zhaket logo

مقایسه قالب دیناکالا و آسترا

مقایسه قالب های وردپرس

11 دقیقه زمان مطالعه

شما با قالب های فروشگاهی چند منظوره می‌توانید چند سایت را در یک مجموعه داشته باشید. ارزش این پوسته های کارآمد در امکانات و بستر خلاقانه ای است که برای راه اندازی هر نوع کسب و کار و ایده ای برای شما فراهم می کنند. علاوه بر این، کسب و کارهای اینترنتی برای عرضه هرچه بهتر محصولات فروشگاهی لازم است بر بستر یک قالب تخصصی عرضه شوند زیرا فضای این سایت ها کاملا برای سفر مشتری و نرخ تبدیل بهینه شده است. واژه “بهترین قالب فروشگاهی” و یا “راه اندازی وب سایت شرکتی” جزو کیوورهایی هستند که برای پاسخ به آنها باید تلاش زیادی کرد. تنوع زیاد میان محصولات وردپرسی و تعدد قالب های چند منظوره باعث شده تا جستجوگران برای اطمینان از یک خرید موثر، به گروه ها و مشاوره کارشناسان روی بیاورند. به همین خاطر در این مقاله به مقایسه دو قالب دیناکالا و آسترا پرداختیم.

در این مقاله قصد داریم به بررسی دو قالب مطرح و پرفروش بپردازیم که شما را برای میزبانی از مشتریان و کاربران تان بخوبی همراهی و پشتیبانی می کنند. مقایسه ای تخصصی با تکیه بر دانش و تجربه حاصل از ارزیابی چندین پوسته و تم با کارایی های مختلف که شما را برای تصمیم گیری یاری می رساند.

برای انتخاب قالب فروشگاهی به چه فاکتورهایی باید توجه کرد؟

قبل از تهیه هر چیزی باید شناخت خوبی از آن داشته باشید. آگاهی به شما کمک می کند بهتر تصمیم بگیرید و در آینده با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم کنید. در خصوص قالب های فروشگاهی شاخص های فراوانی وجود دارد که بخش عمده آن بصورت تجربی بدست می آید، با اینحال چیزهای مشترکی وجود دارد که میان فروشنده و مخاطب مشترک است. در اینجا به مواردی اشاره می کنیم که نقش حیاتی در تهیه یک قالب فروشگاهی مناسب ایفا می کنند.

رابطه کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)

شاید بتوان رابط کاربری و تجربه ای که بدست می آید را به عنوان تنها فاکتور حیاتی در انتخاب یک قالب در نظر گرفت. چیزی که دیده می شود و تعاملی که تبدیل به تجربه کاربری خوب می گردد ضامن نرخ تبدیل و بازگشت مشتری و مخاطب روی سایت شما است.

طراحی بصری و سهولت در پیمایش سایت توسط موتور جستجو نیز مورد توجه قرار میگیرد. در کنسول جستجو با ابزارهای مختلفی گزارش های حاصل از مشکلات تعاملی نمایش داده می شود که شامل جزئیات فراوانی برای اطلاع از آنچه اشخاص در سایت می بینند است.

نمایش درست در موبایل (Mobile Friendly)

بیش از 90 درصد مردم دنیا گوشی موبایل دارند و نزدیک به 83 درصد آنها از تلفن هوشمند استفاده می کنند. این یعنی تمام مخاطبین شما برای خرید از فروشگاه تان با موبایل به وب سایت تان مراجعه می کنند. با اینکه اغلب مدیران سایت به اهمیت نمایش موبایل واقف هستند اما سایت را با نمایش دسکتاپ بهینه می کنند و انتظار دارند که همه چیز خودبه‌خود روی گوشی درست نمایش داده شود.

قالب های وردپرس حرفه ای برای این منظور بخوبی کدنویسی و طراحی شده اند تا وقتی مخاطبین تان به سایت مراجعه می کنند، همانقدر راضی باشند که با لپ‌تاپ خرید انجام می دهند. اصلاح صفحه ساز، کیفیت کدها و جانمایی المان ها جزو موارد فنی قابل انتظار در پوسته های تجاری است.

کدنویسی استاندارد (Code Friendly)

وقتی صحبت از برنامه نویسی روی قالب وردپرسی می شود، کیفیت و رعایت اصول استاندارد حرف اول را می زنند. کدنویسی بهینه تاثیر مستقیم بر روی تجربه کاربری و تعامل موتورهای جستجو دارد. به عنوان مثال تگ های سمانتیک به کراولرها کمک می کنند تا محتوای صفحه بدرستی درک شود که همین موضوع برای رتبه بندی و حفظ جایگاه بسیار حائز اهمیت است.

سرعت بارگذاری بالا و بهینه (page’s performance)

این فاکتور بقدری اهمیت دارد که برای بعضی از شاخص های core web vitals تنها کمتر از 200 میلی ثانیه وقت در نظر گرفته شده است. چیزی شبیه لود صفحه بصورت بلادرنگ و لحظه ای که فناوری های برنامه نویسی در حال رسیدن به این نقطه هستند. اگر سایت شما و یا صفحات آن بخوبی بارگذاری نمی شوند مطمئن باشید بخش بزرگی از نرخ تبدیل تان را با مشتریان بالقوه از دست می دهید. برای این مهم لازم است کدهایی مانند جاوا و css بهینه شده باشند و از آی فریم ها استفاده نشده باشد.

سازگاری با تمام مرورگرها (Browser compatibility)

فکرش را بکنید یک مشتری بسیار خوب با مرورگر اپرا از یک سیستم عامل لینوکسی قصد بازدید از سایت شما را دارد. قالب هایی هستند که در نمایش محتوای شما در هر سیستم عاملی بهینه نشده اند و این موضوع می تواند برایش ما بسیار گران تمام شود. از دست دادن سرمایه فقط به معنی خسارت نیست بلکه اگر شما نتوانید فرصت خرید کسی که می تواند به مشتری وفادار بشود را از دست بدهید، رسما درآمدی آسان را از دست داده اید. در توضیحات قالب فروشگاهی به سازگاری با مرورگرهایی چون کروم و فایرفاکس و غیره دقت داشته باشید.

امنیت سایت (Site security)

یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت ها توجه به امنیت و پشتیبانی از داده های شخصی مشتریان است. گوگل می خواهد مطمئن شود وقتی کسی از نتایج به شما مراجعه می کند می تواند پیمایشی ایمن داشته باشد یا نه. گاهی ممکن است حتی خودتان هم متوجه نباشید و ناخواسته زمینه ساز از بین رفتن اعتبار و برندینگ تان شوید. برای جلوگیری از این مساله، قالب های شناخته شده و معتبر را تهیه کنید. امنیت وردپرس از آن دسته مسائلی است که قالب و افزونه وردپرس آن را به خوبی تامین میکند.

امکانات و ابزارها (Features and tools)

بررسی و ارزیابی، دو واژه بسیار خوب برای نیاز سنجی استفاده از امکانات در عرضه یک محصول هستند. این دو میسر نمی شوند مگر با تمهیداتی که در بخش های مختلف و قابل استفاده سایت قرار می دهید. به عنوان مثال اینکه مشتری بتواند نمودار قیمت را طی 6 ماه گذشته ببیند به تصمیم گیری او در تهیه کالا کمک می کند. آنها نیاز دارند محصولات را مقایسه کنند، ویدئو و تصویر بیشتری داشته باشند و یا یک نمای سه بعدی از آنچه که عرضه می کنید را در صفحه محصول مشاهده کنند. قالب فروشگاهی معتبر برای سهولت در خرید به مشتریان شان این قابلیت ها را عرضه می کنند تا تجربه کاربری خوبی را بدست آورند.

شخصی سازی (Personalization)

برای رسیدن به نقطه ای که همه چیز عینا منطبق با سلیقه و نیاز مشتری و آرمان های خودتان باشد، باید از قالب هایی استفاده کنید که قابلیت شخصی سازی بالایی دارند. این موضوع بسیار اهمیت دارد زیرا همیشه هرچیزی با صفحه ساز و یا ابزارک ها در دسترس شما نیست. هرچقدر یک قالب بتواند قابلیت های شخصی سازی بیشتری داشته باشد، انعطاف پذیری بالاتری نیز در انتظار فروشگاه اینترنتی تان خواهد بود.

 

 

پشتیبانی و بروزرسانی منظم (support and updates)

این دو فاکتور در نهایت باعث می شود که بخواهید تصمیم بگیرید آیا با وجود همه ویژگی های خوب یک قالب، خرید آن معقول است یا خیر. فکرش را بکنید وقتی مشکلی با استفاده از پوسته فروشگاهی تان پیش بیاید و یا مشتریان تان نتوانند پروسه خرید را کامل کنند. اینجاست که گذر زمان بسیار حیاتی خواهد بود و عدم در دسترس بودن پشتیبانی برای قالب، به قیمت از دست دادن فروش و در صورت عدم رسیدگی سریع، آسیب های جبران ناپذیر خواهد بود.

باگ های گزارش شده، فناوری های جدید، قابلیت ها و امکاناتی که برای توسعه محصول لازم است و سازگاری با هسته های نرم افزاری را در آپدیت های قالب می توان جستجو کرد. حتما قبل از تهیه قالب وردپرس به تاریخچه بروزرسانی ها توجه داشته باشید.

این مقاله را حتما بخوانید
بهترین قالب های وردپرس از نظر سئو

 

معرفی قالب فروشگاهی دیناکالا Dina Kala

قالب فروشگاهی دیناکالا از معدود قالب فروشگاهی هست که از نظر بهینه بودن و سرعت بارگذاری، آن هم در جایی بحث فروش محصولات مطرح است بخوبی عمل کنند. دینا کالا از آن دسته پوسته هایی است که تجربه خالص پیمایشی بی وقفه را در سرتاسر سایت میسر می سازد.

این تم فروشگاهی به عنوان یک محصول ایرانی توانسته سهم خود را از بازار داخلی بخوبی بدست آورد و در مارکت خارجی نیز با برندهای معتبر در رقابت باشد. تیم توسعه دینا کالا در کارنامه خود پروژه های بی نظیری دارند که در این محصول باعث شده از نظر برنامه نویسی ساختاری اصولی و بسیار تمیز را عرضه کنند.

طراحی کارآمد دینا کالا باعث شده صفحات سایت از پرفورمنس چشم گیری برخوردار باشند. همین موضوع به همراه امکانات و ویژگی های بسیار زیاد قالب، تجربه کاربری متفاوتی را به ارمغان می آورد. این مهم در نهایت ضمن افزایش نرخ تبدیل، کاربران سایت را به مشتریان وفادار تبدیل می کند.

دینا کالا شما را از بسیاری افزونه ها و ابزارهای جانبی بی نیاز می کند که یک امتیار مثبت به حساب می آید. از طرفی سازگاری کامل با پلاگین هایی چون همکاری در فروش و پشتیبانی تیکت، وب سایت های میزبانی شده با این قالب را از سایر فروشگاه های آنلاین متمایز ساخته است.

در طراحی دیناکالا از سبک متریال دیزاین بهره برده شده است و همین ویژگی کافی است تا در فضای حاکم بر گرافیک بصری سایت تان، از همه نظر اطمینان خاطر داشته باشید.

توسعه دهنده این پوسته می گوید:
هدف ما از توسعه دیناکالا راه اندازی فروشگاهی است که براحتی بتوانید کسب و کارتان را مدیریت کنید. به لطف سیستم مدیریت محتوای وردپرس، دینا کالا بی نیاز از هرگونه دانش کدنویسی در کمترین زمان ممکن راه اندازی می شود. ما تلاش کردیم در این محصول از امکانات مختلف برای تجربه کاربری موفق بهره برده شده است که نرخ تبدیل تضمین شده ای را به ارمغان می آورد.

ویژگی های قالب فروشگاهی دینا کالا چیست؟

قالب دیناکالا از پرفروش‌ترین قالب‌های ژاکت است و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. در ادامه هریک از این ویژگی‌ها را معرفی کرده‌ایم.

  • پشتیبانی از صفحه ساز المنتور پرو
  • بهینه شده برای راه اندازی سیستم همکاری در فروش به کمک AffiliateWP
  • بهینه شده برای راه اندازی سیستم تیکت و پشتیبانی به کمک Awesome Support
  • المان ها و امکانات متنوع در صفحه محصول و سایر برگه ها
  • بهینه سازی کامل برای استفاده و بهره وری هرچه بیشتر از افزونه های سئو
  • وبلاگ بسیار زیبا و سفارشی شده برای نمایش محتوای سایت
  • سفارشی سازی سایت با جزدیات بالا و ابزارک های متنوع
  • طراحی متریال منطبق با استانداردهای گوگل
  • بارگذاری بهینه شده لودهای ajax
  • پنل مدیریت متمایز و پیشرفته
  • نمایش در تمام صفحات نمایش و موبایل فرندلی

 

معرفی قالب فروشگاهی و چند منظوره آسترا Astra

قالب چندمنظوره آسترا تنها نام یک قالب نیست بلکه می تواند جایگزین کلماتی چون موفقیت و شگفتی در فروش باشد. برند آسترا یک قالب بسیار کارآمد با امکان تغییر کاربری به هر نوع استفاده ای از جمله شرکت، فروشگاه، آموزش، مشاوره و هرچیزی که فکراش را بکنید است.

در حالی که بسیاری از قالب ها برای لود شدن به 300 کیلو بایت داده نیاز دارند، کدنویسی بی نظیر آسترا با 50 کیلو بایت آن را بارگذاری می کند. عدم اتکا به حتی یک خط J-query باعث شده آسترا در شلوغ ترین حالت در عرض 300 میلی ثانیه بارگذاری شود که در سرور های ایتالیا به 80 میلی ثانیه نیز رسیده است.

برای درک بهتر این موضوع باید بدانید شاخص جدید INP در core web vitals برای یک صفحه در بهترین حالت زمانی معادل 200 میلی ثانیه را برای یک صفحه ساده در نظر گرفته و تا 500 میلی ثانیه را نیازمند بهبود می داند.
قالب فروشگاهی و چند منظوره آسترا به طرز باورنکردنی با اکثر صفحه سازها سازگاری دارد که دست هر طراح سایتی را برای خلق بهترین آثار باز گذاشته است. صفحه سازهای المنتور، کامپوزر، بریزی، کینگ کامپوزر، صفجه ساز دی وی، تیو آرچیتکت، بیور و سایت اوریجین از جمله ابزارهای صفحه ساز سازگار با پوسته آسترا هستند.

آسترا با ووکامرس ادغام شده و به لطف بهینه سازی اختصاصی که بر بستر المنتور صورت گرفته، صفحات محصولی بسیار زیبا را با سرعتی بالا بارگذاری می کند. این در حالی است که کتاباخنه دموهای آسترا با بیش از 600 دموی جذاب خلاقانه شما را برای مدیریت یک وب سایت فروشگاهی بی نظیر یاری می رساند.

کافی است سری به تنظیمات پیشرفته و متنوع آسترا بزنید تا بر روی هر نقطه از سایت تسلط داشته باشید. این پوسته به شما اجازه می دهد با کمک رنگ بندی بی نهایت و ابزارک های بسیار کاربردی، ترکیبی فوق العاده را در یک صفحه طراحی شده با هر صفحه سازی داشته باشید.

مسیر خرید مشتری در سایت با آسترا بصورت ویژه بازبینی طراحی شده است. صفحه ثبت سفارش اختصاصی و همینطور سبد خرید این قالب به نحوی شکل گرفته که هیچ مشتری از خرید خود منصرف نخواهد شد. طبق تحقیقات بیش از 60 درصد مشتریان سبد خرید خود را به هر شکلی رها می کنند، آسترا به شما این امکان را می دهد تا تنها با یک دکمه تمام المان های اضافه را از اطراف سبد خرید حذف و تمرکز مشتری را بر روی دکمه تکمیل خرید منعطف سازید.

قالب فروشگاهی آسترا با موبایل و هر صفحه نمایشی به دقت سازگار است. این ویژگی ها به لطف کدنویسی استاندارد و اصولی آن میسر شده که یک وب سایت سئو شده و بهینه را برای رقابت در نتایج جستجو در اختیارتان گذاشته است.

در آسترا امکانات زیادی گنجانده شده که می توانید از المان ها و ابزارهای متعدد موجود در فروشگاه و صفحه خرید محصول به لطف این ویژگی ها بهره منده شوید. نکته مهم توجه به مسیری است که یک مشتری از صفحه اصلی یا از نتایج برای تکمیل خرید خود طی می کند و این همان چیزی است که بخوبی بهینه سازی شده است.

توسعه دهنده آسترا در خصوص این قالب می گوید:
ما به تجربه کاربری توجه زیادی کرده ایم و تمام فاکتورهای بهینه سازی و رابط کاربری را بر اساس رضایت مشتریان و مخاطبین برنامه ریزی کرده ایم. برای ما خیلی مهم بود که به مدیر سایت قدرت واقعی و حس حقیقی یک فروشگاه بزرگ را منتقل کنیم. آزادی عمل، ابتکار و خلاقیت چیزهایی بود که تلاش کردیم به طراح سایت منتقل کنیم و در این راه از استانداردها و آخرین فناوری های موجود بهره برده ایم.

ویژگی های قالب فروشگاهی و چند منظوره آسترا

  • کدنویسی بسیار بهینه و سبک، بی رقیب میان سایر قالب های فروشگاهی
  • سرعت بارگذاری بسیار بالا و منطبق با آخرین شاخص های CWV
  • پرفورمنس بالا و کارایی بی نظیر، آنطور که مشتریان تجربه کرده اند
  • کتابخانه بزرگ دموها و سایت های از پیش طراحی شده
  • سازگاری با بیش از 6 صفحه ساز از جمله المنتور و کامپوزر
  • تایپو گرافی منصحر بفرد با 800 فونت گوگل و ایران سنس
  • پشتیبانی از برچسب سفید برای مالکیت انحصاری قالب
  • تنظیمات تخصصی قالب برای کنترل کل سایت
  • رسپانسیو فوق العاده برای نمایش در هر دستگاه
  • فروشگاهی ایمن با تمهیدات داخلی قالب
  • کدنویسی استاندارد و تمیز، سئو شده برای موتورهای جستجو

جمع‌بندی

مقاله‌ای که مطالعه کردید مربوط به مقایسه دو قالب دیناکالا و آسترا بود. این دو قالب چندمنظوره برای فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌های شرکتی و رزومه هم استفاده می‌شود. ما سعی کردیم ویژگی‌های دو قالب دیناکالا و آسترا را به طور کامل بیان کنیم تا شما راحت‌تر بتوانید بین این دو قالب انتخاب کنید. هر دوی این قالب‌ها در بخش قالب وردپرس فروشگاه ژاکت موجود هستند و شما برای خرید می‌توانید به صفحات آن‌ها مراجعه فرمایید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه