OpenAI در حال توسعه دستیار صوتی برای رقابت با الکسا و سیری است

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

OpenAI، شرکت پیشرو در زمینه هوش مصنوعی، به تازگی درخواست ثبت نشان تجاری Voice Engine یا «موتور صوتی» را به اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) ارائه کرده است. این اقدام، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر برنامه OpenAI برای توسعه یک دستیار صوتی رقیب الکسای آمازون و سیری اپل را تقویت می‌کند.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در مصاحبه‌ای اخیر با لکس فریدمن، به طور ضمنی به این موضوع اشاره کرد و گفت:

OpenAI پیش از معرفی مدل GPT-5، برنامه‌های دیگری برای عرضه دارد و به نظر می‌رسد دستیار صوتی مذکور می‌تواند یکی از این برنامه‌ها باشد.

درخواست ثبت علامت تجاری Voice Engine، کاربردهای متعددی از جمله ساخت دستیار دیجیتال صوتی را شامل می‌شود. این درخواست تنها یک روز پس از مصاحبه آلتمن با فریدمن ثبت شده است، مصاحبه‌ای که در آن آلتمن به انتشار «چیزهای مهم دیگری» قبل از GPT-5 اشاره کرد.

البته ثبت علامت تجاری به معنای تضمین عرضه محصول نیست و بسیاری از علامت‌های تجاری ثبت‌شده هرگز به واقعیت تبدیل نمی‌شوند. با این وجود، صحبت‌های اخیر آلتمن و سابقه OpenAI در زمینه توسعه هوش مصنوعی، احتمال عرضه دستیار صوتی توسط این شرکت را قوت می‌بخشد.

آلتمن در مصاحبه خود با فریدمن گفت:

ما امسال یک مدل جدید شگفت‌انگیز عرضه خواهیم کرد. هنوز نام آن را مشخص نکرده‌ایم. در ماه‌های آینده نیز چیزهای مختلفی را منتشر خواهیم کرد که به نظر من بسیار جالب خواهند بود.

به نظر می‌رسد باید منتظر ماند و دید OpenAI چه برنامه‌هایی برای قبل از عرضه GPT-5 در سر دارد. این شرکت پیش‌تر درخواست ثبت علامت‌های تجاری GPT-6 و GPT-7 را نیز برای مدل‌های هوش مصنوعی آینده خود به USPTO ارسال کرده بود.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه