وردپرس 6.4 با ویژگی های جدید منتشر شد

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

وردپرس در ابتدای سومین فاز از نقشه راه خود، نسخه 6.4 را با ویژگی‌ها و بهبودهای متعدد منتشر کرد. این نسخه از وردپرس به افتخار بازیگر و خواننده سرشناس خانم Shirley  نام گذاری و ترجمه فارسی آن نیز در دسترس است.

 

قالب جدید Twenty Twenty-Four

وردپرس 6.4 با قالب پیش‌فرض جدیدی به نام Twenty Twenty-Four همراه شده که برای مشاغل، آژانس‌ها و نمونه‌کارها مناسب خواهد بود. Twenty Twenty-Four از یک تایپوگرافی جسورانه و گرافیک مینیمالیستی استفاده می‌کند و با ویژگی‌های جدیدی مانند منوی کشویی جدید، نوار کناری قابل تنظیم و ابزارک نمایش آخرین پست‌های بلاگ همراه شده است.

 

الگوهای بلوک

الگوهای بلوک به کاربران امکان می‌دهند که به سرعت طرح‌بندی‌های محتوا را برای نوشته‌ها و صفحات خود ایجاد کنند. Twenty Twenty-Four با ده‌ها الگویی عرضه می‌شود که می‌توانید در وب‌سایت خود استفاده کنید. این شامل الگوهای بخشی است که به شما امکان می‌دهند که بخش‌هایی را که معمولاً در طرح‌بندی‌های خود استفاده می‌کنید، مانند بخش پرسش و پاسخ، بخش فراخوان به عمل، خدمات و غیره را اضافه کنید.

 

مدیریت الگوها

وردپرس 6.4 مدیریت همه الگوهای شما را در ویرایشگر سایت آسان‌تر می‌کند تا هنگام ایجاد یک الگو جدید، دسته‌بندی‌های خود را بر اساس هر الگو تعیین کنید. پنجره ایجاد الگو در همه جای ناحیه مدیریت وردپرس یکسان بوده و در داخل ویرایشگر نشان داده می شود.

 

غیرفعال کردن صفحات پیوست

سابقا وردپرس برای رسانه ایی که آپلود می‌کردید یک صفحه ایجاد می‌کرد که فقط تصویر یا فایل رسانه‌ای و توضیحات آن را نشان می‌داد. این صفحات توسط موتورهای جستجو پیدا می‌شدند و برای سئو وب‌سایت وردپرس شما مناسب نبودند. کاربران به افزونه‌های سئو وردپرس تکیه می‌کردند تا صفحات پیوست را غیرفعال و به نوشته‌ای که آن تصویر یا رسانه قرار دارد ریدایرکت شوند اما در وردپرس 6.4، صفحات پیوست برای همه وب‌سایت‌های جدید به طور پیش‌فرض غیرفعال خواهند بود.

 

پاپ آپ لایت باکس برای تصاویر

روشی دیگر برای نمایش تصاویر بزرگ‌تر، استفاده از پاپ آپ لایت باکس است. وردپرس 6.4 به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای تصاویر در نوشته‌ها و صفحات خود، پاپ آپ لایت باکس را فعال کنند. بعد از اضافه کردن یک تصویر، می‌توانید گزینه Expand on Click را در تنظیمات بلوک تغییر دهید تا آن را در یک لایت باکس باز کنید. این پاپ آپ ساده به کاربران امکان می‌دهد که تصاویر را در همنا پنجره مشاهده و وارد آدرس دیگری نشوند.

 

مدیریت فونت ها

وردپرس 6.4 به کاربران امکان می‌دهد که فونت‌های استفاده شده در وب‌سایت خود را مدیریت کنند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد فونت‌های مورد نظر خود را برای وب‌سایت خود انتخاب کنید و همچنین می‌توانید فونت‌های خود را برای دستگاه‌های مختلف سفارشی کنید.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه