ضرورت تقویت ساترا و تنظیم‌گری همگرا در حوزه رسانه و فضای مجازی

اخبار

1 دقیقه زمان مطالعه

در جلسه‌ای که اخیراً در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد، عبدالکریم خیامی، رییس کمیته رسانه و فضای مجازی مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر لزوم تقویت سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) و اجرای تنظیم‌گری همگرا در کشور تأکید کرد. خیامی در این نشست بیان داشت که ساترا همچنان از اختیارات مورد نیاز در حوزه‌های نظارتی، حمایتی و تسهیل‌گری برخوردار نیست، این در حالی است که مقامات تنظیم‌گر در سایر کشورها از چنین اختیاراتی بهره‌مند هستند.

محمد صادق علیزاده، روزنامه‌نگار حاضر در نشست، نیز با انتقاد از شورای عالی انقلاب فرهنگی و سکوت شورای عالی فضای مجازی، الزامات اخیر تصویب شده برای ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر را ناکافی و ناهمگون با توافقات پیشین شورای عالی فضای مجازی خواند.

علاوه بر این، اخیراً شورای نگهبان اعلام کرده است که ابهاماتی در اساسنامه ساترا وجود دارد که نیازمند رفع است. این ابهامات در وبگاه رسمی شورای نگهبان نیز مورد اشاره قرار گرفته، بیان کرده‌اند که سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با توجه به نامشخص بودن وضعیت اساسنامه خود، در وضعیت ابهام به سر می‌برد و پس از رفع ابهام، نظر خواهد شد


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه