تغییرات گسترده در گوگل با اخراج صدها کارمند بخش واقعیت افزوده و دستیار صوتی

اخبار

1 دقیقه زمان مطالعه

گوگل اخیراً اعلام کرده که صدها کارمند از بخش‌های مختلف شرکت، به‌ویژه واقعیت افزوده و دستیار صوتی، از کار اخراج شده‌اند. افرادی همچون جیمز پارک و اریک فریدمن، بنیان‌گذاران Fitbit که در حال حاضر تحت مالکیت گوگل قرار دارد نیز جزء افراد اخراج شده هستند.

این تغییرات که بطور بخصوص تیم سخت‌افزار 1P AR (واقعیت افزوده) را تحت تأثیر قرار خواهد داد شایعات زیادی را در فضای وب مطرح کرده که از جمله آن می توان به احتمال تغییرات بنیادی در دستیار مجازی و فناوری های واقعیت افزوده دانست. همچنین، این شرکت تعهد کرده که به بخش های دیگر از جمله ارائه تجربیات AR در محصولات، عمیقاً توجه خواهد کرد.

شرکت Fitbit، که در سال 2019 با قیمت 2.1 میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شد، حالا با اخراج مدیران اصلی خود تحت تأثیر قرار گرفته اما گوگل همچنان تأکید دارد که متعهد به ارائه خدمات Fitbit با هوش مصنوعی شخصی در حوزه سلامت، پیکسل واچ و برنامه Fitbit است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که تغییرات در نیروهای کاری به تناسب گسترده‌تری از جمله کارمندان بخش دستیار صوتی Google Assistant اعمال شده‌اند، . این اقدامات همزمان با رقابت فشرده گوگل با رقبای جدید و چالش‌هایی که در زمینه جستجو با مایکروسافت و OpenAI دارد انجام گرفته است.

مدیران گوگل اخیراً در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران متعهد شدند که با موشکافی عملیات‌های خود، حوزه‌هایی که می‌توان از آن‌ها کسب درآمد کرد را شناسایی کنند و همچنین منابعی را برای سرمایه‌گذاری روی بزرگ‌ترین اولویت‌های خود اختصاص دهند.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه