هوش مصنوعی قوی‌تر از ChatGPT و Gemini، با Claude 3 آشنا شوید

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

استارتاپ Anthropic، که توسط کارمندان سابق OpenAI تأسیس شده، از جدیدترین مدل‌های هوش مصنوعی خود به نام Claude 3 رونمایی کرد. این خانواده جدید شامل سه مدل Haiku، Sonnet و Opus می‌شود که Opus بزرگ‌ترین و هوشمندترین مدل است.

انتروپیک می‌گوید Claude 3 به همان خوبی یا بهتر از مدل‌های پیشرو گوگل و OpenAI مانند GPT-4 و Gemini 1.0 Ultra عمل می‌کند و قادر به پاسخگویی به سؤالات بیشتر، درک دستورالعمل‌های طولانی‌تر و انجام وظایف با دقت ‌بیشتر هستند.

برخلاف نسخه‌های قبلی، Claude 3 چندوجهی و قادر به درک ورودی‌های متن و تصویر است، از این رو کاربران می‌توانند فایل‌هایی مانند تصاویر و نمودارها را آپلود کنند تا Claude 3 آنها را تحلیل و تفسیر کند.

علاوه بر این، Claude 3 قابلیت‌های بهبودیافته‌ای در تحلیل و پیش‌بینی، ایجاد محتواهای مختلف، کدنویسی و مکالمه به زبان‌های غیرانگلیسی مانند اسپانیایی، ژاپنی و فرانسوی دارد.

یکی از بنیان‌گذاران انتروپیک می‌گوید Claude 3 در مقایسه با نسل قبلی خود در مدیریت پاسخ به سؤالات پرریسک بهتر عمل می‌کند. Claude 2 برای آنکه بی‌ضرر باشد گاهی اوقات بیش از حد از پاسخ‌دادن به سؤالات کاربران امتناع می‌کرد. حالا به‌نظر می‌رسد مدل‌های جدید این شرکت، بهتر می‌توانند به این سؤالات، با حفظ ایمنی، پاسخ دهند.

انتروپیک که در سال 2021 تأسیس شده، تاکنون از سوی غول‌های فناوری مثل آمازون میلیاردها دلار سرمایه جذب کرده و به رقیب اصلی بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی تبدیل شده است. مدل‌های Opus و Sonnet هم‌اکنون در سایت claude.ai در دسترس هستند و مدل Haiku نیز به‌زودی منتشر خواهد شد.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه