می‌کند؟

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در بخش تنظیمات محتواهای پیشنهادی (Suggested Content) در اینستاگرام، گزینه‌ای به نام “محتوای سیاسی” (Political Content) اضافه خواهد شد. با فعال کردن این گزینه، دیگر محتوای سیاسی در بخش‌هایی مانند اکسپلور، ریلز و فید که محتواهای پیشنهادی نمایش داده می‌شوند، به شما نشان داده نمی‌شود.

اما استثناهایی هم وجود دارد:

  • اگر افرادی که دنبال می‌کنید محتوای سیاسی در پست یا استوری خود منتشر کنند، شما همچنان آن محتواها را خواهید دید.
  • اگر اینستاگرام محتوای صفحه شما را به دیگران پیشنهاد نکند (یعنی آنها را وارد اکسپلور نکند)، این محدودیت برای محتوای سیاسی شما اعمال نمی‌شود.
  • اگر صفحه شما حرفه‌ای و پرمخاطب باشد، می‌توانید در بخش Account Status ببینید که آیا اینستاگرام محتوای سیاسی شما را محدود می‌کند یا خیر.

چرا متا به دنبال محدود کردن محتوای سیاسی است؟

متا در چند وقت اخیر سعی کرده است که پلتفرم‌های خود را از دنیای اخبار و سیاست دور نگه دارد. طبق گزارش سال 2022، کمتر از 3 درصد از کاربران آمریکایی فیسبوک به محتوای سیاسی در فید خود توجه می‌کنند. موسری همچنین قبلاً گفته بود که انتشار محتوای سیاسی در تردز یا اینستاگرام توصیه نمی‌شود، زیرا تعامل محدودی دارند. البته چنین رویکردی با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024 نیز بی‌ارتباط نیست. متا به دنبال این است که با محدود کردن محتوای سیاسی، از انتشار اطلاعات نادرست و شایعات در پلتفرم‌های خود جلوگیری کند.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه