مجله نیوزویک شماره دوم، اخبار وب در هفته‌ای که گذشت

اخبار

3 دقیقه زمان مطالعه

سلام می کنیم خدمت شما مخاطبین محترم خبرنامه ژاکت. امیدواریم هفته ای خوب را پشت سر گذاشته باشید. طی چند روز گذشته اتفاقات مهمی در سرتاسر وب روی داد که تا جای ممکن به آنها پرداختیم. در این شماره از مجله نیوز ویک قصد داریم تا بعضی تغییرات مهم و بروزرسانی های موتور های جستجو را با شما به اشتراک بگذاریم. اهمیت این موضوع از این جهت است که وب به شکلی که می شناسیم بسیار متحول شده و باید از نزدیک این تغییرات را تحت نظر داشته باشید.

 

آپدیت helpful content وارد فاز rollout شد

اولین و مهم ترین خبر مربوط به انتشار آپدیت بسیار مهم helpful content است که شما برای اولین بار در وب فارسی از طریق ژاکت نیوز در جریان آن قرار گرفتید. حالا در روز جاری یعنی پنج شنبه 3 شهریور 1401، طبق اعلام رسمی گوگل این آپدیت مهم برای کامل شدن در مرحله rollout قرار گرفت و انتظار می رود تا 17 شهریور وب انگلیسی را در نوردد. با توجه به اهمیت این بروزرسانی توصیه می کنیم مقاله سیگنال جدید رتبه بندی helpful content را مطالعه کنید.

نکته مهم اینکه با توجه به برنامه شدن زبان های دیگر از چمله فارسی، از آنجاییکه الگوریتم MUM رسما در نتایج جستجو فعال شده است، حتما از هم اکنون استراتژی های خود را بر این اساس بروزرسانی کنید.

 

فیچر جدید from sources across the web

ویژگی جدیدی که برای سرچ کوئری های شما نمایش داده شده و اطلاعات بیشتری را در خصوص موضوعی که جستجو کردید، بصورت لیست های گرید بندی شده نمایش می دهد. عملکرد جالب توجه این فیچر این است که محتوای منتشر شده در سایت شما، بطور مستقیم در نتایح حستحو قابل بررسی است و کاربر با انتخاب هر موضوع مستقیم به محتوای فوق می رود

google-from-sources-across-the-web

 

دستورالعمل های quality raters guidelines عامل مستقیم رتبه بندی نیستند

گوگل یک بار دیگر و برای چندمین بار گفت که راهنمای ارزیاب های کیفیت جستجو، حامل نکاتی برای رتبه بندی نیستند. جان مولر گفت:دستورالعمل های ارزیابی کیفیت مجموعه ای از نکات برای رتبه بندی مستقیم نیستند. وی اضافه کرد: دستورالعمل‌های ارزیابی‌ کیفیت می‌تواند مفید باشند اما باز هم آنها فقط فهرستی از نکات رتبه‌ بندی بحساب نمی آیند. او همچنین ادامه داد: توصیه من این است که دستورالعمل های ارزیابی کیفیت را بخوانید زیرا مجموعه ای از نکات است که فقط می تواند درباره موضوعات سرچ مفید باشد.

Quality Raters Guidelines Are Not A Collection Of Ranking Tips

 

صفحاتی که دارای کامنت های خوب هستند را ترجیحا نوایندکس نکنید

تا قبل از این شاید ملاک شما برای حذف یا نوایندکس کردن یک صفحه، منقضی شدن یا تغییرات اسای در آن بوده است، اما حالا برخی بر این باورند که صفحات دارای کامنت ها و نظرات خوب را باید حفظ کرد. اگر این موضوع برای شما تبدیل به یک سوال شده، حالا جان مولر نیز به نظر می رسد صفحات دارای کامنت را ترجیحا نوایندکس نمی کند. وی در جریان یک گفتگو گفت: من صفحاتی را که در آنها نظرات وجود دارد را نوایندکس نمی کنم، شما فقط باید مطمئن شوید که کامنت های فوق اسپم نبوده و ثانیا مرتبط به محتوایجاری باشند. برخی از نظرات می تواند بسیار مفید باشند پس نظرات خوب را حفظ کنید.

Don't Noindex Pages With Comments

 

اضافه شدن آیکون تنظیمات به فیچر Recipes

مدتی است که سرپ گوگل شاهد اضافه شدن آیکون ها و نمادهای متنوع بوده است. حالا یک آیکون جدید به فیچر Recipes اضافه شده که  شما را قادر می سازد به تنظیمات آن دسترسی داشته باشید. هرچند هنوز قابلیت خاصی ندارد اما بزودی سرآغاز اضافه شده تنظیمات بیشتر به سایر فیچرها نیز خواهد بود.

Google shows settings icon for Recipes section

 

گزارش ناآرامی های آب و هوای هسته گوگل

همزمان با انتشار آپدیت helpful content، آب و هوای هسته گوگل نیز بسیار طوفانی بوده است. این نکته را باید بدانید که آپدیت های اصلی می توانند در یک سال بیش از 2 یا 3 بار هم وجود داشته باشند و یا الگوریتم های جدیدی را منتشر کنند. اگر در تاریخ 9 و 10 آگوست تغییراتی را در نحوه رتبه بندی شاهد بودید، موضوعی است که در سرتاسر وب تجربه شده است.

 

Google Search Algorithm Update On August 24th

 

Google Search Algorithm Update On August 24th


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه