FTC در حال بررسی سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ روی استارتاپ‌های هو‌ش مصنو‌عی است

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) اعلام کرد که در حال بررسی سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ فناوری روی استارتاپ‌های هوش مصنوعی است. این تحقیقات به‌دلیل نگرانی‌های FTC در مورد تضعیف رقابت در این حوزه انجام می‌شود.

FTC بیشتر روی سه مورد از سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری روی استارتاپ‌های هوش مصنوعی متمرکز است: سرمایه‌گذاری‌های مایکروسافت روی OpenAI، سرمایه‌گذاری‌های آمازون و گوگل روی هوش مصنوعی Anthropic.

لینا ام. خان، رئیس FTC می‌گوید:

«مطالعه ما مشخص خواهد کرد که آیا سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌هایی که توسط شرکت‌های مسلط انجام می‌شود، خطر تحریف نوآوری و تضعیف رقابت منصفانه را به‌همراه دارند یا خیر.»

مایکروسافت، آمازون و گوگل با تحقیقات ضدرقابتی چندان غریبه نیستند و حالا به‌نظر می‌رسد که با چالش جدید دیگری نیز مواجه شده‌اند. شرکت‌ها معمولاً برای کسب سود بیشتر دست به خرید استارتاپ‌های کوچک می‌زنند، بنابراین، این احتمال وجود دارد که یکی از این شرکت‌ها برای جلوتر ماندن از رقبای خود، روش‌های فریبنده یا ظالمانه‌ای را دنبال کند.

از سویی دیگر، این تحقیق می‌تواند منجر به قوانین محکمی در مورد شرکت‌های بزرگ شود که روی استارتاپ‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شرکت‌ها از زمان دریافت دستور مربوطه از سوی FTC، چهل و پنج روز فرصت خواهند داشت تا نسبت به آن پاسخ دهند.

  •  FTC به‌دلیل نگرانی‌های خود در مورد تضعیف رقابت در حوزه هوش مصنوعی، سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ فناوری روی استارتاپ‌های این حوزه را بررسی می‌کند.
  • FTC بیشتر روی سه مورد از سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری روی استارتاپ‌های هوش مصنوعی متمرکز است: سرمایه‌گذاری‌های مایکروسافت روی OpenAI، سرمایه‌گذاری‌های آمازون و گوگل روی هوش مصنوعی Anthropic.
  • لینا ام. خان، رئیس FTC می‌گوید که این مطالعه مشخص خواهد کرد که آیا سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بزرگ فناوری، خطر تحریف نوآوری و تضعیف رقابت منصفانه را به‌همراه دارند یا خیر.
  • مایکروسافت، آمازون و گوگل با تحقیقات ضدرقابتی چندان غریبه نیستند و حالا به‌نظر می‌رسد که با چالش جدید دیگری نیز مواجه شده‌اند. از سویی دیگر، این تحقیق می‌تواند منجر به قوانین محکمی در مورد شرکت‌های بزرگ شود که روی استارتاپ‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نتایج این تحقیقات می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر آینده توسعه فناوری هوش مصنوعی داشته باشد. اگر FTC به این نتیجه برسد که سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ فناوری، خطر تضعیف رقابت را به‌همراه دارد، می‌تواند منجر به وضع قوانین جدیدی در این زمینه شود. این قوانین می‌تواند روند سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ فناوری روی استارتاپ‌های هوش مصنوعی را تغییر دهد و به رشد شرکت‌های کوچک‌تر در این حوزه کمک کند.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه