الگوریتم های منقضی شده گوگل را بشناسید

اخبار

3 دقیقه زمان مطالعه

در گوگل سیستم های رتبه بندی وجود دارد که همواره بروز رسانی هایی را دریافت و ارتقا می یابند. با اینحال برخی از این سیستم ها و الگوریتم ها مدت ها است که وجود ندارند و منقضی شده اند که بعضا از آنها بی خبر هستیم. موضوع از جایی پررنگ تر شد که گوگل طی کنفرانس SMX 2022 اعلام کرد الگوریتم پاندا از سال 2016 به هسته اصلی گوگل پیوسته و با نام آپدیت کواتی – Coati ارتقا یافته است. هرچند پاندا دیگر بطور مستقل وجود ندارد اما بسیاری از کاربران طی این چندسال از این ماجرا بی اطلاع بودند که خوب حداقل برای کارگاه های آموزش سئو چالش آفرین است.

 

الگوریتم ها و سیستم های منقضی شده گوگل

 

الگوریتم مرغ مگس خوار – Hummingbird

مرغ مگس خوار یک پیشرفت بزرگ در سیستم های رتبه بندی کلی سرچ گوگل بود که در آگوست 2013 بخدمت گرفتهشد. اما سیستم های رتبه بندی از آن زمان تا کنون به تکامل خود ادامه داده اند و این الگوریتم منقضی شده است.

 

سیستم رتبه بندی موبایل فرندلی

سیستم رتبه‌بندی سازگار با موبایل به محتوایی اشاره دارد که در دستگاه‌های تلفن همراه بهتر نمایش داده می‌شود زیرا صفحه وب سازگار با موبایل برای کاربرانی که در آن دستگاه‌ها جستجو می‌کنند مفیدتر است. موبایل فرندلی اکنون در سیستم تجربه صفحه گنجانده شده است.

 

الگوریتم سرعت صفحه

این سیستم که در سال 2018 به عنوان «Speed Update» معرفی شد، محتوایی را که برای کاربران تلفن همراه سریع‌تر بارگذاری میشد را در نتایج جستجوی تلفن همراه بهتر رتبه بندی می کرد. موبایل فرندلی اکنون بخشی از سیستم تجربه صفحه شده است.

 

الگوریتم پاندا

سیستم پاندا طراحی شده بود تا اطمینان حاصل شود محتوای با کیفیت در نتایج جستجو نمایش داده می شود. پاندا در سال 2011 معرفی و در سال 2015 به بخشی از سیستم های اصلی رتبه بندی گوگل پیوست و دیگر بطور مستقل به این نام وجود ندارد.

 

الگوریتم پنگوئن

پنگوئن نام سیستمی بود که سال 2012 برای مبارزه با لینک سازی اسپم و هرزنامه طراحی شد. پنگوئن در سال 2016 به سیستم های رتبه بندی اصلی پیوست و دیگر بطور مستقل به این نام وجود ندارد.

 

سیستم رتبه بندی امنیت صفحه

این سیستم در سال 2014 معرفی شد تا سایت‌های ایمن‌ شده با HTTPS رتبه‌بندی بهتری داشته باشند. سیستم Secure sites system زمانی که استفاده از HTTPS هنوز امری غیر معمول بود تشویق کرد تا بتوانند عملکرد بهتری را در نتایج شاهد باشند. شاخص های ایمنی صفحات اکنون بخشی از سیستم تجربه صفحه شده است.

 

 

آیا الگوریتم پاندا همچنان در نتایج جستجو استفاده می شود؟

یکسری از الگوریتم های منقضی شده مانند پاندا و پنگوئن دیگر بصورت مستقل وجود ندارند اما ساختار و شیوه نامه های آنها در کداصلی هسته گوگل ادغام و دستورالعمل های شان همچنان وجود دارد ولی نه به اسم پاندا و پنگوئن.

 

آیا الگوریتم کواتی یک سیستم مستقل است؟

کواتی نام یک بروزرسانی اصلی برای الگوریتم پاندا است که در سال 2016 آن را به هسته مرکزی گوگل ادغام کرد. پاندا هنوز در هسته گوگل وجود دارد اما نام آن به کواتی تغییر یافته است.

 

آیا سرعت صفحات و امنیت سایت بر روی رتبه بندی تاثیر ندارد؟

سرعت صفحات و رعایت امنیت سایت فاکتورهایی است که شما برای تجربه بهتر و ایمنی مخاطبین تان رعایت می کنید و گوگل هم در کنسول به شما گزارش می دهد. عدم رعایت آنها از جانب کاربران روی سایت شما تاثیر گذار است.

 

اگر سایت من موبایل فرندلی نباشد بر روی رتبه بندی صفحات تاثیر گذار است؟

مشکلات موبایل فرندلی جزو فاکتورهای رتبه بندی نیستند اما این سوال هم اشتباه است. وقتی کاربری نتواند صفحات سایت شما را در موبایل بخوبی مشاهده کند، آن صفحات تجربه کاربری خوبی به همراه نخواهند داشت و به این شکل رتبه ای بدست نمی آورید.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه