چرا گوگل در برابر گزارش‌های اسپم اقدامی انجام نمی‌دهد

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

یکی از سوالات رایج جامعه سئو این است که چرا گوگل در برابر گزارش‌های اسپم اقدامی انجام نمی‌دهد. این سوال به ویژه زمانی مطرح می‌شود که یک رقیب شما به دلیل خرید پیوند یا رفتار اسپم آن هم به روش‌های مختلف، همچنان رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب می‌کند. درواقع پرسش اساسی اینگونه مطرح می شود که چرا این وب‌سایت‌ها پس از گذشت روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها از ارسال گزارش اسپم، همچنان رتبه خوبی دارند؟

گری ایلز در پاسخ به این سؤال گفت: گوگل هرگز بلافاصله به این گزارش‌ها واکنش نشان نمی‌دهد، بلکه بازخوردهای کاربران را به تیم مهندسی منتقل می‌کند تا آنها نیز بتوانند راه‌های بیشتری را برای مقابله با اسپم بیابند و الگوریتم‌های خود را بهبود بخشند. در جریان چنین فرایندهایی ممکن است حتی ماه‌ها طول بکشد تا تغییری در نتایج جستجو ایجاد شود.

چنین رویکردی نشان می‌دهد که این موتور جستجو بیشتر به دنبال راه‌حل‌های پایدار و قابل اطمینانی است که برای مقابله با اسپم ثمربخش باشد تا اینکه به‌صورت موردی به هر گزارش واکنش نشان دهد. این استراتژی به افزایش کیفیت کلی نتایج جستجو و ارائه تجربه بهتر به کاربران کمک شایان توجهی می‌کند.

بیشتر بدانید: بر اساس خط‌مشی‌های اسپم گوگل، انتشار محتوای تکراری یا غیرمفید که ارزش‌افزوده‌ای برای کاربران ایجاد نمی‌کند به‌عنوان محتوای اسپم تلقی شود. استفاده بیش از حد و نامناسب از کلمات کلیدی در صفحه یا درون پیوندهای متنی، وجود پیوندهای پنهان و یا بهره‌گیری از تکنیک‌های فریبنده دیگر که به‌منظور گمراه‌کردن الگوریتم‌های گوگل و بهبود رتبه‌بندی در نظر گرفته می‌شوند نیز اسپم هستند.

گوگل برای مقابله با این‌گونه موارد، از الگوریتم‌های پیچیده‌ای استفاده می‌کند که به طور مداوم به‌روزرسانی می‌شوند. اگرچه گزارش‌های اسپم که به‌صورت موردی هستند، به طور مستقیم رسیدگی نمی‌شوند، اما گوگل از این اطلاعات برای بهبود سیستم‌های رتبه‌بندی خود استفاده می‌کند.

 


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه