zhaket logo

اهمیت محتوای انجمن‌ها و فروم‌ها در رتبه بندی نتایج جستجو

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

ارائه دیدگاه‌های متنوع‌ و افزایش دسترسی به اطلاعات معتبر و تجربیات شخصی، از جمله مواردی هستند که در کانون توجه موتورهای جستجو قرار دارند. اهمیت این موضوع تا جایی پیش رفته است که گوگل دو فیچر جدید را به‌عنوان “بحث‌ها و انجمن‌ها” و همین‌طور “ترجمه خبری برای شکستن موانع زبان” را به نتایج جستجوی خود خواهد آورد.
ویژگی جدید Discussions and forums به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی بتوانند محتوای مربوط به جستجوی خود را در انجمن‌ها و فروم‌های آنلاین پیدا کنند. ازآنجایی‌که این نوع صفحات شامل تجربیات و نظرات دسته اول افراد در موضوعات مختلف‌اند، منبع مهمی برای نمایش پاسخ‌های کاربردی به شمار می‌روند.
به‌عنوان‌مثال اگر کاربری در جستجوی بهترین خودروها برای خانواده‌ باشد، علاوه بر نتایج وب معمولی، لینک‌هایی به پست‌های انجمن که شامل تجربیات و توصیه‌های مرتبط است نیز نمایش داده می‌شود.
افزایش دسترسی به تجربیات شخصی و تنوع دیدگاه‌ها از جمله نکاتی است که به کاربران کمک می‌کند تا راهکارهای متفاوتی را در نظر بگیرند و تصمیمات آگاهانه‌تری داشته باشند.
ویژگی دیگری که به سرپ آمده، news results from publishers نام دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا اخبار منتشر شده در زبان‌های دیگر را به زبان موردنظر خود مشاهده کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر کاربری بخواهد در مورد زلزله‌ در مکزیک اطلاعاتی کسب کند، می‌تواند عناوین خبری ترجمه شده از ناشران مکزیکی را به همراه اخبار نوشته شده به زبان خودش را نیز مشاهده کند.
بیشتر بدانید: انجمن‌های گفتگو اغلب شامل اطلاعاتی هستند که بر پایه تجربیات واقعی کاربران استوار است. این داده‌ها می‌توانند درک عمیق‌تری از موضوعات مختلف ارائه دهند، چرا که از زندگی شخصی افراد برگرفته شده است.
فروم‌ها، محلی برای تبادل نظرات و دیدگاه‌های متفاوت هستند. این تنوع نه‌تنها به ارائه راه‌حل‌های متعدد برای رسیدگی به یک مسئله کمک می‌کند، بلکه به کاربران اجازه می‌دهد تا با زوایای مختلف یک موضوع آشنا شوند.
انجمن‌های آنلاین به طور مداوم به‌روز می‌شوند و این امکان را فراهم می‌آورند تا اطلاعات جدید و مرتبط با موضوع اصلی به‌سرعت در دسترس قرار گیرند. این ویژگی در موضوعاتی مانند فناوری یا پزشکی که سرعت تغییر بالایی دارند، بسیار حیاتی است.
در بسیاری از انجمن‌ها، متخصصین و افراد باتجربه در حوزه‌های خاص، پاسخ‌هایی دقیق و مبتنی بر دانش تخصصی خود را ارائه می‌دهند که به افزایش کیفیت و دقت اطلاعات کمک شایانی توجهی می‌کند.
حضور متخصصین در انجمن‌ها به ایجاد اعتماد کمک می‌کند؛ زیرا کاربران می‌دانند که اطلاعات ارائه شده، از جانب افراد دارای دانش و تجربه زمینه فوق ارائه می‌شود.
موتور جستجوی گوگل، انجمن‌ها و فروم‌ها را منابع ارزشمندی برای جستجوگرانی که به دنبال اطلاعات دقیق، به‌روز و قابل‌اعتماد هستند می‌داند و ابزارهای مختلفی را برای بهره‌مندی از آنها در نظر گرفته است.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه