zhaket logo

امولاتور بازی‌های قدیمی برای اپ استور در دسترس قرار گرفت

اخبار

1 دقیقه زمان مطالعه

به گزارش وب‌سایت اپل اینسایدر، تنها یک هفته پس از اعمال تغییرات در قوانین اپل، اولین نمونه‌های امولاتورهای بازی های قدیمی به اپ استور راه پیدا کرده‌اند. این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از امولاتورها، بازی‌های محبوب کنسول‌های گذشته را بر روی دستگاه‌های اپل خود اجرا کنند.

یکی از امولاتورهای ارائه شده با نام Emu64 XL، یک شبیه‌ساز Commodore 64 است که برای آیپد در دسترس قرار گرفته. این امولاتور، توسط توسعه‌دهنده ای به نام «رافائل آموسو» ساخته شده و قابلیت اجرای فایل‌های T64 و D64 را دارد. Emu64 XL با iOS 11 و iPadOS 11 و بالاتر، مک‌های M1 با macOS 11 یا بالاتر و اپل ویژن پرو سازگاری دارد.

امولاتور دیگر به نام iGBA، برای علاقمندان به بازی‌های متنوع دیگر بازار طراحی شده اند که شبیه‌ساز Gameboy Advanced و Gameboy Color هستند. در این میان iGBA قابلیت اجرای بازی‌های Gameboy Color را با قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده دارا بوده و از iOS 12 و iPadOS 12، مک‌های M1 و اپل ویژن پرو پشتیبانی می‌کند.

هر دو امولاتور به‌صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارند و هیچ نیازی به پرداخت درون‌برنامه‌ای نیست. با این حال، طبق مقررات جدید اپل، امولاتورها ملزم به رعایت قوانینی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به وجود امکاناتی برای فیلتر کردن محتواهای موردبحث و احترام به حریم خصوصی کاربران اشاره کرد. همچنین، استفاده از نسخه‌های رسمی و قانونی بازی‌های قدیمی توسط کاربران الزامی است.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه