Retry
تولید محتوا برای توصیف محصول

چندی پیش گفتیم اگر می‌خواهید محصول خود را به فروش برسانید باید قوانینی را رعایت کنید. یکی از قوانین پر رنگی که به آن اشاره کردیم تولید محتوای تاثیرگذار بود. مواردی را بصورت کلی برایتان توضیح دادیم اما در این مقاله می‌خواهیم بهترین روش‌های تولید محتوا برای توصیف محصول را با هم بررسی کنیم.

تولید محتوا برای توصیف محصول

چند سالیست که تولید محتوا به عنوان یک هدف اولیه و اصلی در وبسایت‌ها تعیین شده. در واقع اگر محتوایی در کار نباشد باید دور کسب و کار خود را یک خط قرمز بکشید؛ این بدان معناست که محتوا باید جدی گرفته شود. اما تولید یک محتوای حرفه‌ای و بهینه کار چندان آسانی هم نیست و نیاز به کسب مهارت دارد. این موضوع تا جایی پیش می‌رود که حتی بسیاری از صاحبان کسب و کارها تصمیم به استخدام شخصی برای تولید محتوا می‌گیرند. اما اگر قصد دارید متن محصولات سایت خود را بنویسید، یک دوره تولید محتوا متنی برای شما راهگشاست. علاوه بر آن، مقاله امروز را به شما اختصاص دادیم تا نکات تولید محتوا برای توصیف محصول را برای شما شرح دهیم.

1- مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید

تولید محتوا برای توصیف محصول

برای اینکه بتوانید بنویسید در گام نخست باید مخاطبین خود را مشخص کنید. در ژاکت مخاطبین شما مشخص هستند اما کمی ریزتر شوید و با توجه به محصولی که قصد فروش آن را دارید، فکر کنید. مثلا شما محصولی برای ساخت فرم تماس وردپرس دارید، مخاطبین شما افرادی هستند که می‌خواهند یک فرم تماس با امکانات مختلف برای سایت خود بسازند. مسلما این فرم تماس چه ویژگی‌هایی باید برای آن‌ها داشته باشد؟ آیا مخاطب پس از نصب آن به راحتی قادر به کار کردن است یا نیازمند دریافت آموزش است؟ آیا مدل و طرح فرم‌سازی که دارید، مورد قبول کاربران است؟ و…
این‌ها سوالاتی هستند که در وهله اول باید بدانید و به آن‌ها پاسخ دهید.

 

2- خودتان بنویسید

write content- تولید محتوا برای توصیف محصول

اگر زبان انگلیسی قوی دارید، احتمال اینکه تصمیم به ترجمه اطلاعات نسخه اصلی محصول بگیرید زیاد است. یا این محصول قبلا در جایی توضیح داده شده و بخواهید همان را کپی کنید. هر دو روش‌های اشتباهی هستند که با استفاده از آن‌ها هیچ جذابیتی را برای کاربر ایجاد نمی‌کنید. هر دو گروه از مطالب را بخوانید و اطلاعات مفیدی کسب کنید اما هرگز مشابه آن‌ها ننویسید! برای اینکه فروشنده خوبی باشید و محصولتان فروش خوبی داشته باشد از لحن و بیان خود استفاده کنید. از جذابیت‌های سخن کمک بگیرید و به گونه‌ای بنویسید که اعتماد و حس خوشایندی در مشتری خلق کنید.

خودتان را به جای مشتری بگذارید. چه حسی دارید؟ چه خواسته‌ای دارید؟ همه این موارد را پاسخ دهید و سپس شروع به نوشتن کنید. همان چیزی را بنویسید که حس می‌کنید مخاطب می‌خواهد.

3- ساده و روان بنویسید

شاید برایتان تداعی شده باشد که هر چه پیچیده‌تر بنویسید و از کلمات سنگین استفاده کنید، نتیجه بهتری می‌گیرید. خیر! اینگونه نیست. محتوای خود را تا جایی که می‌توانید ساده بنویسید. به گونه‌ای که یک فرد مبتدی به راحتی دریابد چه می‌گویید و هدفتان چیست. در واقع هنر شما باید این باشد که یک مطلب پیچیده را در تولید محتوا برای توصیف محصول یا هر محتوای دیگری ساده کنید. با این کار مشتریان خود را بیشتر خواهید کرد.

4- ویژگی‌های محصول را بصورت چک‌لیست بنویسید

آن دسته از ویژگی‌هایی که در محصول پر رنگ است و باید کاربر از وجود آن‌ها باخبر باشد را بنویسید. بخشی از تولید محتوا برای توصیف محصول، همین بخش ویژگی‌ها و امکانات است. این موارد را بصورت چک‌لیست آماده کنید که خواندن آن راحت باشد.

5- کلمه کانونی انتخاب کنید

همان‌گونه که در مطالب سایت، کلمه کانونی مشخص می‌کنید، برای محصول خود در ژاکت نیز همین‌کار را انجام دهید. کلمه کانونی را انتخاب کنید و با توجه به تعداد کلمات خود آن را در متن تکرار کنید. فرقی ندارد در وبسایت خود می‌نویسید یا در جای دیگری؛ همیشه قوانین بهینه‌سازی طبق اصول افزونه Yoast SEO را در تولید محتوا برای توصیف محصول و هر محتوای دیگری رعایت کنید.

6- توضیحات تصویری فراموش نشود

images- تولید محتوا برای توصیف محصول

گاهی لازم است علاوه بر توضیحات متنی، از توضیحات تصویری نیز استفاده کنیم. واقعیت این است که تصویر، تاثیرگذاری بسزایی در افراد دارد. توضیحات تصویری یعنی همان اینفوگرافیک‌های ساده‌ای که به کمک آن می‌توان اطلاعات و ویژگی‌های اصلی محصول را به مخاطب نشان داد. نیاز نیست موضوع را خیلی سخت کنید، فقط کافیست با رنگ‌بندی و تصاویر جذاب، اصل موضوع را به مخاطب بگویید.

7- بازخوانی کنید

پس از تولید محتوا برای توصیف محصول، آن را به دقت بخوانید تا اگر اشکال دستوری یا اشتباه املایی در آن دیده می‌شود، برطرف کنید. تاثیری که این خطاها در ذهن انسان می‌گذارند بسیار زیاد است تا جایی که حتی ممکن است آن‌ها را از خرید محصول منصرف سازد.

جمع‌بندی

اگر فروشگاه اینترنتی دارید یا محصول خود را در هر سایت دیگری مانند مارکت ژاکت قرار می‌دهید، باید برای فروش آن، دست به تولید محتوا برای توصیف محصول بزنید. قوانین تولید محتوا را بدانید تا بتوانید با کمک آن، مشتری جذب کنید. در این مقاله سعی کردیم چند روش اصولی را بگوییم تا بتوانید محتوایی استاندارد و کاربرپسند تولید کنید.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *