محدودیت گوگل لنز برای کاربران ایرانی برداشته شد

اخبار

1 دقیقه زمان مطالعه

گوگل لنز یکی از پرکاربردترین سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل است که امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، جستجو در موتور جستجو گوگل براساس تصاویر، امکان تشخیص بیماری‌های پوستی و… از جمله ویژگی‌های این سرویس است.

اما چندین سال است که دسترسی به این ابزار محبوب و پرکاربرد گوگل، برای ایرانی‌ها وجود ندارد. اگر با آی‌پی ایران قصد استفاده از این سرویس را داشتید با خطای 403 مواجه می‌شدید و تنها راه، استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی بود.

اما به نظر می‌رسد با پیگیری‌های انجام شده، این سرویس به زودی در اختیار تمامی کاربران ایرانی قرار خواهد گرفت. لازم به یادآوری است اگر همچنان امکان استفاده از سرویس گوگل لنز را ندارید بایستی تا جمعه منتظر بمانید.

رحمتی‌زاده پیش از این نیز در حل چالشی که گریبان‌گیر ایرانی‌ها شده بود، نقش ایفا کرد. اوایل شهریور سال گذشته و تا پیش از آنکه دولت سیزدهم اقدام به فیلتر گوگل پلی کند، کاربران ایرانی بسیاری گزارش کردند که امکان دانلود از گوگل پلی برایشان فراهم نیست.

این موضوع بدون هیچ تغییری در خط مشی گوگل نسبت به گذشته رخ داده بود و ایرانی‌ها را با سؤالات بسیاری روبه رو کرد. رحمتی‌زاده پس از اطلاع یافتن از ماجرا و بررسی‌ها، اعلام کرد مشکل پیش آمده ناشی از یک اختلال بوده و این مشکل برای همه کاربران رفع شد.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه