zhaket logo

معرفی قابلیت‌های جدید گوگل میت از یادداشت‌برداری تا ترجمه همزمان

اخبار

1 دقیقه زمان مطالعه

گوگل میت با قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید خود، تجربه‌ جلسات کاری را برای کاربران بهبود می‌بخشد. امکاناتی که تنها گوشه ای از آن شامل یادداشت‌برداری خودکار و ترجمه همزمان محتوای جلسات است.

ویژگی‌های جدید گوگل میت، بخشی از سرویس Google Workspace با قیمت 10 دلار در ماه است و کاربران می‌توانند با استفاده از فیچر “برای من یادداشت‌برداری کن”، به طور خودکار صورت‌جلسات را ثبت کنند. همچنین، ویژگی “برای من ترجمه کن” به زودی اضافه خواهد شد که به کاربران امکان می‌دهد محتوای جلسات را به صورت همزمان به ۶۹ زبان ترجمه کنند.

این قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی، تاکنون برای کاربران سازمانی موجود بوده ولی قرار است برخی از آن‌ها به کاربران عمومی نیز ارائه شوند. به عنوان مثال، ویژگی “برای من یادداشت‌برداری کن” در حالت پیش‌نمایش است و به افراد امکان می‌دهد محتوای صوتی جلسات را به متن تبدیل کنند.

 

 

پیش‌بینی می‌شود که “Translate for me” نیز در اواخر ژوئن عرضه شود، قابلیتی که به کاربران امکان می‌دهد ترجمه‌ی محتوای جلسات را به‌طور همزمان در زمان مکالمه انجام دهند و از ۶۹ زبان مختلف پشتیبانی هم می‌کند.

دانشگاه پپرداین (دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در کالیفرنیا) درحال آزمایش این ابزارها به همراه ویژگی‌های جمینای برای Google Workplace است. «جاناتان سی»، مدیر ارشد فناوری دانشگاه پپرداین، می‌گوید: «توسعه گوگل میت، گام بزرگی در گسترش ویژگی های آن به همراه خواهد داشت.»


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه