گزارش مایکروسافت درباره مقابله با حملات فیشینگ توسط Edge

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

مایکروسافت به تازگی اطلاعاتی از عملکرد مرورگر Edge را منتهی به سال 2023 منتشر کرده که چگونگی بهره‌برداری کاربران از آن در زندگی روزانه‌شان را نمایش می‌دهد. این گزارش شامل آمار قابل توجهی از جمله این که چگونه این مرورگر بیش از 127 میلیون حمله فیشینگ را دفع کرده وجود دارد.

بر اساس اعلام مایکروسافت، کاربران Edge و Bing بیش از 1.9 میلیون بار از هوش مصنوعی Copilot بهره برده‌اند که به تازگی نسخه‌های اندروید و iOS اپلیکیشن چت‌بات آن نیز عرضه شده است. علاوه بر این، کاربران توسط هوش مصنوعی بیش از 1.8 میلیون تصویر تولید کرده‌اند که تقریباً 1800 برابر تعداد کل آثار موزه‌های لوور و متروپولیتن است.

 

مقابله با حملات فیشینگ توسط Edge

یکی از برجسته‌ترین بخش‌های این گزارش، تمرکز Edge بر محافظت از کاربران است. مایکروسافت مدعی شده که Edge کاربران را از بیش از 127 میلیون حمله فیشینگ محافظت کرده و می گوید:

«ما در حفظ امنیت شما در فضای آنلاین کوتاهی نکرده‌ایم. Edge بیش از 127 میلیون حمله فیشینگ را متوقف ساخته که معادل چهار حمله فیشینگ در هر ثانیه برای یک سال کامل است.»

از دیگر نکات قابل ذکر در این گزارش، می‌توان به مدت زمان صرف‌شده توسط کاربران در بازی‌ها اشاره کرد، که به گفته مایکروسافت، کاربران Edge تقریباً 9000 سال بازی رایگان انجام داده‌اند. در حقیقت، تعداد افراد بازی‌کننده بازی Surf مرورگر Edge در هر روز بیشتر از کل جمعیت شهر هانتینگتون بیچ، کالیفرنیا است.

در نهایت، بازیکنان 148 میلیون امتیاز در Edge به دست آورده‌اند که به گفته مایکروسافت، برای پرداخت 1000 سال اشتراک Xbox Game Pass Ultimate کافی است. به طور کلی، مرورگر Edge مایکروسافت، با وجود اختلاف محسوسی که با بزرگ‌ترین رقیب خود، گوگل کروم دارد، به جایگاه قابل تو

جهی دست یافته و همواره در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار مرورگرهای دسکتاپ را به خود اختصاص دهد. گرچه برنامه‌های آتی مایکروسافت برای مرورگر Edge همچنان نامشخص است، اما احتمالاً در ماه‌ها و سال‌های آینده شاهد افزوده شدن امکانات هوش مصنوعی بیشتری به آن خواهیم بود.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه