zhaket logo

معرفی منتخبی از بهترین اسکنر های امنیتی وردپرس برای شناسایی بد افزار و هک ها

وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

یکی از سوالاتی که ذهن مخاطبان را به خود درگیر کرده است این است  که آیا راهی آسان برای اسکن وب سایت شما برای امنیت، جلوگیری  از هک و آسیب پذیری وجود دارد یا خیر؟ اگر شک دارید که وب سایت شما هک شده است، اسکن سریع وردپرس می تواند نقطه شروع خوبی باشد. در این مقاله، ما بهترین اسکنر های امنیتی وردپرس را انتخاب کرده ایم که به شما در انجام سریع بررسی های امنیتی کمک می کند.

اسکنر های امنیتی و بد افزار های وردپرس چه کاری می توانند انجام دهند؟

تست آسیب پذیری آنلاین یا اسکنر های بد افزار می تواند به شما کمک کند وب سایت خود را از نظر برخی خطرات امنیتی رایج بررسی کنید. به عنوان مثال، آنها می توانند به دنبال کد مخرب، پیوندهای مشکوک، تغییر مسیرهای مشکوک، نسخه وردپرس و موارد دیگر باشند.

با این حال، آن ها کاملاً محدود هستند زیرا نمی توانند تست هایی را روی پایگاه داده وردپرس، حساب های کاربری، تنظیمات وردپرس، افزونه ها و موارد دیگر انجام دهند.

هکرها می توانند به راحتی کد های مخرب را پنهان کرده و از این بازرسی های اساسی امنیتی فرار کنند. به همین دلیل توصیه می کنیم از فایروال برنامه وب Sucuri استفاده کنید که یک سرویس امنیتی کامل وب سایت است که هر کد مخربی را حتی قبل از رسیدن به وب سایت شما شناسایی و خنثی می کند.

با بیان این موارد، بیایید نگاهی به برخی از بهترین اسکنر های امنیتی وردپرس و افزونه های امنیتی بیندازیم که می توانید آن ها را بر روی سایت وردپرسی خود امتحان کنید.

  1. Sucuri SiteCheck

اسکنر های امنیتی وردپرس

SiteCheck ابزاری آنلاین است که توسط Sucuri درست شده، که دارای بهترین فایروال و سرویس امنیتی در وردپرس است. این سایت یک بررسی کامل از وب سایت شما به دنبال کد مخرب، تزریق هرزنامه، تخریب وب سایت و غیره ارائه می دهد.

همچنین وب سایت شما را در چندین ابزار لیست سیاه نام دامنه از جمله مرور ایمن گوگل بررسی می کند. ابزار SiteCheck Sucuri نه تنها URL را که وارد می کنید اسکن می کند، بلکه صفحات دیگر را که از آن پیوند داده شده اند نیز جستجو می کند تا یک اسکن سریع و کامل را ارائه دهد.

  1. اسکنر امنیتی IsItWP

IsItWP Security Scanner به شما این امکان را می دهد تا وب سایت وردپرس خود را به سرعت از نظر بد افزار و سایر آسیب پذیری های امنیتی بررسی کنید. این افزونه توسط Sucuri طراحی شده است و به شما کمک می کند تا سریع تر وب سایت خود را با دستورالعمل های گام به گام بررسی کنید تا امنیت سایت وردپرس را تقویت کنید.

این اسکنر امنیتی وردپرس همچنین برای اطمینان از تمیز بودن دامنه شما وب سایت شما را در فهرست مرور ایمن گوگل و سایر لیست های مخرب بد افزار بررسی می کند.

  1. مرور ایمن گوگل

اسکنر امنیتی وردپرس

ابزار مرور ایمن گوگل یا Google Safe Browsing به شما این امکان را می دهد ببینید آیا URL برای بازدید توسط گوگل ناامن علامت گذاری شده است یا خیر. گوگل میلیاردها URL را رصد می کند و اگر مشکوک به توزیع بد افزار توسط وب سایتی باشند، آن را برای بازدید کنندگان به عنوان ناامن علامت گذاری می کند.

این می تواند به طور بالقوه اعتبار وب سایت شما را از بین ببرد زیرا کاربرانی که از جستجوی گوگل می آیند یا هنگام بازدید از وب سایت  شما از گوگل کروم استفاده می کنند، صفحه هشدار نشان داده می شود. اگر ازسرچ کنسول گوگل استفاده می کنید ، هنگامی که وب سایت شما به عنوان ناامن علامت گذاری می شود با دستورالعمل هایی برای حذف اخطار به شما کمک می کند وب سایت خود را به حالت عادی بازگردانید.

  1. WPScans

WPScans وب سایت شما را در برابر آسیب پذیری های شناخته شده و کد های مشکوک بررسی می کند. این افزونه فهرست آسیب پذیری های شناسایی شده توسط خود را در سیستم خود ذخیره می کنند و وب سایت شما را از نظر نشت امنیتی با استفاده از پایگاه داده خود بررسی می کنند.

همچنین این افزونه سعی دارد نسخه وردپرس، افزونه های نصب شده و فایل های robots.txt شما را شناسایی کند. پس از اسکن، نتایج با یک توضیح آسان برای هر مورد به شما ارائه می شود.

  1. ScanWP

ScanWP یکی از اسکنر های امنیتی وردپرس بسیار اساسی و کارآمد است. این اسکنر سعی می کند نسخه وردپرس شما را تشخیص دهد تا ببینید آیا از جدیدترین نسخه استفاده می کنید یا خیر. همچنین برچسب مولد وردپرس و اینکه سایت شما آن را نشان می دهد یا نه را تشخیص می دهد.

همچنین نشان می دهد که شما از کدام نسخه وردپرس استفاده می کنید. برخی از کارشناسان امنیتی معتقدند که این اطلاعات می تواند به هکرها کمک کند تا وب سایت را به طور موثر مورد هدف قرار دهند و آن ها توصیه می کنند برچسب تولید کننده وردپرس را حذف کنند.

  1. WordPress Security Scan

WordPress Security Scan با تلاش برای شناسایی افزونه های وردپرس، نام های کاربری، نسخه وردپرس، پوسته فعال و موارد دیگر، یک تست کامل را اجرا کند. همچنین وب سایت شما را در فهرست جستجوی ایمن گوگل بررسی می کند تا مطمئن شود در لیست سیاه نیست.

این مقاله را حتما بخوانید
نحوه رفع خطای تغییر مسیر در وردپرس

این سایت یک گزارش مفصلی از وضعیت سایت شما با توضیح مختصری درباره هر مورد ارائه می دهد. این موارد بیشتر شامل مواردی است که بهترین روش های امنیتی وردپرس مانند استفاده از آخرین نسخه وردپرس و به روزرسانی افزونه ها در سایت شما است.

  1. wprecon

امنیت وردپرس

wprecon یکی دیگر از ابزارهای اساسی اسکنر های امنیتی وردپرس است. این اسکنر نسخه وردپرس را تشخیص می دهد که آیا نیاز به به روز رسانی دارید یا خیر، فهرست مرور ایمن گوگل را بررسی می کند و سپس تلاش می کند افزونه های نصب شده وردپرس را تشخیص دهد.

همچنین ایندکس فهرست بندی، تشخیص مسیر قالب، پیوندهای خارجی، iframes و JavaScript را اسکن می کند. و در نهایت نتایج را در یک قالب خوب با توضیحات کامل و دقیق برای هر مورد اسکن شده به شما ارائه می دهد.

  1. Quttera

Quttera یک ابزار مفید آنلاین در اسکنر های امنیتی وردپرس را ارائه می دهد. این یک آزمایش عمیق برای جستجوی فایل های مشکوک، کد های مخرب، جاسازی iframe ، تغییر مسیرها و پیوند های خارجی است.

همچنین دامنه شما را در بین پایگاه داده های دامنه های لیست سیاه از جمله مرور ایمن Google ، لیست دامنه های بد افزار، PhishTank و موارد دیگر بررسی می کند. بعد از پایان کار گزارش نهایی به بخشهای مختلف تقسیم شده است و برای مشاهده وضعیت اسکن می توانید روی هر مورد کلیک کنید.

  1. Web Inspector

اسکنر امنیت وب سایت آنلاین Web Inspector یکی دیگر از ابزارهای مفیدی است که می تواند برای آزمایش سایت وردپرس شما مورد استفاده قرار گیرد. این اسکنر امنیتی وردپرس ابتدا وب سایت شما را در نمایه های Google Safe Browsing و Comodo بررسی می کند. پس از آن، بارگیری بد افزار، بد افزار درایو توسط شما، کد مشکوک شبیه در پشتی وردپرس، کرم (worm)، تروجان ، iframes ، اسکریپت ها و پرونده های مشکوک را اسکن می کند.

  1. WordPress Vulnerability Scanner

این اسکنر امنیتی وردپرس آسیب پذیری وردپرس سایت شما را از نظر شاخص های معمول آسیب پذیری وب سایت آزمایش می کند. این اسکنر نسخه وردپرس، افزونه ها و تم های نصب شده شما را اسکن می کند، همچنین افزونه هایی را که با آسیب پذیری های شناخته شده اند را با شدت بیشتری بررسی می کند.

این وب سایت همچنین چندین ابزار اسکن دیگر را برای کاربران پیشرفته فراهم می کند که می تواند در شناسایی یک وب سایت با امنیت آسیب دیده مفید باشد.

  1. اسکنر ابری UpGuard

UpGuard Cloud Scanner یکی دیگر از اسکنر های امنیتی وردپرس است. ابتدا سوابق دامنه، DNS ، پورت های باز و تنظیمات نامه شما را بررسی می کند. دامنه و هک های مبتنی بر سرور می توانند نام دامنه شما را ربوده و یا برای ارسال هرزنامه یا بد افزار از آن سو استفاده کنند.

پس از آن، به دنبال کد مخرب شناخته شده، الگوهای بد افزار، پیوندهای مشکوک و تلاش های فیشینگ می گردد. نتیجه اسکن را در یک قالب خوب و آسان برای درک به شما نمایش داده می شود.

  1. urlquery URL Scanner

یک روش معمول که توسط هکرها و بد افزارها استفاده می شود هدایت بازدیدکنندگان وب سایت شما به یک وب سایت هرزنامه است. این هک ها فقط به کاربران غیرفعال شده هدایت می شوند که به آن ها امکان می دهد برای مدت طولانی بدون توجه در آن سایت باقی بمانند.

urlquery URL scanner به عنوان یکی از اسکنر های امنیتی وردپرس به سادگی یک URL داده شده را بررسی می کند تا تشخیص دهد که آیا کاربران به سایت دیگری هدایت می شوند یا خیر و سپس بارگیری بد افزار را شروع می کند، کوکی ها را تنظیم می کند و موارد دیگر. این اطلاعات می تواند برای تجزیه و تحلیل بیشتر وضعیت امنیتی وب سایت شما استفاده شود.

  1. VirusTotal

VirusTotal روش دیگری برای اسکن سریع URL برای آسیب پذیری های امنیتی و بد افزار ها است. این آدرس URL وب سایت های شما را در ده ها پایگاه داده بد افزار بررسی می کند و گزارش مفصلی را به شما ارائه می دهد. همچنین از طریق هدایت و کد مشکوک در هدر وب سایت اسکن می شود.

  1. Norton Safe Web

اسکنر های امنیتی وردپرس

Norton Safe Web یکی دیگر از ابزارهای مفید برای اسکن سایت وردپرس شما برای تهدید های امنیتی است. این سایت از فن آوری های پیشرفته تشخیص سیماتیک برای جستجوی بد افزارهای رایج، فیشینگ و الگوهای هرزنامه استفاده می کند.

نتایج تهدیدات رایانه ای را نشان می دهد، تهدیدات را شناسایی می کند و عوامل آزار دهنده را به شما در قالب یک لیست نشان می دهد. یک وب سایت تمیز در هر سه اسکن نمره 0 را بدست می آورد. اگر وب سایت شما نا امن باشد ، تهدیدهای شناسایی شده را به شما نشان می دهد که می تواند به شما در بررسی و رفع مشکل بیشتر کمک کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بهترین اسکنر های امنیتی وردپرس را به صورت آنلاین پیدا کنید و از آن ها برای رفع خطرات احتمالی سایت وردپرسی خود مانند نفوذ و یا حملات Ddos استفاده کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

197,500 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

387,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

138,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه