فروش سیگار، تنباکو، ای جویس و سیگار الکترونیکی در گوگل ممنوع است

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل با هدف ارتقاء سلامت و ایمنی مخاطبان خود، اخیراً سیاست‌های اش را در زمینه محصولات پرخطر به‌روز کرده است. در پی این تغییرات، عرضه و تبلیغ هر نوع سیگار، چه طبیعی و چه الکترونیکی، به همراه ای جویس و تنباکو ممنوع است. گوگل در سیاست‌های مربوط به محصولات خطرناک، اشاره‌ای ویژه به اقلامی نظیر اسلحه، مواد منفجره، قطعات مرتبط، چاقوهای خطرناک، مواد مخدر، تنباکو و برخی مواد شیمیایی مانند سدیم نیتریت با غلظت بالا کرده است که نشان‌دهنده‌ی سخت‌گیری بیشتر در این زمینه است. این به‌روزرسانی‌ها به ویژه بر محصولاتی مانند ای جویس یا سیگارهای الکترونیکی تمرکز دارد و در پلتفرم‌های تبلیغاتی Shopping ads و free listings گوگل اعمال می‌شود.

خط‌مشی‌های جدید شامل منع تبلیغ و فروش محصولات تنباکو و وسایل مرتبط است، که شامل موارد زیر می‌شود:
1. انواع تنباکو و محصولات حاوی تنباکو مانند سیگارهای مختلف و snus.
2. محصولاتی که جزئی از کالاهای مرتبط با تنباکو هستند یا مصرف دخانیات را به طور مستقیم ترویج یا تسهیل می‌کنند، مانند کاغذهای نورد، پیپ، فیلترهای تنباکو، قلیان و موارد مشابه.
3. محصولات طراحی شده برای شبیه‌سازی مصرف سیگار مانند سیگارهای گیاهی، الکترونیکی یا ای جویس.

این سیاست‌ها در راستای بهبود سلامت عمومی و همخوانی با قوانین مربوطه طراحی شده‌اند. با این حال، با توجه به احتمال تأثیرگذاری این تغییرات بر بسیاری از شرکت‌ها، به تبلیغ‌کنندگان توصیه می‌شود که این خط‌مشی‌ها را دقیقاً مورد بررسی قرار دهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. به عنوان مثال، گوگل تبلیغ قطعات مرتبط با افزایش ایمنی تفنگ را مجاز می‌داند، اما تبلیغات مواد منفجره، انواع اسلحه، چاقوهای خاص و محصولات طراحی شده برای آسیب‌رسانی را ممنوع اعلام کرده است.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه